Ik ben ook zeer sceptisch mbt The Order. Veel gameplay elementen uit vorige gen hebben een hoog been there done that gehalte. Far Cry werd in een artikel op Eurogamer (samen met AC) vergeleken met het gras maaien
Je speelt een stuk vrij, verslaat alle vijanden, vindt alle collectibles etc en dan weer verder naar het volgende stukje. Hetzelfde voor Gears. Gears is echt een te gekke serie, maar rennen van muurtje naar muurtje die echt overal staan, doorlopen in een rechte lijn en schieten vanuit cover , kapotschieten van 1 van de vele olietanks die overal liggen en ga zo maar door. Dat is na 8 jaar gamen wel toe aan vernieuwing.
Ik speel nu UC3 omdat ik 1 en 2 ook heb gespeeld en het acteerwerk en het gevoel van avontuur maakt veel goed. Maar ondertussen loop ik door het spel heen alsof het een verplichte klus is. Springens van lichtgevend balkje naar lichtgevend balkje, letten op bling bling om 1 van de 600.000 treasures te vinden, olietankjes gooien (waarom staan er letterlijk duizenden van die dingen in een leven
) en ga zo maar door. Het mag allemaal wel wat vernieuwender deze gen.
The Order lijkt dat vooralsnog niet te doen
Klik om te vergroten...