Om wat dan wel? Om de beelden en mooie muziek (in combinatie met het verhaal) zoals Into the Wild? Een film moet mij verbazen, het moet wat met me doen. Ik wil niet als een film snob overkomen maar ik wil wel gewoon een goede film zien en die kom je minder en minder tegen en dan moet je goed gaan opletten of teruggrijpen naar wat er in de jaren 80 en 90 (al) is gemaakt. Of veel verder terug in de tijd.
Een film zoals Transformers is gewoon pulp en 2 uur nutteloos tijdverdrijf en gemaakt voor het grote publiek dat weinig verwacht. Je ziet gewoon hoe er gecast wordt, ook bij de nieuwe superman en spiderman films. Een jonge opkomende acteur wordt door de studio naar voren geschoven, combinatie met een mooie jonge actrice of een model dat niet kan acteren et voila. Beide redden de wereld, romantische touch er bij en wat het verhaal is maakt eigenlijk niet uit.
En het is ook vaak zo dat een boek ongelooflijk goed is en de film vaak helemaal anders is en weinig voorstelt. Gesimplificeerd voor het grote publiek. Dat is bv. bij The Rum Diary geweest. Prachtig boek maar de film stelt weinig voor. Al had Thompson voor zijn dood blijkbaar al met Depp besproken hoe het moest en dat er een hoofdpersonage geschrapt moest worden of iets in die trant.
En nog even over Sex Tape. Dat verhaal is zo dom en vergezocht. Een normaal koppel (niet rijk dus) geeft meer dan 15-20 iPads weg aan hun vrienden ($$$), maken een sex tape met tablet (product placement), het wordt geupload naar the cloud en al hun vrienden kunnen het zien. En nu is het plan dat ze de iPads terug halen bij hun vrienden. Dit is Road Trip in een nieuw jasje gestoken. 2 grote sterren er in en klaar.
Laatst bewerkt: 8 aug 2014