Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    80kg is best veel voor jouw gewicht, toch? Hoeveel reps?

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    5 reps krijg ik eruit

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Doe eigenlijk alleen maar DP en geen BP. Is beide beter?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Neu. Maakt eigenlijk niet zoveel uit. Soms afwisselen is wel fijn voor je gevoel. Je zou ook plat kunnen benchen en schuin dp kunnen doen

5. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Gelukkig, voel me hier gewoon prima bij. Zal eens kijken hoe mijn lichaam reageert als ik ga afwisselen.

6. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Zondag of maandag ga ik met een vriend mee naar de sportschool om te kijken of van alle oefeningen die ik nu doe m'n vorm goed is. Hem kennende zal ie me alleen ook wel dwingen om iets met gewichten te doen :+

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Even paar vraagjes en kleine update.

Splitten of full-body?

Ik deed in Maastricht altijd 3/week fitnessen en dan full-body steeds. Nu fitness ik echter tijdelijk (vakantie \o/) in Eindhoven met m'n broer en hij doet 4 à 5 keer per week fitnessen en split z'n spiergroepen over de dagen. Maandag deden we rug, biceps en buik, dinsdag borst en triceps, vandaag rustdag, morgen benen en vrijdag schouders. Ik merk dat ik zo veel meer uit mijn fitness haal. Ik voel me veel sterker (zit ook tussen de oren) tijdens zo'n workout en ik heb veel meer spierpijn, daar waar ik dat normaal alleen na squatten heb. Normaal gesproken ben ik na de deadlift/squat en bench press (waarmee ik begin) al best moe en heb ik het gevoel bij de andere oefeningen niet alles te kunnen geven. Het lijkt me logisch ook, maar is het ook zo dat splitten beter werkt dan full-body? Het voordeel (?) bij full-body is wel dat je meerdere keren per week dezelfde spiergroep traint. Bij splitten is dat één keer per week en dan flink.

In Maastricht ga ik komend jaar ook gewoon weer 3 keer per week fitnessen. Bijvoorbeeld borst/triceps/buik, rug/biceps, been/schouders. Raden jullie dat eerder aan dan full-body? Gewoon voor mijn gevoel haal ik er niet alles uit bij full-body. Maar wel meerdere keren squatten/deadliften/bench pressen per week.. Hmmm..

Onderhoud tijdens vakantie zonder apparaten/gewichten/etc?

Ik ga vanaf begin augustus 3 à 4 weken op vakantie naar Italië met de familie van m'n vriendin. Daar zitten we in een huisje en gaan we iedere dag dingen bezoeken. Genoeg beweging zit daarin, alleen zit ik te bedenken hoe ik ervoor zorg dat ik toch nog wat 'onderhoudsfitness' kan doen. Ik ken de push-ups voor de chest (en triceps), bench dips voor triceps en gewoon buikspier oefeningen. Maar is dat genoeg voor 'onderhoud' (vage term, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel)? Ik ga met hun op vakantie en gewoon lol hebben, maar als ik d.m.v. dagelijks of om de dag korte sessies er voor kan zorgen dat ik enigszins fit blijf, wil ik dat wel.

---

Qua voeding ben ik overigens een stuk vooruit gegaan. Ik doe niet meer alles registreren met MFP, maar houdt in m'n hoofd wel alles bij en probeer op trainingsdagen meer te eten dan op rustdagen. Dat gaat automatisch ook wel, want op die dagen merk ik gewoon dat ik meer honger heb. Verder probeer ik wat kleinigheidjes omtrent macro's van lean gains te onthouden als in: weinig vetten op trainingsdagen en meer op rustdagen, veel eiwitten op rustdagen, veel koolhydraten op trainingsdagen en minder op rustdagen, etc.

Ik merk ook aan m'n lichaam dat ik vooruitgang heb geboekt. Ik maak geen foto's en weeg me ook niet vaak, maar de spiegel is mijn beste vriend. Ik ben een stuk minder 'vettig/zacht' en het is allemaal wat strakker. M'n armen zijn flink gegroeid en m'n chest redelijk, maar rug/schouders lopen achter. Die heb ik het eerste halfjaar ook verwaarloosd. Ik probeer dat nu recht te trekken met steeds vaker pull-ups/chin-ups.

