Ik ken Eto'o zijn beweegredenen niet en of hij nog voor het geld speelt. Maar het is niet zo omdat je al 70 miljoen op je bankrekening hebt staan dat je dan opeens genoegen neemt met 1.5 miljoen bruto en een tekenbonus van 2-3 miljoen euro.
Hij is nog altijd 'maar' 33. En er zullen zat teams zijn in Italië of Engeland (QPR waarschijnlijk) die hem zo 2 miljoen netto aanbieden, plus een mooie tekenbonus. Als je nu nog kunt cashen in de grote competities dan blijf je dat doen. Op je 36ste trek je dan naar Qatar en vraag je 6 miljoen netto per jaar.
Als Eto'o straks op de tribune zit bij Ajax-Vitesse en merkt hoe matig het voetbal is en hoe jong zijn team is, dan bedankt hij er netjes voor.
Ik herinner me een interview van Seedorf waarin hij aangaf waarom hij niet terug wou komen naar Ajax (of ik beeld het me in dat hij dat zei). Maar het ging er om dat dat hij op zijn 34-36ste nog mee kon op dat niveau bij Milan omdat iedereen zijn rol kent in het team, merendeel zijn volwassen spelers van boven de 24, dus echte mannen in plaats van jongetjes van 18-20 die net komen kijken bij Ajax. Bij Ajax krijg je dan het probleem dat het nog allemaal wat zoeken is, niet iedereen weet wat hij moet doen, niet dezelfde automatismen zitten in het team zoals bij Milan en dat zou dus betekenen dat Seedorf VEEL meer moeite moet doen bij Ajax ondanks het feit dat je op een minder niveau speelt.
Kijk maar naar Van Bommel. Had nog makkelijk een jaar bij Milan kunnen spelen. Bij PSV had hij het zo moeilijk, ondanks Strootman, Mertens, ... rond hem.
Laatst bewerkt: 9 aug 2014