1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Je hebt ook lekker weinig vergelijkingsmateriaal.... Battlefield 4 loopt op EA servers, daar zit geen verschil in. Killzone: Shadowfall loopt op dedi's, evenals alle Xbone games. Ik vind overigens wel dat PSN er de laatste tijd belachelijk veel uit ligt of maar half werkt.

Voor mij blijft XBL het betere platform, dat baseer ik op het feit dat het er niet continu uitligt en de store. Voor de rest is er nog niet gek veel over te zeggen.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Nee daar zou dus geen verschil in moeten zitten en dat is juist precies wat je zoekt als je gaat vergelijken :F:. Toch zit er een verschil van 20-25ms in. Alleen in een ping naar de EA server. Kan ik niet begrijpen.

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Online en Playstation gaan nog steeds niet lekker samen. Veel storingen, regelmatig downtime en met regelmaat dat ik uit online potjes word gegooid. Xbox Live is gewoon stabieler. Heb amper tot nooit last van problemen.

En de PS4 gamers zitten enkel volop te spelen en de Xone bezitters hebben enkel vrije tijd? Sorry hoor, maar welke lading aan releases aan PS only games heb ik gemist dan?!

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    BF4 op beide console dus niemand zou vrije tijd mogen hebben! :+

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoe test je dat dan eigenlijk?

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Via je router of eventueel firewall kun je het IP adres achterhalen van alle server waar je mee verbonden bent. Met een ping test tool kun je dan de servers pingen waarmee je verbonden bent. Je kunt direct pingen of via een apparaat waarmee je verbonden bent.

Met CMD kun je alleen de servers pingen waarop je wilt of bent aan spelen.

7. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Dit komt toch door EA, dat de server iets minder loopt op de X1? Om X1 gelijk af te straffen op xboxlive wat slecht loopt snap ik niet? Microsoft heeft helemaal niets maar dan ook niets met de servers te maken.

Waarmee zie je het verschil met schieten lopen rennen? Vliegen rijden? Ben ik even benieuwd na? :)

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toch eens geprobeerd dan was wel benieuwd. Maar ik krijg gewoon 25 ping naar een Nederlandse CQ server. :confused:

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vind het ook beetje 'onzin' dat Xbox Live slechter is dan PSN, afgaande op performance van BF4. Ik ondervind namelijk 0,0 problemen. En ik ken PSN van de PS3 en dat was me partij drama. :emo:

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Een ping van 25 is toch best hoog?

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zeg ook niet dat XBL slecht loopt. Zeg alleen dat het in BF4 voor mij minder is dan PSN. Dat het slecht is heb ik nooit gezegd.

Verder merk je er zo niks aan hoor.

Ik heb ook de EA server van de game gepinged. Als ik game servers ping zit ik met PSN gemiddeld op 11 terwijl met XBL ik rond de 25 zit.

Enige wat ik heb om te vergelijken. PSN op de PS3 was ook een drama. Daarom was ik verrast door het resultaat.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij is 25 best prima. Heb ook niet super internet ofzo.

Ik zit altijd rond de 25 eigenlijk. Titanfall ook en met rFactor ook als ik online races doe.

Laatst bewerkt: 15 jun 2014
  13. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Begrijp wel dat dit een ICMP ping is en weinig zegt over de response tijd die de server heeft wanneer hij UDP verkeer van de game afhandelt.

Voor hetzelfde geld loop je de gateway te pingen die voor de server ligt. Die kan dan het ICMP request in een queue plaatsen omdat het overige verkeer voorrang heeft. Zoiets kan al snel 20ms zijn.

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Maar dat geld dan toch voor beide consoles? Dan zou ik nog steeds voor beide consoles ongeveer dezelfde resultaten moeten krijgen?

15. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De kans is groot dat die twee servers een iets andere infrastructuur voor zich hebben liggen. Dit soort services draaien meestal op een of meerdere clusters. Daarnaast zit er meestal een vorm van load balancing in die het verkeer routeert naar een server die wat minder druk is. Dus hetzelfde IP-adres zegt niet dat het dezelfde machine is.

Overigens is een verschil van 15ms niet veel. Zelfs in latency gevoelige games merk je het verschil pas na 30ms.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zeg ook niet dat het veel is. Had het alleen andersom verwacht. Heb ook meerdere keren pings uit gevoerd ook op verschillende dagen. Viel gewoon op dat het op de PS4 iedere keer beduidend lager was. Iets wat volgens mij niet zou kunnen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk toch dat Live daar niet veel mee te maken heeft imo. Blijft toch een veredelde paywall.
    Zelfde principe btw mbt de rubberbanding toen. Je zal toch denken zelfde servers. Maar de PS4 had toch veel meer last dan de Xbox One. Wat ook vreemd was.

18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Maar de rubberbanding zat vaak niet op de server maar op een specifieke map. En die waren niet allemaal gelijk aan elkaar. Ook de standaard crashes waren ook op verschillende maps. Ik denk niet dat het aan de severs lag.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja rubberbanding betekend volgens mij dat de server denkt dat jij op een andere plek bent dan jij ziet. En de server wint dan en zet je dan terug.
    En dat hebben ze volgens mij gefixed met de nieuwe hardware configuratie en upgrades.

20. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik bedoel is dat ik bv alleen op de PS4 rubberbanding had op Lancang Dam. De map erna was het weg. Dan lijkt het mij dat het probleem in de map zit en niet op de server.

Deel Deze Pagina