1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FIFA World Cup - 2014 Brazil

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 7 mrt 2014.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Kom op jongens, laat dat analyseren lekker aan van Gaal en co over :+ Be happy en gewoon weer lekker op zijn Nederlands kankeren nadat Nederland 1-1 speelt tegen Australie :p
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Welke dan? Nergens zeg ik niet dat ik blij ben. Heb heb een awesome avond gehad en had echt het gevoel dat Nederland Spanje van de mat speelde. Alleen toen ik de wedstrijd gisteren nog een keer keek viel me op dat het eigenlijk tot aan de 4-1 helemaal niet het geval was. Maakt me niet minder blij. Maar heb er wel een beter beeld van.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Beide ploegen waren gewoon slordig.
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Slordig is het juiste woord. Maar om dan te zeggen dat dat de gehele wedstrijd was is ook overdreven. Ik geloof zelfs dat Nederland na ongeveer 10 minuten de beste kans had op de 1-0. Jammer genoeg stond Iker toen WEL goed ;) Dan had het ook al een andere wedstrijd kunnen zijn.

    We weten nu al sinds 2008 dat Spanje dominant is. Is nu eenmaal een ploeg die graag de bal rond laat gaan. Cilissen stond goed, had een paar goede reddingen in huis. Zelfde geld voor d'n Iker :)

    Was een leuke wedstrijd om te kijken. Eentje die ik in ieder geval niet snel zal vergeten.

    Nu staat Australiƫ weer op het programma. Hopelijk winnen we die. Word een totaal andere wedstrijd. Ben benieuwd!
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik denk dat Australiƫ echt een ongelofelijke kutpot gaat worden. Zo eentje die we in de voorbereiding al vaak genoeg voorgeschoteld hebben gekregen.

    Nederland als counterploeg is wel tof :cool: hopelijk komen we gewoon tegen alle voetballende landen en slopen ze op de counter :9
     
  6. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    We kunnen het ook andersom bekijken. We speelden niet eens goed en we wonnen met 5-1 van Spanje. Kun je voorstellen welke uitslagen we krijgen als Nederland wel goed speelt? Tegen welke tegenstander dan ook?
     
  7. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Je vergeet dat Spanje belabberd speelde in je beargumentatie.
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zucht.. typisch Nederlands om goede prestaties af te doen als wanprestaties van de tegenstander.

    Sent from my Willem9000
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    @Dedemsvaart:

    Dat doet er niet toe. Je moet altijd van je eigen kracht uit gaan. En de 1e helft speelden ze redelijk. En toen Nederland in de 2e helft beter ging spelen, ging Spanje slechter spelen. Dat kunnen en mogen we deels als onze verdienste zien. We moeten niet alleen de negatieve kant van het verhaal bekijken.

    We speelde niet goed en wonnen met 5-1 van Spanje. Zelfs als Spanje belabberd speelt wint NIEMAND zo maar even met 5-1 van ze. Er zit dus nog heel veel vooruitgang in Oranje!

    Precies wat Dyonko zegt!
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik vond, zoals ik zei beide teams slordig spelen. Vanaf het begin tot ongeveer halverwege de 1e helft was vooral Nederland dat slordiger en een beetje agressief speelde. Vanaf de 20e minuut werd Nederland iets strakker en na de 1-1 / na rust werd het steeds beter terwijl Spanje slordig bleef. Het was geen super wedstrijd. Het had ook 3-3 kunnen zijn, maar Nederland benutte hun kansen beter, dat is waar we het op wonnen. Ik bedoe, er zijn wedstrijden genoeg geweest waar er kans na kans gemist werd, deze keer werden veel kansen benut en gescoord, en dan ben je op dat gebied prima bezig.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  11. tim91

    tim91 Legendary

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    170

    Hier ben ik het helemaal mee eens.
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Spanje speelde helemaal niet zo slecht, hadden goede combinaties; maar Nederland was gewoon sterker. Ik heb de wedstrijd ook nog een keer teruggezien (met spaans commentaar) en het begon was spanje sterker.. na de 1-0 voorsprong zag je dat ze wat meer terugtrokken om de voorsprong te behouden. Nederland ging eindelijk een keer door zonder angst en kreeg wat kansjes. Uiteindelijk viel de 1-1 vrij uit het niets maar prachtige goal. Tweede helft was ook niet alleen maar voor nederland, maar begonnen wel goed. 2-1 kwam ook weer uit een mooie pass.. en 3-1 was geluk eigenlijk in een periode waarin spanje weer wat sterker werd.. daarna ook de afgekeurde goal van Spanje. Daarna speelde nederland gewoon beter en 4 en 5-1 prima uitgespeeld imo.

    Spanje was echt niet slecht. Nederland had misschien geluk maar speelde grotere deel van de wedstrijd gewoon beter. Maakte gebruik van zwakke punten van spanje waardoor ruimtes ontstonden. Dat is ook een kwaliteit en grotendeels ook te danken aan v Gaal.

    Australie wordt een hele andere wedstrijd. Wij zijn voetballend beter, maar zij zijn fysiek heel sterk. En in tegenstelling tot spanje dat het spel wil maken, zal australie dat weer wat meer aan ons overlaten. Totaal andere wedstrijd dus. Volgens mij moeten we gewoon heel erg oppassen.. maar als we weer goed spelen moet het lukken om te winnen. Misschien Kuyt ofzo erin.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Precies. We moeten Nederland hier krediet voor geven. Klaar.
     
  14. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Exact... alsof 5-1 zo vaak voor komt :-/
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niemand die ook zegt dat het onverdiend was. :) Maar een walk over was het zeker niet en kan de verdediging kan zeker wel wat verbeteren. Het was af en toe aardig open huis en rare foutjes die misschien volgende keer wel hard worden afgestraft. :)
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Belgie heeft wel een geweldige selectie hoor pff, wat een talent zit daar.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Spanje is inderdaad niet zo slecht, maar ze hebben het Barcelona virus van dit seizoen. Ze kunnen enorm veel balbezit hebben, maar doen er maar weinig mee.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Benieuwd hoe Belgiƫ het gaat doen. Heb wel een beetje sympathie voor ze. Heb ook een aantal wedstrijden van ze gezien. Wat me vooral op viel is dat er enorm veel talent rond loopt, maar dat het nog niet echt als een team op het veld stond. Eens kijken of er verandering in is gekomen de laatste weken.

    @Hybrid: ik zeg ook niks over onverdiend. Zeg alleen dat we de overwinning niet puur moeten wijten aan het spel van de tegenstander, maar juist aan ons eigen spel.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Talent wel, maar Algerije is ook zo slecht nog niet.. kan weleens een verrassing worden. Ik heb echt geen idee welke kant deze wedstrijd op gaat..
     
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204

Deel Deze Pagina