[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekkere aaname. :p

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640

Syrië toch ook niet?
    Sterker nog, zou wel erg raar zijn als landen als Amerika en Nederland een land mogen binnenvallen en Rusland daar dan niks over mag zeggen omdat het niet hun grondgebied is. Want zo bekeken heeft Nederland daar dan ook helemaal niks te zoeken 8).

Daarnaast snap ik niet exact wat je met Oekraine tot non-VN ally maken bedoelt... Oekraine zit toch gewoon in de VN? Bedoel je anders NAVO? Daar is Oekraine namelijk geen lid van.

Ah, Xandorra is weer in full-Telegraaf mode beland. Sjonge jonge, denk niet dat XBW meer de plek is om dit soort dingen te discussiëren :lol:

Laatst bewerkt: 20 jul 2014
  3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    We praten natuurlijk niet over binnenvallen. We bemoeien ons niet me de oorlog/strijd die gaande is. Dat is in Syrië wel het geval. We kiezen geen kant niks. We gaan onderzoek doen naar een ongeluk waar de strijd los van staat. Wat ik dus al zei is dat er hele andere belangen zijn.

Ja bedoel NAVO. Als het VN zou zijn dan zou Rusland daar ook meteen hun veto tegen uit spreken 8)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Maar wat bedoel je dan met non-VN ally maken? 8)
    Sowieso snap ik niet wat de VN hier dan te maken mee heeft. Dat is het doel van de VN (helaas) niet.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zie ninja edit.

Door ally te maken van NAVO kunnen ze het land betreden zonder restricties.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Op basis van welke criteria mag de NAVO daar binnenvallen?
    Het is geen speeltje van Europa om Risk te gaan spelen... Sterker nog, denk dat bv. Duitsland, Frankrijk en Engeland daar helemaal geen zin in hebben.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat is juist het hele punt. Als je het land lid of ally maakt val je dus helemaal niks binnen. Dan mag je eventueel troepen in dat land verplaatsen als het land daar toestemming voor geeft. In dit geval Oekraïne.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Ah ok, zo.

Maar dan nog, krijg je daarmee de grootste landen mee? Uiteindelijk is het natuurlijk wel een provocatie richting Putin.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet er in de NAVO sowieso over stemmen. En Putin zal niet blij zijn nee.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Tja ben benieuwd, ik riep het vannacht ook al.

11. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Ben helemaal niet in de Telegraaf mode, ik lees die krant niet eens.
    Maar het is algemeen bekend dat Rusland steeds resoluties met betrekking tot Syrië afwijst.
    http://www.vn.nl/Bladwijzers/Bladwijzer/Rusland-en-Syrie.htm

Rusland zit tot over zijn oren in Syrië. Ze hebben een Российско-сирийские отношения afgesloten, oftewel een bondgenootschap. De russen hebben er een maritieme basis en Rusland verkoopt voor miljarden aan wapens aan Syrië. Maar dat is nog niet alles? Volgens de Moscow Times heeft Rusland voor 20 miljard in Syrië geïnvesteerd. En de Russen mogen aardgas en olie uit de grond halen daar. Kortom, zo een vriend val je toch niet aan of af?
    De negatieve kant is dat het uitmoorden van de oppositie maar doorgaat. Ze martelen zelfs kinderen.
    Positieve kant is dat El Queda geen voet aan de grond krijgt, zolang Assad de baas is.

En zoals gewoonlijk gaat het vaak om 1 ding.
    GELD
    Syrië schend veelvuldig de rechten van de mens, misschien wel meer dan Irak ooit gedaan heeft en dat laten we toe.

Ik vind wel leuk dat je elke keer mijn berichten probeert te ontkrachten, maar alles blijkt gewoon te kloppen wat ik zeg.

