Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb natuurlijk al een flink dozijn aan superheldenfilms gezien in de afgelopen vijftien jaar dus ik kan wel inschatten dat die nieuwe lichting niet ineens veel beter gaat zijn. Sterker nog Iron Man werd alleen maar slechter om maar een voorbeeld te noemen.

Verwarrend vind ik het ook niet. Het is gewoon zo inspiratieloos van Hollywood om maar diezelfde popcornmeuk te blijven maken terwijl je ook originele films kan maken.

Superhelden films zijn idd de nieuwe FPS :lol:

2. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Voor originele films hebben ze geen geld meer. Kijk maar naar 'Sex Tape', dat voor zo'n film nog een budget wordt vrijgemaakt. Enkele grote namen er in en ze zullen wel uit de kosten komen.

Ik ben de laatste jaren heel selectief geworden in wat ik kijk en veel van die grote films (specifiek gericht op een bepaald publiek, bv. F&F, superhelden films en andere meuk) kijk ik niet. Het verhaal is altijd heel voorspellend en het is makkelijk raden wat er gaat gebeuren, wat is er dan nog aan?

3. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Maar ik zeg het nogmaals hier. Iedereen ga Boyhood kijken :thumbs:

Een van de mooiste films die ik de afgelopen tien jaar gezien heb.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Niet als je geen pasje hebt en moet betalen

Ik snap het gezeik niet over die superhero films. Er zijn zoveel "heroes" die hun eigen film verdienen en die het nu ook krijgen. Ze doen het juist goed om elke character te introduceren. Ja ok, niet elke film is even goed. Iron Man 3 was echt slecht bijvoorbeeld. Thor 2, Cap1 vond ik ok. Maar nu ze al die maincharacters hebben gedaan kunnen ze naar de wat kleineren zoals Antman en Dr. Strange.

Maar het aantal films bij Marvel is echt veel beter dan wat DC nu aan het doen is. DC is nu juist aan het rushen en niet iedereen apart aan het introduceren en krijgt daar weer veel kritiek over.

Laatst bewerkt: 8 aug 2014
  5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wauw @ de trailer voor de nieuwe SpongeBob film 8)

Alweer super heroes :lol:

6. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Niet elke film draait om het verhaal? Bovendien kun je bij elke film wel min of meer raden wat er gaat gebeuren, dus als je op die manier redeneert ben je wel heel snel klaar met het aantal films wat nog interessant zijn.

7. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Om wat dan wel? Om de beelden en mooie muziek (in combinatie met het verhaal) zoals Into the Wild? Een film moet mij verbazen, het moet wat met me doen. Ik wil niet als een film snob overkomen maar ik wil wel gewoon een goede film zien en die kom je minder en minder tegen en dan moet je goed gaan opletten of teruggrijpen naar wat er in de jaren 80 en 90 (al) is gemaakt. Of veel verder terug in de tijd.

Een film zoals Transformers is gewoon pulp en 2 uur nutteloos tijdverdrijf en gemaakt voor het grote publiek dat weinig verwacht. Je ziet gewoon hoe er gecast wordt, ook bij de nieuwe superman en spiderman films. Een jonge opkomende acteur wordt door de studio naar voren geschoven, combinatie met een mooie jonge actrice of een model dat niet kan acteren et voila. Beide redden de wereld, romantische touch er bij en wat het verhaal is maakt eigenlijk niet uit.

En het is ook vaak zo dat een boek ongelooflijk goed is en de film vaak helemaal anders is en weinig voorstelt. Gesimplificeerd voor het grote publiek. Dat is bv. bij The Rum Diary geweest. Prachtig boek maar de film stelt weinig voor. Al had Thompson voor zijn dood blijkbaar al met Depp besproken hoe het moest en dat er een hoofdpersonage geschrapt moest worden of iets in die trant.

En nog even over Sex Tape. Dat verhaal is zo dom en vergezocht. Een normaal koppel (niet rijk dus) geeft meer dan 15-20 iPads weg aan hun vrienden ($$$), maken een sex tape met tablet (product placement), het wordt geupload naar the cloud en al hun vrienden kunnen het zien. En nu is het plan dat ze de iPads terug halen bij hun vrienden. Dit is Road Trip in een nieuw jasje gestoken. 2 grote sterren er in en klaar.

8. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    984
    Sommige films moet je zien als een "achtbaan" ervaring. Als je in een achtbaan zit krijg je ook een kick van de snelheid en actie. Dat kan bij een film net zo zijn, ook al zit je fysiek stil. Misschien zijn achtbanen wel niet jouw ding, dat kan. Het soort vermaak tussen een Transformer film en een klassieker waar jij op doelt is heel anders. Dat het toevallig beide films zijn maakt niet uit. Dat maakt het overigens geen nutteloos tijdverdrijf.

Ik heb Transformers niet gezien, maar dit geldt voor alle films naar mijn idee.

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Gravity is zo een film. Een mooie film. Verhaal niet aanwezig

10. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Waar het om draait vind ik afhankelijk van de film. Film is voor mij sowieso tijdverdrijf, of ik nu naar Transformers of een of andere avant-garde film zit te kijken. Ik kan het allebei wel waarderen om wat het is. Wat afwisseling kan geen kwaad vind ik, lijkt me ook erg vermoeiend om elke avond naar Lynch of Godard te kijken.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.799
    Gisteren en eergisteren Nim's Island en Inkheart gezien. Beide films waren vermakelijk, al is de eerste nog zeer kinderlijk. Ook Coreolanus ofzo met Butler en Voldemort Fiennes geprobeerd, maar na een half uurtje afgezet. Hoewel Fiennes geweldig speelt, is het hele Shakespeare taaltje niet echt mijn ding. Weet nog dat ik daar ook al een hekel aan had in Romeo en Juliet met o.a Leonardo di Caprio. Inkheart is absoluut de moeite waard en kijkt ook lekker weg. Soms wat humor, soms wat drama, best mooie afwisseling en niet iets waar je te kritisch naar moet kijken. Nim's Island een lekker 6je, Inkheart een 7+.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.197
    Over superheldenfilms gesproken..

+ Alle Marvel meuk, Sonymeuk (Xmen, Spiderman), Transformerdeeltje her en der erbij, Star Wars met z'n spinoffs, en het wordt een groot feest.

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.799
    Op tijd je broek verschonen dus Reckuuza.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.665
    Ik heb echt een schijthekel aan die superheroes.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.197
    We weten het nou wel.

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.892
    De DC films ben ik wel benieuwd naar, die zijn tot nu toe een stuk serieuzer dan de Marvel serie. Natuurlijk kunnen ze niet Nolan vragen om al die films te regisseren, maar toch. :+

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    DC films liggen mij ook meer idd.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    DC films zijn wat wisselend. Ene moment heb je Nolan's Batman andere moment Green Lantern...

Marvel films krijgen er nu wat last van dat ze allemaal teveel op elkaar gaan lijken misschien maar de ondergrens is imho wel iets hoger

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.892
    Ik was Green Lantern alweer vergeten. :+

Watchmen was natuurlijk ook een DC film, ook enorm goed imo. En Marvel films beginnen inderdaad een beetje op elkaar te lijken. Dat neemt niet weg dat ik volgende week of de week erna gewoon naar Guardians Of The Galaxy ga. :+

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat was de enige die ik niet heel goed vond idd.
    Wel een van de beste qua bluray kwaliteit.

Deel Deze Pagina