Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Weet je hoe weinig mensen echt deadliften. Ben er zelf dus ook pas mee bezig terwijl ik al anderhalf jaar echt train.

En wat is de 4e dan? Overhead press ofz?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Military press, bent over row, pull ups...dunno wat hij bedoelt maar die 6 zijn voor mij de basisoefeningen.

3. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja die heb ik sowieso allemaal in mn routine. Daarnaast doe ik qua isolatie oefeningen eigenlijk waar ik op dat moment zin in heb. Maar die 6 zijn standaard

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    MP inderdaad.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik doe op dit moment niks voor schouders en niks voor triceps. Enige wat ik wel eens extra pak is biceps en bovenkant rug. Die komen met alleen squats, bench en deadliften wel erg weinig aan bod.

6. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Ben eens van het volkoren brood afgestapt en net wat rijst/kip/groente gekookt.

Eet eigenlijk nooit rijst maar wat een droge zooi. Is er iets van kruiden/saus dat 'goed' is?

7. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Bak mn kip in boemboe! Gewoon een bakje met kruiden. Niet zoveel calorien extra en dan is de rijst wat minder droog. Je heb ze van alle merken. Zakje kost 85 cent ofzo en kan je 700 gram kip in bakken. Dus de kosten zijn het ook niet.

8. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Rijst droog? Wel met water gekookt?

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    jep ;)

en tering zeg :emo: wat nemen jullie mijn woorden letterlijk 8) ik bedoelde gewoon dat ik aan het klootviolen was met dumbells. Niets meer en minder. Gelijk een hele quiz ronde wordt er hier gehouden :lol:

10. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Iedereen is er blijkbaar serieus mee bezig en willen anderen graag helpen! Niks mis mee!!

11. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat is waar :) maar voor mij is het nu belangrijk om conditie verbeterd te krijgen en om minder te eten.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik zou mij focussen op een sportschool en betere oefeningen ipv eten.....

13. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Unstoppable binnen gekregen. Drinkt makkelijk weg, lekkere smaak.
    Nu maar even trainen, ben benieuwd!

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Twee vrienden van mij gebruiken Unstoppable, beide zijn ze er positief over.

En over dat hele split/ full body verhaal. Ik denk dat het beter is om je spiergroepen twee keer te trainen dan een, maar dit kan ook met een split. Ik ga zelf een pplpplx split (push pull legs) doen, zo pak ik ook alles twee keer per week.

15. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Oke, ga het eens proberen. Thanks ;).

Nee, moet dat dan?

16. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nah is wel aan te raden ja.
    Zou bijna het quotes topic bumpen:lol:

17. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Zo makkelijk :emo:.

Maargoed, is toch wel algemeen bekend dat rijst gewoon droog is. Vandaar dat ik dus vroeg welke kruiden/sauzen het beste zijn voor erbij.

18. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb maar drie avonden de tijd voor fitness. Daar zit 'm het 'probleem'. Ik merk dat ik bij full-body niet alles uit mezelf haal. Als ik alles geef met bijvoorbeeld deadliften, heb ik een stuk minder energie over voor squats, bench press en alle andere oefeningen. Zo train ik niet alle spiergroepen voluit. Vind bovenstaande drie en vooral squats en deadliften echt intense workouts. Kosten me veel energie.

Push/pull/legs is ideaal als je 6x kan. Maar als je 3x gaat en dat voluit doet, zijn de resultaten dan echt significant minder dan 3x per week full-body, maar niet alles kunnen geven bij alle spiergroepen? Daar zit m'n twijfel ;)

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Eenmaal gekookt gooi ik het in de wokpan bij de al gewokte groenten en kip. Dan neemt het wat smaak op. Soms gooi ik er dan ook nog een sausje Conimex door. Hebben veel lekkere smaken. Of anders bijvoorbeeld wat ketjap.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb je mijn link wel gelezen? Nog maar een keer dan:

http://chadwaterbury.com/full-body-training-part-1/

Naast alle andere argumenten: het is beter om een aantal keren per week je spieren te belasten met een totaal intensiteit van om en nabij de 80% dan 1x per week met 110%. Daarnaast is het door jou geschetste probleem met energie vrij gemakkelijk op te lossen door niet voor alle drie de oefeningen (of meer) alles te geven. Ik heb een dag met focus op squat, een dag met focus op bench en een dag met focus op DL. Bij Full Body oefeningen komt periodiseren om de hoek kijken. Helemaal als je al een tijdje bezig bent kan je niet meer uit gaan van een lineaire progressie.

3 dagen in de week trainen is trouwens perfect voor FB. Ma, woe, vrij en in het weekend bij komen.

Laatst bewerkt: 17 jul 2014
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina