Altijd full body (of evt een 2 split). Je hebt misschien het idee dat je harder traint, maar je lijf reageert beter op full body:
http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-1/
Toch is dat niet helemaal waar. Bijna alle rijst, pasta en mie producten hebben ongeveer dezelfde voedingswaarde: 380 kcal per 100 gram (ongekookt). Dat staat weer gelijk aan 400 gram gekookte aardappelen.
Iaw de basis van je eten is vrij gemakkelijk in te schatten en zal nooit heel erg afwijken. Als je daarnaast een beetje dezelfde hoeveelheid saus, vlees etc eet dan is je avondeten toch grofweg gezien vrij gemakkelijk hetzelfde te houden.
Op je eerdere vraag: ik probeer het gewoon een tijdje zo. Ik heb het dieet van een online coach. En hij gaf aan dat ik wellicht wel op 17% zit. Dat kan ik mij niet voorstellen aangezien je mijn buikspieren lichtjes ziet.
Ik hou het gewoon vier weken vol en daarna op vakantie. Gelukkig train ik al zo lang dat ik niet in 1x 10 kg kwijt ben.
edit:
Sommige mensen hebben dat geluk. Mijn zoon ook, is 86kg, 1,88 en gewoon een boom van een kerel (16). Sportschool vindt hij helaas helemaal niks.
Toch moet je altijd kijken wat voor jou klopt. Pak een basis en kijk wat het doet met je gewicht. Je komt er al snel achter wat ongeveer de hoeveelheid kcal is die zorgt voor toename/afname gewicht.
Laatst bewerkt: 16 jul 2014