FM5 [Finished] Rivals Challenge 2014

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 dec 2013.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Wat ik vreemd vind is dat eigenlijk iedereen de Lambo erg goed vind, maar dat ook iedereen daar de 'slechtste' tijd me rijd. Behalve Flavour dan.

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ik denk zware auto met veel power waardoor de auto soms trager aanvoelt dan hij eigenlijk is. De auto is niet langzamer dan de rest, maar wel wat minder constant. Met de viper rij ik bijvoorbeeld lap na lap dezelfde tijd, met de lambo zit ik er lap na lap een seconde boven met hier en daar een snelle uitschieter, maar misschien dat het stuur er iets beter mee overweg kan.

De 2e tune heeft een stuk minder kilotjes en een stuk minder power. Dus hij is niet sneller/langzamer, maar wel wat makkelijker denk ik. Ik reed er na 5 rondjes dezelfde tijd mee als mijn snelste. Iedereen kan natuurlijk de V2 tune testen en gewoon de tijden van de lambo v2 tune posten, maar die worden nu dan nog niet meegenomen in de standings.

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb de (oude) Lambo nog niet echt tot het gaatje gereden, maar daar ga ik nu een poging toe wagen :)
    Update:

EDIT:
    2:04.461, niet onverdienstelijk voor die oude Lambo toch :)

Laatst bewerkt: 21 jun 2014
  4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mijn eerste tijden:

De SLS en de RUF liggen mij het best, de tijden ga ik natuurlijk nog proberen te verbeteren. Ik heb net alle auto's even gepakt voor 5/10 rondes, voor betere tijden moet ik langer rijden :+

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De komende week ben ik niet veel online, en kan het voorkomen dat er wat minder vaak een tussenstand-update wordt gepost :)

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Nieuwe laptime in de RUF(t)

7. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ka er nog ff snel een duidelijk overzichtje komen welke tunes ik moet gebruiken voor de vier auto's, ben overzicht een beetje kwijt.

Ik wil ook wat tijden neer gaan zetten en de auto's testen.

Alvast bedankt.

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ruf : XBWR GT3 beta
    Viper: XBWR GT3 beta v2
    Lambo: XBWR GT3 beta
    Mercedes: XBWR GT3 beta v3

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Bedankt.
    Nog een tip voor de Thrustmaster TX:
    Spoel (rewind) herhalingen van replays liever niet te vaak terug als je het stuur hebt aangesloten.
    De FFB van het stuur geeft heftige 100% FFB stuurbewegingen tijdens terugspoelen (rewind) in de replay.
    Ik heb reacties op fora gezien dat het stuurwiel defect is geraakt.

Gebruik met replays liever dus de controller.

Eerste indruk van de Thrustmaster TX in combinatie met FM5: Erg posititief.
    De vertaling van de stuurinput in de bochten met name de langzame korte bochten en hairpins is veel veel beter.
    Ik heb het idee dat ik de apex veel beter kan aansnijden.
    In vergelijking met Forza 4 vind ik het rijgedrag met een stuurwiel veel realistischer en prettiger.
    Ik mis mijn Fanatec CSR-stuurtje totaal niet meer.
    De standaard pedalenset is erg basic. Er zit alleen een liniaire veerwerking op het pedaal. Daardoor is het remgedrag erg onregelmatig waardoor je niet alles uit een rondetijd kunt halen met dit stuur. Je trap te gemakkelijk door je remmen heen met blokkeren tot gevolg.
    Als de 3-pedalen-set uitkomt met de progresieve brake-mod dan koop ik die meteen.
    De CPX-adapter van Basherboard was binnen 1 minuut uitverkocht. Ik was net te laat.

Wel kostte het wat tijd om de firmware te updaten en de settings van het stuurwiel aan te passen aan mijn rijstijl.
    Ook had ik wat problemen om die audio-adapter voor de headset aan de praat te krijgen. Heeft eerst een update nodig.
    En vervolgens bevroor de console bij het gebruik van het stuur in combinatie met de controller/audio-adapter.
    Na wat onderzoek bleek dat de oplossing het resetten van de USB-poorten was. Alle kabels los. Stroom van de console af en daarna alles weer aansluiten.

