Plus in-engine zegt niks over de performance die het straks op de PS4 hardware gaat halen
ND's engine op onbeperkt krachtige PC hardware is waar je dan naar kijkt
maar los daarvan, we verwachten allemaal van ND natuurlijk wel iets speciaals
Al vraag ik me af of dat nog zo terecht is , want vorige gen waren zij natuurlijk de gfx koning omdat ze al hun aandacht op de unieke ps3 hardware hadden gericht. Al hun tools waren erop gebouwd, ze hadden optimale ondersteuning van alle andere 1st party sony studios en sony zelf en ga zo maar door.
Vooral de stap die zij maakten van UC1 naar UC2 was echt geweldig en dat was ook het moment dat ze de hele toolchain helemaal klaar hadden om perfect de sterke kanten van de PS3 te benutten
Nu is de hardware lang niet zo ondoorgrondelijk en lees je zelfs in interviews over de HD versie van TLOU dat ND heel veel extra werk heeft van het aanpassen van de zo enorm op het lijf van de ps3 geschreven game naar meer generieke hardware.
Dus gaan we nog wel zulke verschillen zien tussen de 1st party titels en de rest als vorige keer? Aan de ene kant verwacht je nog wel een verschil want optmaliseren voor 1 platform is altijd makkelijker dan rekening houden met 2 of 3 maar toch..
Laatst bewerkt: 12 jun 2014