[Formule 1] Seizoen 2014

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Divimus, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Held blijft het.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Goeie jongen, aanwinst voor de F1.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Massa zou zoiets omgekeerd ook doen, getuige zijn actie na het Toyota moment in 2008 in Brazilliƫ, toen hij zich bezorgd uitsprak over de veiligheid van de Toyota mensen. Dit waardeer ik dus uiteraard ook. :thumbs:

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Typisch Duits weer, bezwijkt onder druk, snijdt even een chicane af en komt er nog mee weg ook. Als Lewis dit weer weet om te buigen zoals na Australiƫ, is de titel volledig verdiend.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hoezo kwam hij er mee weg? Waren toch gewoon algemene afspraken dat het een keer mag gebeuren en hij heeft geen positie winst mee door behaald

7. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Maar wel tijdwinst, maar goed mooi dat dit duidelijk nu is. Zodra Nico dichtbij Lewis komt, verrem je je even, snij je af en geef je hard gas over een run off area.

8. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Maakte toch niet uit uiteindelijk... Hamilton viel uit

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Vertel wat nieuws.

10. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120

11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Afspraken zijn afspraken en Nico gaat daar blijkbaar wat slimmer mee om. Al was dit natuurlijk niet bewust van hem maar dus wel slim om niet te liften om Lewis weer dichter bij te laten komen

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Rosberg verremde zich niet even maar verremde zich flink. En het had weinig met bezwijken onder druk te maken en eerder denk ik met aankomende remproblemen. Wat ook wel met beide autos later in de race duidelijk werd.
    En uiteindelijk is dit ook niet iets wat je snel expres zou doen voor een seconde tijdswinst aangezien je potentieel ook een flinke flatspot on je band(en) kan veroorzaken wat veel meer tijdsverlies kan opleveren dan die seconde winst.
    Rosberg verremde zich en Lewis zat te ver er achter om er gebruik van te kunnen maken, verder geen straf, prima. Als het tijdens een inhaal actie was geweest was het een ander verhaal.
    Overigens vind ik het terecht dat Rosberg geen straf kreeg, net zoals ik het terecht had gevonden als Hamilton geen straf had gehad als het andersom was.

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Al doet Lewis of Nico het expres in de toekomst, als je het per ongeluk doet lijken, kom je ermee weg. Ga jij maar bewijzen dat ze het expres deden. Dat is meer mijn punt.

14. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
  15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dat is toch altijd al zo geweest. Elk jaar in monaco bij het uitkomen van de tunnel gebeurt ook wel. 1x kan en mag gebeuren daarna krijg je gewoon een straf

En wat Peter ook zegt, de flatspot weegt niet op tegen de halve seconde tijdwinst op dat punt in de race. Als het in de laatste 2-3 ronden was gebeurt had je wat mij betreft wel vraagtekens mogen zetten

Laatst bewerkt: 9 jun 2014
  16. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    En wat is die seconde voordeel waard als je het expres doet als je potentieel je banden aan gort rijdt en nog steeds het risico loopt dat je wel een straf krijgt?

17. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Idd, die hele redenering slaat echt kant noch wal, maarja ik zal er verder wel niks over zeggen. Anders heb ik weer een blinde haat tegen Hamilton.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Z'n banden waren nog prima en z'n pace, dus dat is onzin.

@Obsecure

Het is beter inderdaad dat jij niks zegt, want er komt toch niks zinnigs uit jouw mond. Mooi, die zelfkennis.

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Maar die garantie had Rosberg niet op het moment dat hij zich verremde niet waar?

20. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het is algemeen bekend dat de banden van Pirelli dit jaar veel meer kunnen hebben. Feit is, hij boekte tijdwinst en is gewaarschuwd om het niet nog een keer te doen. Gelukkig voor hem gebeurde het maar 1x, want anders had er wel een straf gevolgd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina