Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Thanks, wil uiteindelijk gaan competen in mens physique dus ik heb nog een lange weg te gaan!

Sorry maar het is complete onzin wat je nu zegt.

@KevF 178cm, +-73kg, 11%(?). Haha als het goed is zijn ze wel redelijk groot, vooral mijn schouders.

Laatst bewerkt: 6 jun 2014
  2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ligt eraan hoeveel je onder je onderhoud gaat zitten toch? Die gekke dieten zoals no carb enz zorgen inderdaad dat je flink onder je onderhoud zit. Helaas is er een algemeen idee dat calorieën in verband staan met dik worden en ongezond eten :-/. Maar nooit onder je onderhoud is totaal niet waar. Ik ben 500kcal aan het cutten en dat vind ik al best veel. Maar val lekker af en mn kracht neemt toe sinds ik echt mn macros elke dag in mfp invoer

Succes! 11%? Zoveel nog? Ben je niet als in de single digits?

3. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Uhmm nee, dit is algemene informatie. Wordt ook in lesgegeven op scholen waar je je fitnesstrainer A en B haalt en dergelijke.

Klopt, hoe meer je eronder gaat zitten hoe erger het wordt. Uiteraard is er ergens een grens en ik trek die bij mijn onderhoud. Paar 100kCal eronder is het nadelige effect minimaal, en verschillend per persoon kan het je inderdaad misschien nog wel helpen. Ik ben alleen van mening dat met gezond eten, regelmatig eten en goed sporten het gezonder is juist een stukje boven je onderhoud in kCal te gaan zitten. Zeker op langere termijn.

Het heeft trouwens wel effect op hoeveel reserves je nog hebt. Ik zit op 6-8% vet, heb dus heel weinig reserves en kan echt niet teveel nog in m'n dieet gaan hakken.

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Het is een schattig maar ik ben nog niet single digit. Het wordt redelijk onderschat hoe laag dat is. Als je niet genoeg massa hebt en naturel bent blijft er dan ook vrij weinig van je over.

Algemene onzin. Wat kan je halen met die lessen, een PhD in broscience?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat ik van die foto kan opmaken zou ik denken dat je toch wel onder de 10 zou zitten.

73kg, wow dat is lichter dan ik had verwacht. Ik ben net zo groot en 20 kg zwaarder, alleen zeker geen 11% op het moment.

3x3 sloopt me trouwens volledig. Al mijn aanhechtingen zijn pijnlijk en ik voel mijn flexibiliteit afnemen. Vanaf gisteren tussen alle sets wezen rekken en strekken om het wat verminderen, maar zitten is nog steeds pijnlijk :+

6. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Oke, leg eens uit dan? In plaats van het onzin te noemen.

En dan ben ik ook benieuwd hoe jij aan je informatie komt.
    Beetje op internet sneupen kan iedereen, of wat informatie overnemen van mede sporters in de sportschool, maar de meeste van die informatie is zo onbetrouwbaar als wat.

Bij ons gaven ze er les in, en dat zijn allemaal mensen die zich al lang en breed bewezen hebben als fysiotherapeuten, diëtisten, personal trainers en topsporters. Tevens haal je er een landelijk diploma mee, dus als die informatie waarin ze zouden lesgeven echt onzin is dan zouden ze daar nooit mee wegkomen als het niet waar was.

7. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    nvm.

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Van internet onderbouwd door wetenschappelijke onderzoeken. Zal binnenkort wel even wat linken hier.

Wat versta jij onder bewezen?

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie hier fitness en bodybuilding staan, maar veel mensen hebben het ook over joggen/hardlopen.

Aangezien ik helaas nog niet echt kan fitnessen (dit lukt i.v.m. inspanningen en reisafstand) ben ik maar begonnen met joggen, waarbij ik met interval loop. (1 min lopen, dan 1 min joggen enzovoort)

Zijn hiervoor nog belangrijke tips? Momenteel is m'n gewicht rond de 68kg en ben 1,70 m. (heb niet echt een spiermassa) Mijn voornaamste doel is conditie opbouwen en lichaamsvet verliezen en rond de 65kg komen, indien dit allemaal een beetje goed loopt dan wil ik ook nog met een hartslag meter aan de slag wat volgens mij er ook voor kan zorgen dat ik m'n conditie nog beter kan verbeteren.

Uiteindelijk als alles weer beter gaat ben ik wel van plan te gaan fitnessen, maar dit duurt helaas nog wel even.

11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Goede tip, heb het boek besteld!

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Prachtig boekwerk idd.

13. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Iemand enig idee waardoor je lichaamsgewicht kan blijven hangen op een bepaald gewicht tijdens het cutten?

Vanaf 1 april - half mei ben ik van 67 naar 63 gegaan, maar sinds half mei blijf ik een beetje rond de 62.7 hangen. Dit terwijl ik op maandag tm vrijdag nog steeds 300 tot 500kc onder onderhoud eet en op zaterdag en zondag op onderhoud zit (ongeveer).

Het enige wat ik misschien anders ben gaan doen de laatste weken is meer Teisseira gaan drinken (siroop op stevia basis) en meer kruiden gaan gebruiken in mijn eten. Dit kan het verschil toch niet zijn?

Ik weet niet precies op hoeveel bf% zit, maar ik gok rond de 10%.

Thanks!

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Naast de standaard tip om dat boek ook te lezen...: Heb je je onderhoud wel opnieuw bepaalt na het afvallen? Dat vergeten mensen nog wel eens. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je 'gewoon' even vast zit. Zo werkte dat bij mij vaak wel. Je lijf lijkt dan gewend te raken aan het door jouw toegepaste truukje. Op zich vang je dat goed op door iig op zat en zon op onderhoud te eten.

Je kan gaan varieren. Ga iets meer cardio-en, neem het dieet uit 'feed the muscle' over, probeer IF etc.

Maar mijn hoofdvraag is toch wel: waarom wil je nog lichter dan 62 kg?

15. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik heb precies hetzelfde, ik ben goed afgevallen naar 70kg. Goed aan het cutten met behulp van mfp maar zit nu even vast lijkt het. Moet ik wat cardio gaan forceren om uit het plateau te raken? Het is voornamelijk de onderbuik uiteraard.

Ik ben 1.74 en kom van 80kg.

16. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik zal me inderdaad eens in dat boek gaan verdiepen. Ben benieuwd naar dat dieet.

En ik heb via dat Excel bestand dat jij hier laatst postte alles berekend, dus ik neem aan dat dat enigszins overeenkomt met mijn onderhoud ja.

Ik kan inderdaad meer gaan cardio'en, maar ben bang dat dit zal resulteren in spierverlies.

Mijn doel is om de zomer rond de 8% te gaan zitten. Na de zomer wil ik me gaan verdiepen in bulken, maar dat duurt nog eventjes. Verder ben ik maar 169cm, waardoor ik al best weinig weeg.

Dit is hoe ik er momenteel voorsta (unflexed):

17. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ik snap je hoor, ik probeer ook veel van het internet te halen. Maar met alle respect, iedereen kan onder een artikel zetten dat het wetenschappelijk onderbouwd is. Op het internet staan zoveel tegenstrijdige dingen, waarvan veel vrij onbetrouwbaar.

Het probleem van onderzoeken is sowieso, dat zolang je er niet zelf bij bent geweest om het te zien weet je het nooit 100% zeker. Uiteraard mag je wel van bepaalde dingen uitgaan.

Wat ik versta onder bewezen zijn mensen die al verschillende diploma's hebben behaald in de fitness wereld. Waarvan 1 leraar zelfs een baan is aangeboden bij SC Heerenveen om de spelers met fitness te trainen (Mijn school zat naast het stadion). En mijn eigen fysio is mee geweest met het schaatsteam van Liga naar Sochi, voor de winterspelen van 2014.

Mijn oud stagebegeleider onderbouwd die theorie ook, en die heeft een eigen zeer succesvolle sportschool, en natuurlijk ook de nodige diploma's. Ze hebben er zelfs een apart traject voor opgezet daar waar klanten aan mee kunnen doen.

Netjes man, heb je ook foto's van voordat je begon? :)

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Fitness =! voedingsleer

BB neigt veel meer naar de voedingsleer toe dan fitnesscoaches ooit zullen begrijpen. Er zijn enorm veel raakvlakken, maar op het gebied van voedingsleer en focus van training op hypertrofie kun je de twee echt niet vergelijken.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben nog steeds benieuwd naar je informatie :+

20. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Welke chille oefeningen doen jullie voor je buik?

Wil nu wat meer de nadruk daar op leggen. Merk nu dat mijn schouders/borst/armen goed aan het groeien zijn. Ondanks dat ik per week tussendoor een aantal grondoefeningen doe voor de buik zit daar wat minder progressie (logisch ook, daar geef ik de minste aandacht aan uit). Wil vooral de onderbuik (zijkant) trainen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina