1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rise of the Tomb Raider

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2014.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Grafisch en puur kijkend naar technisch gedeelte niet. Maar gameplay was een gigantische boring hell waar duidelijk werd dat de game het niet moet hebben van de gunplay. Veel te veel, gewoon niet leuk om te spelen. Daarnaast was het met deel drie wel over met Uncharted imo, was wel een beetje klaar met de games.
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als het meer een sneeuw thema word hoop ik dat ze deze keer ook een klein beetje echt survivalen erin doen.

    Vorige keer was dat alleen maar oppervlakkig , hoop dat ze nu echt iets doen met kou en vuur moeten maken en dat soort dingen en dan niet scripted

    niet dat ik perse een temperatuur meter a la Lost Planet wil maar hoop wel dat ze iets meer survival rpg elementjes uitproberen dan in de vorige. Vond de vorige geweldig als reboot maar zou tof zijn als we niet gewoon dezelfde game in een andere setting krijgen maar als ze dat oorspronkelijke idee wat ze bij de aankondiging van de vorige hadden (jagen, vuur maken, overleven) nu ook echt een beetje in de gameplay verwerken.

    En dan hoop ik eigenlijk dat we zo langzaam naar een echte open world survival tomb raider toewerken.

    Dat vind ik leuker dan het oude globe trotting adventure a la oude tomb raider en uncharted
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik meen mij een berichten te herinneren deze week dat de ontwikkelaar na kritiek van fans echte toffe tombs en uitdagende puzzels terugbrengt, am i right?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lame..

     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zeer lame...

    Alsof ze twijfelen over het succes van enkel een 'next-gen'versie... |:-
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Al ben ik er ook niet blij mee is het toch wel ergens logisch.. Ze verdienen met een crossgen title veel meer natuurlijk.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Sure, maar dat is dan al twee jaar na de vorige gen. Op een gegeven moment moeten ze het gaan loslaten want dit schiet niet op. Blijf het ook maar gaar vinden dat MGS V ook nog steeds cross gen moet worden.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Fucking...die already...last gen. Het moet echt inderdaad een keer ophouden. Wellicht zal een andere studio de last gen versie maken, maar toch. Ze willen CG quality characters in ROTTR brengen...het zal mij benieuwen of we dat daadwerkelijk ook gaan krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2014
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik had niks anders verwacht van square interactive, mede omdat de vorige Tomb Raider niet ''goed'' verkocht is.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Al was dat verder een prima game, met een uitstekende sfeer. De reboot moest toch op een bepaalde manier gedaan worden. We kunnen wel blijven haten met zijn allen, maar er is tenminste iemand die goed werk afgeleverd heeft. Ik geef het nog zeker 1 game de kans, maar die moet beslist niet identiek zijn aan de vorige, zoals Ubisoft bijvoorbeeld veel doet. :+
     
  12. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    idd ik heb hetzelfde gevoel, hoelang gaan ze nu nog daargaan... zolang ze doorgaan met de (oude) consoles te ondersteunen, krijgen wij geen volwaardige next-gen titels, terwijl wij er wel recht op hebben! mochten ze op een dag stoppen met voor de 360/ps3 te ontwikkelen koop iedere normale gamer toch een next-gen, daar moet je niet aan twijfelen! en schieten de verkoopcijfers zo de lucht in
     
  13. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de gegronde reden waarom games niet cross gen mogen zijn?
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als developer moet je vanaf het eerste moment rekening houden met de verouderde hardware. Oude consoles hebben een gelimiteerde kracht waardoor je niet zomaar makkelijk super grote dynamische werelden kan bouwen. Nieuwe consoles en pc's hebben die kracht wel, of een stuk meer. Je moet als developer dus een game bouwen die mogelijk is op oude hardware en daarna op de nieuwe consoles mooier eruit persen.

    Als je gelijk naar de nieuwe consoles gaat hoef je geen rekening te houden met slappe hardware. Je kan in 1 keer meer, groter en dynamischer gaan.
     
  15. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, ik dacht dat het andersom was. Dat een developer een game ontwikkelt aan de hand van de specificaties van de nieuwe hardware en dan (vanuit commercieel oogpunt) de game downgrade naar een last-gen variant.

    Een beetje met dezelfde gedachte als dat er een smartphone versie van een game komt.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog zo voorbeeld van Destiny.

     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Qua uitwerken is het vaak wel zo hoor. Het is makkelijker om een hoge resolutie texture door de helft te knippen (qua resolutie) dan van lage resolutie omhoog te gaan. Dan zou je opnieuw werk moeten doen. Dus het uitwerken van de assets, alle models en textures wordt zo mooi mogelijk gemaakt en daarna geoptimaliseerd. Maar het idee van de game zelf moet wel mogelijk zijn op oude hardware, zelfs met lage resolutie textures etc. Dus vooral het design gedeelte, hoe groot is een game, wat moet er gebeuren en hoeveel moet er op het scherm komen. Zoals dat over Destiny al zegt, je kan niet zomaar de wereld 4 keer groter maken op de next gen, dan wordt het gewoon een andere game, de core experience moet dus op alle consoles mogelijk zijn waarna de uitwerking qua kleine details (textures/poly's/special effects) kunnen verschillen per console. Zie het als PC games. Sommige games zijn gemaakt voor high end pc's, die draaien gewoon niet op oudere pc's. Andere games zijn gemaakt voor zowel oudere als high end pc's, er moet dus rekening gehouden worden met de verouderde pc's.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2014
  18. Mister Gouken

    Mister Gouken Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Helder en duidelijk. Bedankt voor jullie antwoord.
     
  19. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Is nu dus (timed?) Xbox exclusive. Hoop dat Microsoft er niet te veel voor heeft betaald want dit overtuigt mij niet om een x one te kopen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ryse, Dead Rising 3, Plants vs Zombies, Titanfall waren ook allemaal exclusives, maar zijn of komen naar de PC. Zal hiermee uiteindelijk ook wel gebeuren. Dat is goed genoeg voor mij. Het zal wel wat langer duren dan de Xbox versie, maar ik heb wel geduld. De Tomb Raider franchise is naar mijn mening toch de verkeerde kant opgegaan.
     

Deel Deze Pagina