Qua uitwerken is het vaak wel zo hoor. Het is makkelijker om een hoge resolutie texture door de helft te knippen (qua resolutie) dan van lage resolutie omhoog te gaan. Dan zou je opnieuw werk moeten doen. Dus het uitwerken van de assets, alle models en textures wordt zo mooi mogelijk gemaakt en daarna geoptimaliseerd. Maar het idee van de game zelf moet wel mogelijk zijn op oude hardware, zelfs met lage resolutie textures etc. Dus vooral het design gedeelte, hoe groot is een game, wat moet er gebeuren en hoeveel moet er op het scherm komen. Zoals dat over Destiny al zegt, je kan niet zomaar de wereld 4 keer groter maken op de next gen, dan wordt het gewoon een andere game, de core experience moet dus op alle consoles mogelijk zijn waarna de uitwerking qua kleine details (textures/poly's/special effects) kunnen verschillen per console. Zie het als PC games. Sommige games zijn gemaakt voor high end pc's, die draaien gewoon niet op oudere pc's. Andere games zijn gemaakt voor zowel oudere als high end pc's, er moet dus rekening gehouden worden met de verouderde pc's.
Laatst bewerkt: 18 jun 2014