Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Doe idd maar niet. Mijn ervaring is dat bodybuilders zo ongeveer het minst begripvolle slag volk is wanneer het gaat over principes mbt het consumeren van vlees/dierlijke producten ;)

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je moet niks. Ben gewoon benieuwd naar je gedachtengang er achter.

Het gaat helemaal niet over het vlees/dierlijke producten, maar over de timing. Daarom dat ik ook het stukje dikgedrukt had.

Laatst bewerkt: 6 mei 2014
  3. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Nou vooruit dan. Ook al denk ik dat je het best wel weet. Maar bij de meeste mensen wordt caseine over een tijdsspanne van 6-9 uur opgenomen. Even lang als je slaapt ongeveer. Voor mij persoonlijk voel ik me dan een stuk frisser bij het opstaan en heb ik het gevoel alsof mijn lichaam nog energie heeft en word ik niet met schreeuwende honger wakker.

En het is feit dat je lichaam in repair modus gaat als je slaapt. Dan lijkt me toch een stuk logischer om eiwitten binnen te krijgen die je lichaam langzamer opneemt. Als je fast digestive protein binnen krijgt en je lichaam is nog niet eens in REM slaap denk ik dat je er niet het maximale uit haalt.

Anyways, heb met twee sprinters/hordelopers uit het Nederlands team in huis gewoond en die moesten verplicht van hun voedingscoach na iedere dag caseine voor het slapen gaan nemen zodat ze de volgende dag weer konden trainen.

Er wordt ook gezegd dat het voorkomt dat je lichaam in een catabolic state gaat tijdens je slaap maar op die zeg ik bro science. Geen idee of dat klopt.

4. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Volgens mij is de algemene concencus dat timing van proteine verder weinig uitmaakt, zo lang je maar je totale eiwit behoefte elke dag binnen krijgt. Dat staat iig ook op Examine.

5. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Een tijdsspan van 24 uur vind ik echt te groot om te zeggen dat de timing van de intake niet uit zou maken. Je lichaam gaat op een dag verschillende fases door en zal dan ook verschillende behoeftes hebben.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    My bad dan. Onderwerp zit een beetje in mijn allergiehoek ;)

Waar staat het in dat stuk? Ik kan het zo snel niet vinden. Ken de site verder helemaal niet. Is die een beetje betrouwbaar?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf ook niet heel erg veel op let. Voor het slapen gaan drink ik, ook uit gewoonte, vaak nog een shake. Maar dat is gewoon een whey-shake. Niet echt traag, I know.

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Examine is enorm betrouwbaar, omdat alles op wetenschappelijk onderzoek is gebaseerd. Zie bijv. het overzicht van de effecten van creatine.

8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Mannen, Ik ben niet heel erg thuis is het gebruik van supplementen. Ik heb zitten kijken en ik zou met creatine willen beginnen. Ik sport nu 2 jaar en ben van 52 / 53 kilo naar 66 gegaan. Echter schommel ik nu tussen 65 / 66 en het laatste half jaar gaat het heel langzaam. Ik denk dus dat creatine mij goed zou kunnen helpen.

Nu heb ik gelezen dat je het beste de eerste 5 dagen een oplaad fase kan inlassen van 20gram per dag over de dag innemen. Daarna 2gr per dag voor een tijdbestek van 4 tot 6 weken en dan 4 tot 6 weken niet.

Alleen zie ik dat er echt heel veel verschillende soorten creatine zijn. Ik wil graag extra spiermassa en kracht erbij krijgen. Welke creatine is het beste voor wat ik wil bereiken? Mijn doel is ongeveer om op 72 - 75 kilo te komen.

En moet je creatine ook innemen op dagen dat je niet sport?

Thanks voor de info alvast.

9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Maar Kevf heeft wel een punt..

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Cyclen is niet nodig. Ook op rustdagen en gewoon een goedkope monohydrate creatine nemen. Zie bovenstaande link voor meer info.

Hoe is je eetschema? Op 65 kg zou je nog niet echt moeite moeten hebben met aankomen. Creatine kan zorgen voor gewicht toename, maar dan is het vooral vocht.

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Welke link?

En ja ik heb helaas toch wel moeite met nu nog aan te komen. Qua kracht ga ik wel rustig aan nog vooruit en het defineert zich wel steeds meer maar echt bijkomen qua massa is heel weinig en traag.

En ik zou niet alleen Creatine willen grbruiken voor gewicht toenamen maar ook voor kracht. Ik ben voor mijn gewicht niet slap, ik zit boven eigen gewicht maar voor mijn gevoel ook niet sterk genoeg zeg maar.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dit is veel te kort door de bocht. Ten eerste bestaan spieren voor 70% uit vocht. Echter dat bedoel je niet. Het kan idd zo zijn dat creatine zorgt voor meer vocht vast houden (tussen de spieren). Dit gebeurt lang niet bij iedereen en meer water drinken kan ook enigzins helpen.