En waarom zouden we hier daarover niet kunnen discussiëren ?
    Ik schat de gemiddelde forummer wel intelligent in.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Oftewel Rusland veto'de Syrië omdat het bondgenoten zijn, niet omdat 'Vlad en Assad bff's zijn'. :emo:
    Dat is juist exact wat ik bedoel met manier van discussiëren. Ik heb nergens gezegd dat Syrie en Rusland geen bondgenoten zijn dus je kan ook wel stoppen met 'elke keer als jij iets weerlegt heb ik toch wel gelijk lekker puh'.

Daarnaast snap ik niet waarom je dit zo persoonlijk aantrekt in 'Tyrant probeert mij ongelijk te geven'. Dat is helemaal niet zo, ik geef alleen aan dat alles wat jij vertelt vaak aannames zijn en overhaaste conclusies.

13. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Dus als ik iets meld wat uitgebreid in de media staat en het haast leek dat ik een bol heb staan om in de toekomst te kijken en 2 dagen exact hetzelfde wordt gezegd dan zijn het aannames en overhaaste conclusies?
    Ik denk eerder en kwestie van logisch nadenken.

De Syrische president is vol lof over de "rationele benadering" van Poetin. In een brief prijst Assad de Russische president om zijn inspanningen de veiligheid en stabiliteit op de Krim te hertellen. Volgens Assad is dat "wijs beleid".

"Rusland werd door terroristische extremisten geconfronteerd met een poging tot een staatsgreep, het recht en democratie waren in gevaar", aldus de Syrische president. Namens de bevolking van (het verscheurde) Syrië spreekt Assad zijn solidariteit met Poetin uit, meldt het Syrische persbureau SANA.

http://m.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2014/05/poetin-doneert-ruim-200-mlj-aan-assad

Nee twee moeten elkaar echt niet. :confused:crewy::confused:crewy:
    Ik snap best als Russische aanhanger dat het moeilijke tijden zijn, maar kom eens met gefundeerde redenen waarom volgens jou Rusland nergens achter zit en waarom de rest van de wereld ongelijk heeft
    Waarom zou ik bijvoorbeeld jou standpunt meer moeten geloven dan welk President of Minister van Buitenlandse zaken ook

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Zucht.

Geen enkele president of minister heeft aangetoond dat Rusland hier achter zit.
    Er is nog niks bewezen dat het vliegtuig uit de lucht is geknald door een BUK.

Ik zeg niet dat het NIET gebeurd is, ik zeg enkel dat je niet alles voor waarheid moet aannemen. Dan kom je met bronnen aanzetten als spitsnieuws.nl, die gisteravond nog beweerden dat Nederlandse troepen in Polen klaarstaan om Oekraine binnen te vallen :lol:.

Nu ga je opeens aan mij proberen duidelijk te maken dat Syrië en Rusland bondgenoten zijn? WTF? Ik heb dat nergens ontkend :lol:. Laat staan dat ik heb gezegd dat Vlad en Assad elkaar niet moeten.

Ik vind het nu wel goed zo, jij gelooft je eigen punt, heb zelf al aangegeven wat ik vermoed dat er is gebeurd. Enige verschil is dat jij je aannames als feiten presenteert en op een hele persoonlijke manier zit te discussiëren wat nergens op slaat. Dan ga ik mijn tijd wel ergens anders aan besteden, totdat je een keer bewijs toont en geen uitspraken van een president oid.

PS je bent irritant. Nu concludeer je ook al dat ik pro-Russisch ben 8)

15. Xandorra

Leuk Bevonden:
    554
    Eindelijk goed nieuws, we schijnen er morgen bij te mogen.

16. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt het dal alle vorige vluchten van MH17 net voor die gebied afbraken?

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Waar heb je dat gehoord? Dat heb ik nergens meegekregen. Alleen dat alle vliegtuigen die er direct na kwamen werden afgebogen.

Dit was net na de ramp:
    https://twitter.com/ncitayim/status/489810121254395904

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Daarachter vloog nog een KLM vlucht geloof ik. Zal even zoeken naar bronnen.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Dat kwam omdat er noodweer was geloof ik waardoor ze iets (net als andere vluchten) afweken.

Deel Deze Pagina