Ook vind ik de hoek waaronder het stuur staat, als het stuur op b.v een horizontaal tafelblad is gefixeerd erg onnatuurlijk horizontaal staan.
    De Fanatec CSR stond meteen al onder een gebruiksvriendelijke hoek gefixeerd op b.v. een buroblad.
    Dit is natuurlijk te fixen met een soort sub-frame die onder een hoek staat of bij gebruik in een playseat cockpit opstelling.

De FFB is enorm sterk. Is gelukkig instelbaar.

Als laatste: Bij eerste ingebruikname tijdens installeren of firmware update: Doe wel helemaal de drie-pins stekker in de stuurbehuizing doordrukken.
    Het lijkt bij 3/4 of de stekker er helemaal inzit.

Ik was te voorzichtig en drukte de stekker maar 3/4 in, stuur leek te werken want de FFB werkte tijdens de automatische calibratie, maar het apparaat werd niet herkent aan de USB poorten op de PC tijdens de firmware-update.
    Kostbare tijd verloren voordat ik dit door had.

Laatst bewerkt: 24 jun 2014
  10. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mooi om te horen dat de ervaringen goed zijn. Misschien dat ik me binnenkort ook wel een stuurtje bestel!

11. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ben benieuwd wat voor tijden je rijdt Loyall. Duurde bij mij wel wat uren verspreid over 2 weken totdat ik op tempo was.

12. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Heb weer wat rondjes kunnen rijden met als resultaat:
    RUF: 2.04.706
    SLS: 2.05.359
    Gallardo: 2.05.694

13. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Het reed gelijk al lekker zie leaderboard RIVALS met die oude Ford GT op Sebring.
    En de leaderbord SPEC S class met de Mercedes club/cup-tune.

Ik word alleen belemmerd door het gammele rempedaal. Ik kan niet met een konstante en gelijkmatige remdruk over een hele hotlap remmen.
    Ik heb geen gevoel in de remmen.
    Als ik die Basherboard-CPX-adapter kan scoren of de Thrustmaster 3-pedalen/clutch-set kan kopen zal het beter gaan.
    Het grootste verschil is het gemis van mijn Fanatec CSR-elite pedalenset wat veel verschil maakt.

Ik moet alleen nog onderzoeken wat de beste rotatie is voor het racen 540 of 900.
    360 graden vind ik ruk rijden.
    Wat je zeker niet moet doen is om in het FM5 menu andere waarde in te voeren voor de rotatie dan 270, 360, 540 of 900 graden.
    Ik heb gemerkt dat anders tijdens het racen het stuur soms de mid-centre stand verliest.
    En dat je daarna een raar gevoel in de stuurreakties krijgt en het onhandig rijden is als het stuur niet meer gecentreerd is.

Bij 270 360 540 en 900 graden heb ik tot nu toe geen enkele keer een onverwachts probleem gehad.

O ja laatste tip: de console niet met de XBOX knop op het stuur uitzetten. Anders moet je het stuur weer opnieuw laten herkennen door de console door de USB kabel los te trekken en opnieuw in te steken.

14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik vind 540 erg lekker rijden. 360 te kort en 900 te lang. Rempedaal vind ik ook raar, soms komt de voorkant van de base van de grond als de remt omdat de achterkant van de base niet stabiel is, die had eigenlijk iets langer moeten zijn. Ik wacht even af hoeveel de 3 pedalen van thrustmaster gaan kosten. Als het niet te veel scheelt met de chip dan kijk ik ff wat ik doe.

15. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Viper verbeterd naar 2.04.835

16. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Op de Franse en Engelse Thrustmaster webwinkel is de 3-pedalenset al te koop voor 99,99 euro.

De rest van Europa volgt binnenkort.
    Ik moet zeggen dat ik bijna ook om ben om die Ferrari GTE stuur te kopen.
    Als mijn eigen (el cheapo/super-budget) geimproviseerde brake-mod werkt. ( Ik heb net een verbetering aangebracht, ga zo testen) Dan spaar ik veel geld uit.
    Vind het standaard stuurwiel niet echt lekker in de hand liggen.

17. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Is het niet mogelijk om een veer onder het rempedaal te zetten?

18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Stuur voelt gelijk al lekker aan.

[​IMG] [​IMG]

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
  20. lawaai

lawaai Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Mooi jammer, mijn nurnburg ring update is al weken op 99% en gaat niet verder dus kan ook niet oefenen. Hoop eigenlijk dat iemand een goed idee heeft... beetje balen dit.

Deel Deze Pagina