FIFA World Cup - 2014 Brazil

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fiasco, 7 mrt 2014.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Of die juichen maar als we verliezen is het "zie je nou"

2. Erasmus

Erasmus Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Wat zegt dat dan? Bedoel je nou te zeggen dat je alleen voetbaldiscussies wilt aangaan met mensen die ook in gametopics posten.

Het is een voetbaltopic, en hier 'discussiëren' voetbalfans die hoe verschillend ze ook denken toevallig allemaal dezelfde hobby hebben. Of je dan slapeloze nachten heb voor een E3 of een halve finale van het WK lijkt mij weinig relevant.

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13

4. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Het was ook alleen de eerste zien die over jouw post ging.

Van mij mag je een mening hebben maar beargumenteer dit dan ook met fatsoenlijke redenen. Het feit dat je zegt dat zijn systeem niet klopt is al klinklare onzin. Dit halve Eredivisie team had normaal gesproken de groepsfase niet eens gehaald (wat ook meer dan de helft van de Nederlandse bevolking in eerst instantie dacht).

5. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Als je zijn profiel bekijkt heeft hijzelf ook aardig bijgedragen aan het aantal posts in dit topic.

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik wil graag ook wat van zijn dosis morfine. Slapen wilt gvd niet lukken ook. Teringzooi

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
  8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Is het al bekend waarom Ronny de eerste penalty nam? Als je eerste mag, gewoon je beste man laten nemen. Zet je gelijk de druk op je tegenstander. Ik begrijp de keuze Ron Vlaar echt niet. :'-(

Mooi WK, we zijn verder gekomen als verwacht. Maar stiekem begon ik ook te denken dat er meer, veel meer in had gezeten. Dubbel gevoel dit.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Same here, snapte de keus ook niet. Zonde ook, want nu gaat die aardig af voor mijn gevoel na verder zijn beste wedstrijd op dit WK. En dat dubbel gevoel van je heb ik ook.

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Idd niet ook handig. Eerst ff de zekerheidjes laten nemen!

Vind wel dat van Gaal het in de 2e hlft had moeten omgooien. We creerde niks en de wedstrijden hiervoor creerde je ook weinig met 532. Was eigenlijk een vroege tegeldoelpunt nodig in de 2e helft dan had je opeens wel weer kunnen ballen.

Maar het leek erop dat de krachten er ook wel snel uit waren. Geen moment kunnen schakelen. Erg jammer dit, zit erop. :mad:

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal met je eens. We stonden compleet vast, er gebeurde bijna niks.
    Ontzettend balen.

Leuk ook dat de commentator nog even net voor de penalty's met dit (voor mij) nieuwtje kwam: Jasper Cillisen heeft in zijn prof carrière nog nooit een penalty gestopt.

Direct een grafstemming bij ons thuis, en bedankt :+

De wedstrijd om de 3e en 4e plek doet mij echt he-le-maal niks. Hoe is dat hier?

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Iedereen wil dat hij afgeschaft wordt.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.128
    Overbodige kutwedstrijd.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    De kracht van Oranje was ook juist dat omschakelen naar andere systemen. Het is echt simpel gedacht dat als je elke wedstrijd 90 minuten 433 speelt dat je dan alles dik wint omdat je dit WK in dat systeem toevallig het meest scoorde.
    Heeft ook te maken met fitheid van de spelers bijv. Als tegenstander is het gewoon ontzettend lastig om halverwege een wedstrijd over te moeten schakelen op een ander systeem, je wordt echt overrompeld.

En het gaat mij ook om het feit dat je je punten echt als een kleuter verdedigd met je van Gaal. Alle spelers zijn daarentegen ook dikke fan van het systeem dus ik praat de media niet echt na.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Argentinie had het slot er gewoon geweldig op zitten, op hun helft altijd druk op de bal wn onze mannen met de rug naar de goal

T voelt alsof de eerste 2 'gedwongen' wisseld ons genekt hebben, we konden niks meer omgooien om te verassen

En we straalden ook niet meer dat superfitte uit van de vorige wedstrijden

ik zat van te voren te juichen toen ik hoorde dat De Jong kon spelen maar achteraf als je dan ziet dat er met Clasie op die plek iets meer voetbal kwam en dan die gedwongen wissel van Martins Indi dan baal ik echt enorm.

