Mijn nieuwe Tele2 verbinding ging afgelopen vrijdagavond om 18:00 in. Was even bang dat het me niet ging lukken in mijn eentje, maar draadloos internet op de laptop was echt een piece of cake. De boel aan de praat krijgen voor de 360 bleek echt een bitch te zijn, maar achteraf als ik erop terugkeek bleek die bitch zo'n ziekelijk simpel probleempje te zijn. Het hele gedonder begon toen ik het 360 lankabeltje in lan 1 van de Davolink Router deed. Tijdens de 360 network test kon er niet eens network gevonden worden.
Lang verhaal kort...een zoektocht op google bracht me op een forum waar er gezegd werd dat je lan 3 en 4 moet gebruiken voor 360. Zo gezegd, zo gedaan. Alles op 360 verder op automatic, ip adres van de 360 bij de ports 88(beide), 3074(beide) ingevoerd en test gedaan. OPEN!
Ik had ook nog een hele tijd gespendeerd aan het volgen van de tutorial op Portforwarding, ik kwam daar op een totaal van NEGEN ports die ik moest open zetten. Begrijp echt niet waarom...want deze twee zijn dus gewoon genoeg. Nu hopen dat de verbinding stabiel blijft, geen timeouts en andere ongein. Want dan zit ik met 7,50 per maand, ipv van de 20 euro die ik voor Alice betaalde.....verdomd goed!!!
Het klinkt geweldig hoor wat Ziggo te bieden heeft, maar het is gewoonweg echt teveel geld en ik wil dat er niet aan kwijt zijn. Televisie zenders boeien me echt helemaal geen zier ook. Overal Wifi is wel heel gaaf natuurlijk, maar het prijsverschil is echt te groot. Ik downloade bij Alice met 1.2MB/sec en dat is nu zo'n 1.4 a 1.5MB/sec geworden, kortom....ietsje sneller en veel goedkoper. Tweede jaar word 27 per maand, maar dat is ook prima te doen nog.
Laatst bewerkt: 30 mrt 2013