De grote reden om creatine te nemen is een grotere beschikbaarheid van ATP. ATP is de stof die je gebruikt bij korte krachtinspanningen. Doordat je meer ATP ter beschikking hebt kan je harder trainen (10-15% sterker) ==> voor meer spieropbouw zorgen (mits voldoende rust en goede voeding).

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ok thanks Kevf en Rigest. En maakt het uit welke creatine ik neem? Of is er iets waarmee je hoort te beginnen etc?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De eigenaar van mijn sportschool vertelde mij laatst dat het label creapure oid van belang is voor de kwaliteit. Ik heb zelf het eigen merk (gewoon monohydraat) van body en fitshop. Heeft toevallig ook dat label en kost maar 14,- oid

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik vraag mij dan toch af of dit ook positieve effecten zal hebben bij explosieve krachten zoals basketbal/volleybal etc. Twijfel om volgend seizoen voor de wedstrijden wellicht wat in te nemen (doping jwz).

Ik zal het artikel hierboven eens doorlezen trouwens.

16. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Oke is goed. Ik wil over week of 2 hiermee beginnen. Ik ga dan 6 weken creatine nemen en dan paar weken zonder en dan weer week of 6 met.

Ik lees alleen verschillende verhalen, moet je de eerste 5 dagen met 20gr beginnen en die verspreiden over de dag of kun je gewoon beginnen met 5 gram per dag en dit volhouden tot 6 weken? Sommige zeggen dat je een oplaadfase nodig hebt en andere weer niet.

En dit moet dus elke dag gebruikt worden? Ook weekenden en niet trainingsdagen? En is er een speciale tijd dit het beste in te nemen? Na het trainen, sochtens, gedurende de hele dag? En waarmee mix jij het Kevf?

17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Nee, wat ik bedoelde te zeggen is dat creatine niet geschikt is voor gewichtstoename, maar dat je het vooral moet hebben van toename in kracht.

@Dagger: Deze link staat alles over creatine. Staat hoe het werkt en hoe je het moet gebruiken.

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    De eerste reden is imo de enige reden waarom je het zou moeten nemen. Als het alleen ging om de langzame opname van de eiwit is het namelijk onzin om te nemen.

Dit is dus de reden.

Dit, als je wilt aankomen moet je niet kijken naar creatine, maar naar je dieet.

Dit, gewoon die van B&F nemen met het creapure logo. Geen fancy creatine kopen, dat is weggegooid geld.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb mezelf ervan overtuigd dat het toch handig is in m'n schema, dus na de workout op ma/wo/vr neem ik een shake (met water/melk nog even testen) en op de rustdagen bij het ontbijt. Daardoor kom ik op 155/48/104 (1466 kcal) met het ontbijt, middageten en half bakje hüttenkase voor het slapengaan. De rest wordt opgevuld met avondeten en tussendoortje rond 15/16u, die ik niet vast wil leggen maar beetje mee wil variëren.

Overigens: als iemand hüttenkase koopt/wilt kopen, breng jezelf nooit in de verleiding om de goedkope versie bij de PLUS te kopen. €0.69 per 200ml, maar dit is pure rotheid. Ik ga maar gewoon de duurdere (Vittalinea) kopen dan.. :+

Heb trouwens dit havermout recept van Kevf gevonden uit januari en wil die ongeveer namaken:

Klinkt namelijk prima. Ik heb tot dusver steeds 40gr havermout, 250gr magere kwark, 10g pinda's, 1 banaan en 50ml melk gedaan. Maar het werd één grote dikke/compacte zooi die echt smerig en smakeloos was. Misschien dat de chocomel dat enigszins compenseert. En misschien banaan al vantevoren erin gooien, zodat die smaak er een beetje intrekt.

Misschien overigens ook eens havervlokken proberen i.p.v. havermout, heeft wat meer 'bite' volgens mij. Iemand dat al eens geprobeerd? Zijn grotere vlokken, maar uiteindelijk laat je die toch ook een nacht staan in de koelkast en worden ze ook slap, neem ik aan.

Laatst bewerkt: 7 mei 2014
  20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Niet iedereen is erop gebouwd om zomaar aan te komen. Ikzelf heb hier vrij veel moeite mee en ben in de laatse 2 jaar al wel flink wat omhoog gegaan. Ik wil nu iets wat mij over een drempel kan helpen ook vooral qua kracht. Ik bankdruk nu al een tijd hetzelfde en er zit laatste tijd even geen vooruitgang in.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina