1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
  2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Specs zeggen niks over hoe de game loopt. BF4 loopt op de PS4 stukken soepeler op 900p dan op 720p op de X1.

Als we dadelijke heerlijke drops krijgen in de X1 versie mag je het nog een keer posten :+

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Helaas is de hele FPS / Resolutie het gene waar de next-gen om draai. (kennelijk)

@GForce,

Dan mag jij dat gifje van mij posten :) overigens ga ik die game helemaal niet kopen.

4. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Treurig inderdaad. (insert vergelijking van een lekker wijf dat niet kan neuken). Gameplay>graphics all the way :)

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben ik het helemaal mee eens. Ik zie ook veel liever locked 30fps dan 60fps unlocked met drops.

Maar gameplay gaat boven alles en helaas boeit de mainstream gamers dat weinig. Die geilen alleen op resolutie en graphics.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    In een SP heb ik idd liever locked 30 maar bij een online FPS heb ik dan weer liever unlocked 60 fps mits de framerate uiteraard niet al te ver naar beneden zakt (dus af een toe een keer een dipje naar 45/50 fps)

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Beide zijn 60 fps toch? BF4 that is.

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dipje naar 45/50 is best groot. Maar zolang de game niet schokt of happert is het geen probleem.

Heb het ook over hoe soepel de game loopt. Ik heb het idee dat het op de X1 niet steady 60fps is.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat zijn ze helaas beide niet. :'-(

Laatst bewerkt: 11 jun 2014
  10. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  11. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Tof idee, misschien wel handig om die post in het X1 algemeen topic te posten :).

Maar gewoon een live-tile die je doorstuurt naar een lijst met je MP favo lobbies?

12. baszs

baszs Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Jup!

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    UC4 trailer loopt volgens diverse bronnen in game - in engine - in realtime op 1080p60 volgens diverse bronnen:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=835985

Dat zou dan per direct grafisch gezien de meest indrukwekkende game zijn tot nu toe.

Maar goed wie vertrouwt dit soort berichten nog na alle downgrades :+

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Het is wel Naughty Dog. ;)

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556

Dit!

TLoU is nog steeds een prachtige game, ook als je hem vergelijkt met de nextgen games.

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Als er 1 dev is die ik op hun woord geloof is het wel ND :)

17. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voor een scripted game als deze lijkt me dat ook niet zo moeilijk. Dus geloof het bericht wel.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Plus in-engine zegt niks over de performance die het straks op de PS4 hardware gaat halen

ND's engine op onbeperkt krachtige PC hardware is waar je dan naar kijkt

maar los daarvan, we verwachten allemaal van ND natuurlijk wel iets speciaals

Al vraag ik me af of dat nog zo terecht is , want vorige gen waren zij natuurlijk de gfx koning omdat ze al hun aandacht op de unieke ps3 hardware hadden gericht. Al hun tools waren erop gebouwd, ze hadden optimale ondersteuning van alle andere 1st party sony studios en sony zelf en ga zo maar door.

Vooral de stap die zij maakten van UC1 naar UC2 was echt geweldig en dat was ook het moment dat ze de hele toolchain helemaal klaar hadden om perfect de sterke kanten van de PS3 te benutten

Nu is de hardware lang niet zo ondoorgrondelijk en lees je zelfs in interviews over de HD versie van TLOU dat ND heel veel extra werk heeft van het aanpassen van de zo enorm op het lijf van de ps3 geschreven game naar meer generieke hardware.

Dus gaan we nog wel zulke verschillen zien tussen de 1st party titels en de rest als vorige keer? Aan de ene kant verwacht je nog wel een verschil want optmaliseren voor 1 platform is altijd makkelijker dan rekening houden met 2 of 3 maar toch..

Laatst bewerkt: 12 jun 2014
  19. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Hoop iig dat ze de lat lekker hoog leggen.. Gfx/FPS-wise is het wel even nodig op de nieuwe generatie.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het waren qua gameplay ook geen hoogstaande games. TLoU en UC waren erg scripted en lineair. Veel makkelijker om er dan die max specs uit te persen dan als het hele dynamische games zonder veel scripted zijn.

Deel Deze Pagina