De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    BBC SporF?

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
  3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Suljemani
    lol

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ben niet echt thuis in de financiële situatie van Real, hadden die niet elk jaar flinke schulden en een lening bij de bank (waarvan de bank dan weer hulp nodig had van de Europese Bank)? Of was dat zo'n biased verhaal?

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk wel dat dit steeds moeilijker zal worden, die elftallen hadden nog een aantal routiniers. Tegenwoordig hebben we alleen nog maar jeugd. Dit is dat elftal van PSV, 'nog maar' 10 jaar geleden: http://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=1536 Van dit elftal waren 9 spelers 24 jaar of ouder, alleen Alex & Farfan waren jonger. Dat is het grote verschil met nu, zonder die ervaring is het bijna onmogelijk om mee te doen in Europa.

6. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Volgens mij valt dat wel mee, ze verkopen extreem veel merchandise en ze verdienen ook aardig wat geld aan sponsoring etc.

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Het grote verschil is waar de grote leagues het salaris met zo'n 10% per jaar steeg in laatste decennia is het hier veel minder stijging (afgelopen jaar zelfs daling) en krijgen we denivellering.

Premier league in het jaar van 2001/2, Feyenoord UEFA Cup won:
    £567.000 gemiddelde salaris

Afgelopen jaar was het £1.600.000

Bij ons afgelopen jaar was het 280.000 euro gemiddeld onze topclubs richting de 400.000 euro.

Laatst bewerkt: 23 jul 2014
  8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444

Barcelona heeft Mathieu voor 20 miljoen binnen.

Prima aankoop en - met alle respect - een stuk logischer dan Blind. Vraag me af waar die geruchten vandaan komen. Hij speelde op het WK één goede pot met twee fenomenale assists, maar voor de rest vond ik hem toch best wel tegenvallen. Hij had nog één degelijke pot in de groepsfase op het middenveld, maar meer indruk kon hij niet echt maken. In de Eredivisie goed op het middenveld door zijn inzicht, maar op hoger niveau (lees: hogere veldbezetting van en meer druk vanuit de tegenstander) komt hij al snel in de problemen door zijn gebrek aan o.a. snelheid en verdedigende kwaliteiten. Vind hem als linksback niets speciaals en als middenvelder leuk voor een prima middenmotor in Engeland of iets dergelijks, maar hogerop zie ik hem niet komen. Een mooie middenmotor zou natuurlijk ook een prima stap zijn voor Blind, eentje die hij wel verdiend heeft.

Laatst bewerkt: 23 jul 2014
  9. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Op die foto lijkt hij echt oud, minstens 38 of zo.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.607
    Is dat die Mathieu van Valencia?

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    20m voor een 30 jarige back..

Opleidingsclub!

Sent from my Willem9000

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    * Heeft het afgelopen jaar voornamelijk centraal in de verdediging gestaan en deed het meer dan prima. Goede vervanging voor Puyol dus, al blijft de verdediging niet van hoogstaand niveau. Alba - Mathieu - Piqué - Alves. ;)

13. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Hij is erg ondergewaardeerd. Ik durf zelfs te zeggen dat hij een van de betere verdedigers in de Liga was vorig seizoen (samen met Laporte en Godin). Ik zie hem niet als de vervanger van Puyol, eerder de nieuwe Abidal. Hij krijgt waarschijnlijk ook veel speeltijd als back wanneer er daar een meer verdedigende speler nodig is.

De verdediging valt verder wel mee hoor. Als je bijvoorbeeld de goals tegen van vorig seizoen vergelijkt met die van Real zie je niet eens zo heel veel verschil. Na de blessure van Piqué bleef er echter niks meer van over. Nu heb je dus al wat meer diepte in het team (waardoor je dus geen Busquets of Song centraal hoeft te spelen :emo:). Er zouden echter twee nieuwe verdedigers gehaald worden, ik ben benieuwd of die belofte gehouden wordt.

14. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    Ik was vol voor Vertonghen gegaan als Barcelona zijnde, zou daar uitstekend passen samen met Pique centraal achterin.

15. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Vertonghen is een baas, Pique een prutser.

16. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    Met het eerste ben ik het eens, met het laatste niet. Pique heeft inderdaad een minder seizoen achter de rug, de jaren daarvoor was hij echter een uitstekende centrale verdediger.

Hummels & Vertonghen lijkt me trouwens ook een heerlijk duo, als ik van Gaal was wist ik het wel :)

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Oef, dat wordt nog een vermakelijke wedstrijd tegen Besiktas :lol:

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    [yt]6V8VnP1nHXw[/yt]

:lol: _O_

19. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    8)

En lees net dat De Sa op huurbasis zal gaan spelen bij Go Ahead. Goede stap van hem en voor zijn ontwikkeling en natuurlijk ook goed voor die club.

Wordt dus vaak naar Go Ahead kijken (Van der Hart en De Sa) en Cambuur! (Meleg) En ik ben benieuwd naar Sporkslede bij Willem II. :)

Laatst bewerkt: 24 jul 2014
  20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, erg blij met de Sa. Snelle buitenspeler was wel nodig. Nick de Bondt is (nog) niet goed genoeg.

Hoe was Van der Hart bij Ajax? Moet bij GAE nog wel zijn plek vinden, niet sterk in de oefencampagne.

Deel Deze Pagina