Laatst bewerkt: 16 jul 2014
  8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wel een beetje doorpakken, mijn vriendin zit onderhand op 115 }:]

Nu zes weken bezig met 3x3, dus alleen maar bench, deadlift en squat. Heel soms doe ik iets voor bovenkant rug en biceps.

Het schema bevalt op zich prima, alleen je moet echt zelf autoregulatie toe kunnen passen. Het schema helpt je daar niet in.

9. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Je tweede rug moet denk ik borst zijn.

10. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Juist niet. Groot iemand kan juist sneller in kracht groeien, kleiner iemand die groeit sneller in spieren omdat zijn spieren kleiner zijn.

Ben zelf ook 1.95, 99.7KG deze ochtend. 1 Rep max met BP is 110, Squat is 140 en DL is 200. Zit rond de 14-15% bodyfat. Sinds Februari 15kg kwijt, ga nog paar weken door voordat ik terug ga naar bulken. Can't wait.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dacht altijd andersom. Ben nu weer 2 maandjes fanatiek bezig. Ben eigenlijk al weer terug op oude niveau. Nu gewoon hard doorgaan. Krachtis al goed vooruit gegaan. Weegschaal let ik niet op. Zal rond de 92kg zijn met 11% vet.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Dat zijn best goeie stats hoor Gdzr. Ik ben een pure ecto, met een lichte pectus excavatum. Ben rond de 1m90, 80kg, 14% vet en met barbellpress kom ik niet verder dan 75 (4/5 reps), deadlift 120 (3/4 reps) en dumbellpress 30 (5/6reps). Moet ik zeggen dat ik al een tijd niet meer consequent aan het fitnessen ben, ben het deze week weer aan het oppakken. Deadliften ben ik 3/4 maanden geleden mee begonnen. Squat ben ik ook aan t doen, ongv een maand, maar de barbell alleen is daarbij al voldoende. 8) wil eerst echt mn vorm daarvoor goed hebben alvorens ik daar gewichten op gooi. Nu zie ik altijd 9/10 mensen in de gym met gewichten squatten in de smith machine, maar dat vind ik echt supergay.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Eh, nee. Zijn genoeg studies (Bijvoorbeeld: 1. / 2. )te vinden die laten zien dat bij het gewichtheffen de atleten met een lager lichaamsgewicht en dus een lagere klasse (daarmee ook een kleiner van lengte) in verhouding meer kunnen liften dan de atleten in een hogere klasse en dus ook een langere lichaamslengte.

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ook gewoon omdat de ROM veel groter is. Als je 10cm verder moet pressen vanwege lange armen kost je toch flink wat kracht meer.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Synergy, je bent 19, en je bent bijna 100kg, even lang als ik, en je zit op 15% bodyfat? Damn. Pics please. 8)

16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Cool, dus ik kan nog veel sterker worden

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ook nog eens

(Moet er trouwens nu niet aan denken om die 160 Kg weer te squatten zoals 10 maanden terug)

Ik denk dat niemand hier aan powerliften doet, dus dat zou een flinke verandering in trainingsmethodiek zijn voordat je veel sterker wordt dat je huidige stats.

18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Welke PWO gebruiken jullie eigenlijk?
    Is die Unstoppable van Dedicated wat?

19. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Die fitnesspal was trouwens echt een goede aanrader. Zit nu op bijna evenveel kcal als wat ik gister heel de dag heb gegeten. Moet alleen wel wat eiwitrijkere voeding gaan eten, want ik eet in verhouding best veel suikers. Vanavond ga ik iig m'n lievelingssoep maken met kip en ui :D

Insanity begint ook steeds meer te wennen, ben nog steeds helemaal kapot. Wat trouwens weird is is dat ik de term 'skeeleren' in die ap niet kon vinden en skaten ook niet, dus heb het maar als schaatsen/rolschaatsen neergezet

20. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Maatje van mij gebruikt die. Heb het ook 2x geprobeerd. Werkt goed. Alleen wel erg duur. 1 euro per keer. Daarom koop ik het ook niet!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina