Mijn dieet: http://www.myfitnesspal.com/reports/printable_diary/Nielsvd?from=2014-07-16&to=2014-07-16 Dit eet ik dagelijks, behalve demaaltijd om 17.30. Dan is het wat de pot schaft. Leeftijd; 24 Gewicht; 89kg Bench press 1RM; 115kg Squat 1RM; 150kg Deadlift 1RM; 210kg Military Press 1RM; 70kg Squat en deadlift stats waren voor me rugblessure (onderste wervel is beschadigd en verschoven....) Ik ben echt toe aan meer variatie aan me dieet. Iemand tips? Ik wil het een week van te voren klaar kunnen maken en invriezen. Ik werk namelijk veel.
Even paar dingen die mij opvallen: - 2,5 keer je BW aan proteine? Je bent op de hoogte dat dat bijna op Juice niveau zit? - Je laatste bron van proteine is om 1500? - Je eerste fatsoenlijke bron van carbs zijn je aardappels om 1700? Ik zou zeggen ditch het fruit, verschuif het kwark naar laatste maaltijd, voeg een bron van carbs toe aan je lunch en ontbijt. Die 15 gram Havermout is echt weinig als ontbijt.
Haha het eerste wat mij opviel was ook de hoge protein intake, 2,5 x BW is juice niveau. @Nielesss Wat is je lengte en bf%?
Bf; 12% Lengte; 185 Was vergeten 500 gram kwark toe te voegen in de avond. Dit eet ik om 22:00 uur. Dextrose is tijdens training. http://www.myfitnesspal.com/food/diary/Nielsvd?date=2014-07-16
Wat bedoelen jullie met Juice niveau? Zit zelf namelijk ook op 2.5x eiwit inname. Dacht dat tussen de 2 en 3 wel redelijk standaard was! Althans, dat zie je op verscjillende fora voorbij komen. Edit; heb het wel over VVM.
Als je bijvoorbeeld test gebruikt wordt je eiwitsynthese verhoogt. Daardoor heb je er baat bij om je inname van eiwitten te verhogen naar volgensmij 2,5 tot 3 keer gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht.
Ik weeg 83kg op 1,83 en wil eigenlijk nog naar de 80. Mijn dieet is nu als volgt (doe IF): 13:30 - Warme maaltijd (zie onder) 17:30 - Warme maaltijd Dan trainen Dan 0,5l chocomel 3 eieren + 130 gr tonijn. Vind het zelf best wel weinig, maar had hiervoor hetzelfde + 4 boterhammen met pindakaas en viel op een gegeven moment niet meer af (woog 94 deze winter). Ik varieer vooral door warme maaltijden en probeer deze allemaal in ongeveer dezelfde macro range te krijgen. Zit in ieder geval altijd 250 gr vlees/vis bij. - Kip, rijst, brocolli, origineel. - Chili con carne. - Pasta pesto met kip. - Zalm, rijst en sperziboontjes. - Aardappelen vlees en groente. Niet bijster veel recepten, maar probeer af en toe wat bij te leren.
Ja klopt en ze vullen niet heel erg dus dan maar 2 keer warm eten. Kom nu zo'n beetje uit op 1600 kcall: 184 gr eiwit, 98gr kh en 48 g vet.
Ja klopt, half 2 eerste maaltijd en daarvoor eigenlijk alleen zwarte koffie en water. Ja sport 4 keer per week met dit schema. Op rustdagen eet ik wat meer vetten (eieren, amandelen en zalm).
Interessant stuk over de decline press: http://ergogenics.org/decline-bench-press-beter-voor-pectoralis-dan-incline-bench-press.html
Had al wel eerder zoiets gelezen. En toen ging de nadruk op reversegrip incline bp. Dan pak je wel volle focus op bovenkant borst. Heb zo de url niet meer.
M'n eerste kg kwijt! Jeej. (Heb me wel net na het eten gewogen ipv begin vd dag, dus mss wel meer) Nog net geen centimeter van m'n taille kwijt, oke, nu ben ik weer gemotiveerd om door te gaan!
1kg kwijt? Ik wil je motivatie niet doen verdwijnen maar een verschil van 1kg is natuurlijk niks. Ik ga straks weer ff een zooi vreten waaronder sws een halve kilo kwark en ik ben het weer rijker. Je moet niet zoveel op gewicht letten, meer je vetpercentage en de spiegel.
En het is waarschijnlijk nog vocht ook. Wat we proberen te zeggen, ga gewoon door en let niet zo op die weegschaal
Maar m'n taille is ook al bijna 1cm minder! Ik weet dat ik niet zo op de weegschaal moet letten, maar ik hou alles in de gaten, omtrek van aantal plekken/gewicht. Dat myfitnesspal doe ik trouwens niey meer omdat ik het teveel moeite vond om alle ingredienten bij bet avondeten in te voegen, maar let nog wel steeds op m'n voedinh en met name dat ik niet te weinig neem nu ik veel sport.