Je hebt ook lekker weinig vergelijkingsmateriaal.... Battlefield 4 loopt op EA servers, daar zit geen verschil in. Killzone: Shadowfall loopt op dedi's, evenals alle Xbone games. Ik vind overigens wel dat PSN er de laatste tijd belachelijk veel uit ligt of maar half werkt. Voor mij blijft XBL het betere platform, dat baseer ik op het feit dat het er niet continu uitligt en de store. Voor de rest is er nog niet gek veel over te zeggen.
Nee daar zou dus geen verschil in moeten zitten en dat is juist precies wat je zoekt als je gaat vergelijken . Toch zit er een verschil van 20-25ms in. Alleen in een ping naar de EA server. Kan ik niet begrijpen.
Online en Playstation gaan nog steeds niet lekker samen. Veel storingen, regelmatig downtime en met regelmaat dat ik uit online potjes word gegooid. Xbox Live is gewoon stabieler. Heb amper tot nooit last van problemen. En de PS4 gamers zitten enkel volop te spelen en de Xone bezitters hebben enkel vrije tijd? Sorry hoor, maar welke lading aan releases aan PS only games heb ik gemist dan?!
Via je router of eventueel firewall kun je het IP adres achterhalen van alle server waar je mee verbonden bent. Met een ping test tool kun je dan de servers pingen waarmee je verbonden bent. Je kunt direct pingen of via een apparaat waarmee je verbonden bent. Met CMD kun je alleen de servers pingen waarop je wilt of bent aan spelen.
Dit komt toch door EA, dat de server iets minder loopt op de X1? Om X1 gelijk af te straffen op xboxlive wat slecht loopt snap ik niet? Microsoft heeft helemaal niets maar dan ook niets met de servers te maken. Waarmee zie je het verschil met schieten lopen rennen? Vliegen rijden? Ben ik even benieuwd na?
Toch eens geprobeerd dan was wel benieuwd. Maar ik krijg gewoon 25 ping naar een Nederlandse CQ server.
Vind het ook beetje 'onzin' dat Xbox Live slechter is dan PSN, afgaande op performance van BF4. Ik ondervind namelijk 0,0 problemen. En ik ken PSN van de PS3 en dat was me partij drama.
Zeg ook niet dat XBL slecht loopt. Zeg alleen dat het in BF4 voor mij minder is dan PSN. Dat het slecht is heb ik nooit gezegd. Verder merk je er zo niks aan hoor. Ik heb ook de EA server van de game gepinged. Als ik game servers ping zit ik met PSN gemiddeld op 11 terwijl met XBL ik rond de 25 zit. Enige wat ik heb om te vergelijken. PSN op de PS3 was ook een drama. Daarom was ik verrast door het resultaat.
Volgens mij is 25 best prima. Heb ook niet super internet ofzo. Ik zit altijd rond de 25 eigenlijk. Titanfall ook en met rFactor ook als ik online races doe.
Begrijp wel dat dit een ICMP ping is en weinig zegt over de response tijd die de server heeft wanneer hij UDP verkeer van de game afhandelt. Voor hetzelfde geld loop je de gateway te pingen die voor de server ligt. Die kan dan het ICMP request in een queue plaatsen omdat het overige verkeer voorrang heeft. Zoiets kan al snel 20ms zijn.
Maar dat geld dan toch voor beide consoles? Dan zou ik nog steeds voor beide consoles ongeveer dezelfde resultaten moeten krijgen?
De kans is groot dat die twee servers een iets andere infrastructuur voor zich hebben liggen. Dit soort services draaien meestal op een of meerdere clusters. Daarnaast zit er meestal een vorm van load balancing in die het verkeer routeert naar een server die wat minder druk is. Dus hetzelfde IP-adres zegt niet dat het dezelfde machine is. Overigens is een verschil van 15ms niet veel. Zelfs in latency gevoelige games merk je het verschil pas na 30ms.
Zeg ook niet dat het veel is. Had het alleen andersom verwacht. Heb ook meerdere keren pings uit gevoerd ook op verschillende dagen. Viel gewoon op dat het op de PS4 iedere keer beduidend lager was. Iets wat volgens mij niet zou kunnen.
Denk toch dat Live daar niet veel mee te maken heeft imo. Blijft toch een veredelde paywall. Zelfde principe btw mbt de rubberbanding toen. Je zal toch denken zelfde servers. Maar de PS4 had toch veel meer last dan de Xbox One. Wat ook vreemd was.
Maar de rubberbanding zat vaak niet op de server maar op een specifieke map. En die waren niet allemaal gelijk aan elkaar. Ook de standaard crashes waren ook op verschillende maps. Ik denk niet dat het aan de severs lag.
Nou ja rubberbanding betekend volgens mij dat de server denkt dat jij op een andere plek bent dan jij ziet. En de server wint dan en zet je dan terug. En dat hebben ze volgens mij gefixed met de nieuwe hardware configuratie en upgrades.
Wat ik bedoel is dat ik bv alleen op de PS4 rubberbanding had op Lancang Dam. De map erna was het weg. Dan lijkt het mij dat het probleem in de map zit en niet op de server.