De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Die bedragen ga je de komende jaren niet meer zien, Ajax heeft als hoofddoel om zelf op te leiden en dit kost tijd.
    Bedragen die betaald werd om Ibrahimovic te halen zal niet zo snel meer op tafel gelegd worden.
    Maar goed als je al ziet dat vorig jaar voor van der Hoorn miljoenen op tafel is neergelegd vraag ik me af en toe wel af of ze wel geleerd hebben van het verleden.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sportief weinig, aangezien eriksen en vertonghen niets met de revolutie te maken hadden. Financieel hebben we echter mede door Overmars 1 van de meest gezonde clubs in Europa.

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    De huidige A jeugd trainde nog onder de vorige structuur van Ajax. In hoeverre de 'fluwelen revolutie' (wat een pauperterm) zijn effecten zal hebben op voetbaltechnisch gebied zal dus moeten blijken in de toekomst. Daar kan je nu nog weinig over zeggen.

Verder vind ik het juist erg prettig dat er nu minder met geld wordt gesmeten, de aankoop Duarte kon ik op zich wel begrijpen en speelde voor zijn blessure dit jaar gewoon prima. Serero kan mij verder niet echt bekoren, speelt eigenlijk gewoon als een 2e VM, Duarte had iets meer diepgang en scorend vermogen.

Mike van de Hoorn is achteraf gebleken een stomme zet geweest, op het moment van aankopen zat niemand nog te denken aan Veltman aangezien die nog niet veel had laten zien. Vanuit dat oogpunt is vd Hoorn dus binnengehaald. Denswil zou meer moeten strijden voor de plek van Moisander, een strijd die hij duidelijk voorlopig niet gaat winnen ook overigens (mits Moisander blijft natuurlijk :+).

Ajax is financieel gezond, en lijkt zich de komende tijd op dit vlak geen zorgen te maken. Er zit een goede staf op die zelfs met dit middelmatige elftal kampioen zijn geworden, Frank de Boer ontwikkelt zich prima als coach en ik mag toch hopen dat die nog wel eventjes blijft.

4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik snap de richting van Ajax op financieel vlak, maar op sportief vlak wordt het gewoon niets meer. Als eenmaal een speler goed begint te spelen, is die zo weer weggekaapt door een andere club. Maar goed dat hoef ik jullie eigenlijk ook niet uit te leggen :+.

Geld is macht, dat merk je als je in Europa nog een rol van betekenis wilt spelen. Verder hoor ik vaak genoeg dat Ajax eens een gunstige loting moet krijgen. Naar mijn mening hadden we juist een gunstige loting, afgelopen seizoen. FC Barcelona was toen al niet in vorm, AC Milan is een grote naam maar daarmee is het ook gezegd en Celtic bakt er ook niets van. Kortom het is heeeeeeeel erg knap als Ajax de tweede ronde van de CL bereikt.

Dat Ajax financieel goed in haar schoenen staat klinkt voor mij leuk en aardig, maar het gaat me meer er om dat ze ook weer eens goed voetbal spelen. Dat heb ik het afgelopen seizoen bijna niet gezien.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat een onzin. Het geld wordt niet alleen maar op de spaarbank gezet. Dit wordt nu alleen iets secuurder geïnvesteerd in de organisatie en spelers.

Er is meerdere malen verteld dat er best nog een flink bedrag wordt betaald, mits deze wel marktconform is voor de speler, zo wouden ze vorig jaar nog ver gaan voor van Ginkel (fuck, wat had ik die toch graag gehad ipv Klaassen :F:)

Denk je nou echt dat binnen 3 jaar alles weer beter is na een reorganisatie als deze? Bij Feyenoord kost het ook tijd maar zie je dat beleid voeren wel zijn resultaten heeft. Bij PSV kan je de afgelopen jaren je de ballen uit je broek lachen qua beleid, en kijk eens wat het ze oplevert :+

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Het beleid van Feyenoord komt juist voor uit financiële problemen en toen maar eigen jeugd moest opstellen. Dat maakt het extra ironisch want bewijst wel het punt van janter.

Laatst bewerkt: 16 mei 2014
  7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoe precies?

