[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.020
    Ik heb daar nu (al) last van, of iedereen moet me niet, kan ook natuurlijk :emo:

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Denk dat dat het is :+

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Toch zie je steeds meer mensen (althans als ik vanuit mijn eigen omgeving praat) die het ook zolangzamerhand een beetje social-media / smartphone moe beginnen te worden. Van mij hoeven we niet terug naar het oude mobieltje maar een verbod in uitgaansgelegenheden zou ik van harte steunen. En dat werk van foto's en filmpjes maken over laten aan de professionals die vaak bij optredens zijn om "mooie" foto's en filmpjes te maken.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja als het plaatje boven je stoort, dan ligt het meer aan jezelf. Vroeger staarde men maar een beetje voor zich uit of las je de krant als je er 1 had, tegenwoordig ga je even appen of zit je op nu.nl.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Of je praat met anderen....

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ja vroeger praatte iedereen met elkaar op stations GForce...

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Vroeger is een ruim begrip, dus ja!

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Nee hoor ik stoor mij er niet aan, moeten mensen lekker zelf weten. Ik vind het alleen zelf meer iets triests hebben op dat plaatje is moeilijk uit te leggen. :) Ik sta er soms zelf ook wel zo bij ja, wie niet met een smartphone.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    En als iedereen een krant in zijn handen heeft is er niks aan de hand. Het moet altijd zo extreem gedaan worden. Natuurlijk, als je uitgaat en je hebt iemand bij je die niks anders doet dan met zijn telefoon spelen dan kan dat vervelend zijn. Maar dat heb ik zelf rondom me weinig meegemaakt.

Het hangt gewoon van een persoon af en hoe ze zelf daar mee omgaan. Ja, er zijn genoeg die gewoon totaal addicted zijn aan telefoons en social media en daardoor alles aan hun voorbij laten gaan. Maar aan de andere kant, twintig jaar geleden had ik ook weer niet zoveel (dagelijkse) contact kunnen hebben met meerdere mensen als tegenwoordig.

Geniet, maar socialize op je phone met mate.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tja 'vroeger' zag je mensen als je met ze afgesproken had via de telefoon of stuurde je een smsje.

Je spreekt mensen vaker maar de gesprekken zijn ook veel vluchtiger op social media, althans vind ik. Je hebt elkaar ook een stuk minder te melden omdat je elkaar elke dag kan spreken op internet.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Vroeger was juist pijnlijker, ging iedereen met een blik op oneindig vooruit zitten staren en elkaar negeren. Je moet nou niet denken dat iedereen gezellig ging praten.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het moet idd in balans zijn. De nieuwe technieken maken echt veel toffe dingen mogelijk. Feestje plannen via FB maakt het leven erg gemakkelijk (ik heb alleen geen FB :+) of even ad hoc op vrijdagmiddag via Whatsapp wat vrienden bij elkaar scharrelen voor een vrijmibo. Erg relaxed. Maar, zoals ik in mijn reply probeerde aan te geven, het moet een aanvulling blijven op je echte leven, meer niet.

Overigens kan ik zelf echt input moe worden van al die zooi. Heb dus ook geen facebook, geen data-abo (dus alleen internet op mijn tel als er wifi is), geen twitter etc.

Alleen hier hangen met mijn echte Xbox-vrienden doe ik natuurlijk wel, je weet toch :cool:

13. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ugh, dus alles waar een groep mensen zich aan irriteert moet maar meteen verboden worden? Of moeten uitgaansgelegenheden dan maar speciale smartphone ruimtes inrichten?

14. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253

Ik was vroeger ook zo. Altijd maar gamen (kwam ook omdat ik nog niet uit mocht gaan), maar als we iets gingen ondernemen dan ging ik wel mee en nu ga ik bv nog maar met 1-2 mensen op vakantie ipv de hele groep.

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.130
    Wij gaan nog steeds met de originele vriendengroep van jaren geleden op vakantie, zou niet best zijn dat smartphones/digitalisering daar verandering in zouden brengen 8)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Omdat ze een mobiele telefoon hebben?
    Ik snap het verband niet echt...

Dat jouw vriendengroep klaarblijkelijk uit elkaar valt kun je echt niet (volledig) wijten aan social media/smartphones hoor... 8)

17. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Tiel heeft maar 3 inwoners, vandaar...

18. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Nee, zo bedoel ik het ook niet. Eerder als soort van oplossing dat je niet met de hele vriendengroep op vakantie hoeft te gaan.

:+

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat heeft gewoon te maken met het feit dat mensen ouder en volwassen worden. Dan krijg je serieuze relaties en ga je niet meer als een stel kinderen op vakantie...

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Bij pubers is het ook wel heel erg. Mijn broertje (nu 17) was van zijn 13de t/m 16de echt een computerzombie. Nu zit hij er nog steeds wel veel op, maar gaat hij ook regelmatig uit of wat doen met vrienden. Gelukkig blijft dit (meestal) niet zo dus.

@Gforce: Hmm ik annuleer m'n vakantie naar Mallorca dan maar, anders word ik blijkbaar nooit volwassen.

Deel Deze Pagina