[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    XBW-knokploeg?

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik kan me die inderdaad ook nog goed herinneren. Was toen 6, zou 7 worden een aantal maanden later. Ik weet nog goed dat mijn ouders en ik keken naar dat brandende en gapende gat. En ook de geschiedenis na die ramp was bepaald niet fijn, als je de reddingswerkers mag geloven. Schijnt helemaal niets redelijks qua nazorg voor ze te zijn geweest. Tuurlijk, je bent reddingswerker, brandweerman, ambulancemedewerker, maar vergeet niet dat je ook een mens bent met emoties. Hetzelfde liedje met 911, waar de overlevende brandweermannen en politieagenten nu nog met zuurstoftanks rondlopen en alleen op de dag zelf echt voor hun steun bedankt is. Het was die dag ook meer een oorlogsverklaring van de VS. De Bijlmer heeft ook, in meer bedekte kringen, flink wat stof doen opwaaien is mij verteld. Die ramp had ook zijn duistere kanten, alleen kan ik mij de uitgebreide docu die erover gemaakt is niet meer herinneren. Was een paar jaar geleden nog op Discovery, dat weet ik nog wel.

Het is en blijft klote en aangezien mijn familie, beide kanten overigens, nog wel eens in het wilde weg op reis gaan, hou ik de informatie ook strak in de gaten. You never know, maar liever niets horen, dan wel. Ik moet het ook wel snel van me afzetten, want word echt niet lekker van dit soort berichten.

3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Het is toch gewoon wat er gebeurd is? Leuk is anders, maar waarom snap je dit niet? Moeten we allemaal maar met oogkleppen op lopen in een fantasiewereld? Er is gewoon heel veel narigheid in de wereld.

4. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik dat het vooral voor betrokkenen erg confronterend is. Je wilt weten wat er gebeurt is, maar om bekenden uitreten te zien liggen is waarschijnlijk niet de manier hoe je iemand wilt herinneren.

En de personen die deze dingen online zetten en sowieso iedere nieuwszender smullen van deze sensatie. Dat is gewoon walgelijk. Zeker ook nog even de paspoorten laten zien...

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    True, dat is één van de redenen waarom ik dit soort filmpjes bijna altijd zie. Alleen met dierenleed vind ik het misschien nog heftiger. Het punt is dat ik er nooit met iemand face to face over kan praten, want in mijn omgeving lopen ze ook vaak met het kop in het zand. Een oude vriend van mij die kijkt die shit omdat die er in mijn ogen een beetje op kickt. Gewoon triest, maar ik kijk het vooral om beter te begrijpen en te doorgronden wat er allemaal gaande is en dergelijke. Ik kijk dit soort filmpjes ook zelden of nooit meer dan één keer.

6. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Loop al de hele tijd met een naar gevoel rond. Zo zie je maar weer hoe snel dingen opeens kunnen omslaan. Van even je koffers inpakken en lekker op vakantie gaan naar een ware nachtmerrie. =(

7. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Welkom in de multimediawereld.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Helaas wel ja, soms.

En ik moet nog vliegen in september, al is het gelukkig naar een andere plaats, ver van de route van de ramp, en met een andere maatschappij. :x

9. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat kan ik best begrijpen ja :)

Jouw 2de stukje ben ik het wel mee eens. Wat misschien nog wel walgelijker is, zijn die mensen die de paspoorten en alles al zo snel bij elkaar geraapt hebben en de koffers en alles leeggemaakt hebben. Volgens mij lag er helemaal niks meer wat nog van waarde was..

Dierenleed vind ik ook wel erg ja. Tja ik weet niet eens echt waarom ik het wil zien. Ik kick er niet op. Het is denk ik meer het nieuwsgierige in mij. Dat en dat ik inderdaad niet mijn kop in het zand wil steken. Soms is het in de hedendaagse maatschappij wel goed om met feiten op de neus gedrukt te worden :).

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    De reden dat ze de paspoorten hebben gepakt weten we natuurlijk niet. Met identificeren kan dat nog nuttig zijn. Daar kan ik nog een reden van zien. De persoonlijke bezittingen kan ik minder goed tegen. Al is dat deel in oorlog en hebben die mensen natuurlijk weinig...daarmee praat ik het niet goed, maar daardoor kan ik het enigszins begrijpen waarom het gebeurt.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bij 1 van de foto's op NU:

Ligt het nou aan mij of is dat een vreemde situatie? Ik vraag mij echt af of we de waarheid echt te horen gaan krijgen. Het kan, lijkt mij, met redelijk gemak door alle partijen ontkend worden.

edit: ondertussen zijn de 1e doden gevallen in Gaza:

http://www.nu.nl/buitenland/3831030/militair-israel-en-elf-palestijnen-dood-bij-grondoffensief.html

Ik vind die situatie lastig te begrijpen. Israël komt redelijker over dan Hamas, ook bij het accepteren van een wapenstilstand. Daarnaast lijkt het er toch op dat de Palestijnen zelf ook keihard worden onderdrukt door Hamas.