je kan het natuurlijk niet zien aankomen maar het maakte de opties voor van Gaal wel echt heel beperkt

ik kan de keuze voor Huntelaar zeker wel begrijpen en ook dat hij 1 op 1 gewisseld word, het was ook weer een risico geweest om a la 2e helft tegen Costa Rica te gaan spelen, daar kunnen die argentijnen veel te goed voor counteren, dan speel je ze ook in de kaart

Kan niet anders zeggen dan dat de Argentijnen het gewoon goed gedaan hebben. Ze liepen als wij eens een bal inspeelden niet achteruit maar hingen meteen in de nek van de speler die aangespeeld werd en verdedigden gewoon ontzettend goed.

En dat vertrouwen wat ze uitstraalden bij de penalties,.. is geen toeval dat ze van alle landen de beste penalty stats in de WK geschiedenis hebben

Laatst bewerkt: 10 jul 2014
  16. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Gisteren dan eindelijk DE wedstrijd met na Spanje een tegenstander van naam, maar het werd hem gewoon niet.

Argentinie had het achterin goed voor elkaar (Nederland ook) maar probeerde wel enigszins aan te vallen en ook dat was machteloos.
    Het was geen goede wedstrijd en ik moet zeggen na de afgelopen wedstrijden dat het me ook niet echt veel deed dat Nederland eruit ligt.

Het is uiteraard wel erg jammer!

Van Gaal heeft het goed gedaan met zijn systeem, het was het systeem om het beste eruit te halen, van Gaal krijgt van mij een 8.

Topspelers dit WK van Oranje.

1. Robben
    2. Vlaar
    3. de Vrij
    4. De Jong
    5. Cillessen

Tegenvallers:
    1 van Persie
    2 Wijnaldum
    3 de Guzman

Al met al deze selectie een 3/4e plaats halen is uiteraard een uitstekende prestatie.

Wel zie ik het somber in de komende 2 jaar met het Nederlands elftal, behalve strootman zijn er niet echt spelers die dit elftal beter kunnen maken.

17. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vond Clasie trouwens erg sterk invallen. Had wat mij betreft ook wel mogen starten.

18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Dit is gewoon puur achteraf. Als je toch De Jong tot je beschikking hebt ga je geen clasie erin zetten. Of je moet al Clasie <> Wijnaldum bedoelen, dan ben ik het met je eens. Wijnaldum was echt alle wedstrijden de zwakste schakel.

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Cillessen en De Vrij zie ik net als Blind wel een transfer maken. Die gaan echt heel veel groeien de komende twee jaar. Dat geldt ook voor Depay. Er zit in deze selectie echt heel veel rek en bovendien hebben ze nu allemaal een flinke dosis WK ervaring opgedaan. Ik zie het juist heel positief in voor bijvoorbeeld het EK 2016. Zeker nu er 24 landen gaan meedoen.

Top toernooi. Jammer dat Nederland zich gisteren heeft laten verleiden om mee te gaan in de speelwijze van Argentinië. Had überhaupt niet op penalties aan hoeven komen, want dit Argentinië is helemaal niet bijzonder.

20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Tuurlijk is dat achteraf. Maar denk dat 99% van de Nederlanders goed heeft geconstateerd dat Clasie het beter deed als de Jong / Wijnaldum. Wat ik nu ook niet begrijp is waarom je in godsnaam de minder ervaring Cilissen opstelt in plaats van Krul? Heeft Krul zichzelf niet "meer" bewezen? Penaltykiller, prima reflex en doet zeker niet onder voor Jasper. Maargoed :+

Ach, we verdienden het zo ook niet eens. Kan er niks anders van maken. Argentinië speelde de wedstrijd compleet kapot op het moment dat Nederland ook maar een beetje op stoom kwam. Logisch, want Nederland moet je niet laten spelen.

T'is niet anders. Betwijfel ook ten zeerste of we ooit (als klein voetballand) een nieuwe EK of WK titel binnen slepen. Bah, en nu ga ik die verschrikkelijke "kater" wegwerken. Kutzooi.

Laatst bewerkt: 10 jul 2014

Deel Deze Pagina