Het is namelijk niet zo dat Ajax weigert geld uitgeeft of het niet heeft. Het is nu alleen zuiniger erop en wilt meer talenten kopen en opleiden dan voetballers die ouder zijn en het goed doet. Het prijskaartje is dan in veel gevallen te duur en daarmee zijn ze nu gestopt. Op sportief vlak wordt het denk ik juist alleen maar beter als je kijkt 'wat er aankomt'. De selectie van dit jaar was echt zwaar ondermaats namelijk. Talenten zijn betekent natuurlijk geen garantie dat het ook een goede speler wordt of in het systeem past, maar datzelfde kan gezegd worden voor spelers die je bij andere clubs voor veel wegkoopt (Ahum.. Sulejmani).

Dus hoe wordt Janter's punt dan precies bevestigd?

8. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik heb nu van twee verschillende personen de naam Sulejmani voorbij zien komen. Akkoord, dat was een ongelooflijke miskoop! Maar ik hoor niet die overige namen die Ajax wel op sleeptouw hebben genomen en die het nu ver hebben geschopt binnen Europa.

Nu krijgen we één of andere Milik. Het is, met alle respect, een afdankertje van Leverkusen. Ik denk niet dat hij veel van waarde kan zijn voor Ajax. Daarbij wordt die vent ook nog eens gehuurd, dus mocht die goed spelen dan zien we hem nooit meer. Wat hebben wij daar nou aan?

Over het spenderen van geld. Te veel vind ik zeker niet goed, maar te weinig evenmin. Zo gaan wij het echt niet verder schoppen dan het huidige elftal. Gisteren zat ik nog te denken dat het al meer dan 10 jaar is dat Ajax de kwartfinale behaalde. Ongelooflijk! Wat ik mist binnen het huidige elftal is flair. Mijn hoop is gevestigd op Kishna, want van de rest ben ik totaal niet gecharmeerd.

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nope I agree, máár de jaren voor de 'revolutie' waren veel aankopen ondoordacht en wanhopig van aard. Nu schiet het ietswat de andere kant op, maar ik denk dat ze nog wel meer uit gaan geven hoor ;) Ajax heeft aangegeven dit jaar nog wel mensen erbij te willen halen. Te beginnen met een rechtsbuiten.

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Optie tot koop, swa.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Grote spelers komen sowieso niet naar Nederland, waarom zou je ook als je in Duitsland, Engeland, Italië/Spanje aan de bak kan. De enige manier dat Ajax vooruit kan is door zelf goede spelers op te leiden en slim in te kopen. Zo bewijzen veel clubs al dat je met weinig geld en slim scouten ver kan komen.

12. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja en nee, dat de spelers laatste jaren meer de kans kregen komt door de financiële problemen. Maar de weg die met de jeugd was ingeslagen was al vanaf Brard hoofd opleiding werd in 2005. Dat duurde dus ook wat jaren voor daar de eerste resultaten van te zien waren. Het is ook al vijf jaar de beste jeugdopleiding van het land, maar volgens mij zijn we pas drie jaar deze bezuinigingsweg ingeslagen.

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Eens zien of ze zich hier wel aan vasthouden. :+

14. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Stelt dus niks voor die boete als ze straks 40 miljoen terug krijgen.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zo lang het maar niet mee telt in hun winst/verlies van volgend jaar stelt die 60 miljoen ook niets voor

PSG blijkbaar ook 60 miljoen boete

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gewoon lekker laten lopen dus.

17. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat weten de scouts dan toch lijkt me? Die zouden dat toch moeten zien? Of wordt er in Nederland gescout met een telefoon en videoband? :+

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Weg ermee inderdaad... Moet je niet bij je club willen.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nou, soms denk ik weleens dat scouts dat doen. :+

Bijvoorbeeld in het geval van Van Der Hoorn. Iedereen zag bij dat EK in Israël dat die gast niets te zoeken heeft bij Ajax.

20. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Meleg is toch ook gekomen van FC Vojvodina? Als het echt een exceptioneel talent is dan moet je gewoon geduld hebben vind ik.
    Ik heb wat video's bekeken van hem en goed voetballen kan hij echt wel. Zou hem dan ook graag bij Ajax zien, ondanks dit gezeur.

Deel Deze Pagina