Dit soort tegenstander ligt Nederland juist het beste. Geven juist veel ruimte weg. Nederland moet een goede eerste helft gaan spelen. Chili heeft zich al 2 keer opgeblazen in de eerste helft. Beide 2e helften hebben ze weinig laten zien. Australië was de hele 2e helft stukken beter dan Chili. Leek ook lange rijd op dat het 2-2 ging worden.
Spanje wil veel te veel passes geven. Niemand wil het eindstation zijn en diep gaan. Juist met diepgang kun je makkelijk achter de defensie komen van Chili. Daar zijn ze kwetsbaar en daar ligt juist het sterke punt van Nederland, diepgang. Zou dan wel beginnen met Wijnaldum en Depay en heel misschien zelfs Lens. Denk dat je dan heel veel druk kunt zetten op de defensie van Chili.
Ik ben realistisch. Chili heeft weinig kansen gehad. Daar kunnen we het over eens zijn. Ze zijn wel efficiënt geweest. Maar je moet ook toegeven dat Spanje nog dramatischer speelde dan tegen Nederland. Hoeveel passes kwamen niet aan? En ik zeg nergens dat Chili slecht speelde. Zeg alleen dat ik niet echt onder de indruk was. Wel veel inzet en strijd, maar zoals ik al een paar keer gezegd heb: weinig gecreëerd.
Laatst bewerkt: 18 jun 2014