Laatst bewerkt: 18 jul 2014
  12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het lijkt alsof Hamas en de Palestijnen ieder hun eigen agenda hebben.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Situatie is heel vreemd, maar voor ons eigenlijk het beste...

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het komt op mij over alsof veel Palestijnen de dupe zijn van de extremistische acties van Hamas.

Ik snap waar je heen wilt, zonder duidelijke schuldige escaleert de boel waarschijnlijk minder snel. Helemaal omdat de kans groot is dat het een ongeluk was (waarom zouden ze een passagiersvliegtuig neer willen halen met bijna alleen maar Nederlanders) kan dit maar beter niet escaleren.

15. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Waarom? Simpel lijkt me? Gewoon om dat ze het kunnen en over de middelen beschikken. Is gewoon een tacktiek om iedereen angst in te boezemen. Zal ook niet bij deze ene keer blijven. Lijkt me duidelijk dat dit vliegtuig niet zomaar ineens uit de lucht is "gevallen". Vliegtuig breekt ook niet ineens midden in de lucht in 300 stukken. Op die zwarte dozen zal een "heat signature" melding uitgelezen worden. Maar hoe of wat er precies gebeurd is al sowieso nog weken onduidelijk blijven.

Zodra de schuldige bekend is ... man, dan hebben we stront aan de knikker.

Verschrikkelijk dit. Bah.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Bizar die verhalen van mensen ook op schiphol zelf die net de vlucht gemist hadden of er een later hadden omdat ze net te laat waren met boeken. Ook die wielrenner die op het laatste moment besloten heeft om maar zondag een vlucht te nemen ipv die van gisteren omdat die goedkoper was. Bizarre is dat heeft die ook gedaan met die andere vlucht van Malaysian Airlines die verdwenen is. Is zeg 3 keer is scheepsrecht jongen. Niet meer gaan vliegen.

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zoals ik het nu zie hebben de Oekraïense separatisten door onkunde/onwetendheid een passagiersvliegtuig uit de lucht geknald, aangezien zij in de wetenschap waren dat er enkel Oekraïense vrachtvliegtuigen overvlogen..

Aangezien deze separatisten handelen onder één of andere zelfbenoemde republiek Donetsk ofzo, kan zowel Oekraïne als Rusland hun handen er makkelijk vanaf trekken.

Het klinkt cru, er zijn vaker vliegtuigen uit de lucht geknald (Iran, Korea) en daar brak ook echt geen oorlog uit hoor. Uiteindelijk komt dit neer op een terroristische daad waarvoor we enkel individuen kunnen berechten.

Dat half Nederland graag ziet dat het hele land brand vind ik een beetje overdreven. Die stront aan de knikker zal wel meevallen.

PS, Kevf bedoelt dat het neerhalen een ongeluk was (geen doelgerichte actie t.o.v. van Nederland/Maleisië oid), niet dat het toestel door omstandigheden is verongelukt.

Jouw argument dat ze proberen angst in te boezemen acht ik niet plausibel.

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Bijlmer was officieel 43, maar er woonden heel veel mensen die niet ingeschreven waren. Immigranten die met 20 man op een kamer sliepen. Ik weet niet hoe die heet, maar er is een best mooie film van gemaakt die een tijdje terug op tv was.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Libie niet zolang geleden zoals ik zei. 70 nederlanders van de 150 passagiers.

Snap niet dat je kan zeggen dat Israël redelijker overkomt. Zij zijn dit begonnen met langzaam steeds meer land in te pikken en mensen te isoleren.
    Praat niet goed wat Hamas ook allemaal doet momenteel maar Israël zelf heeft Hamas gecreëerd.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...ongens-rennen-tevergeefs-voor-hun-leven.dhtml

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik woonde er 2 flats vanaf en was thuis. Hij vloog over ons heen, en wij hebben het zien gebeuren. Ik heb brandende mensen zien springen, en een klasgenoot verloren. Ik vlieg liever niet, het geluid van het vliegtuig en de geur vergeet ik nooit meer. Die geur vooral

Deel Deze Pagina