Sorry hoor maar wat interesseert mij het nou wat buitenlandse mensen van een Nederlands volksfeest/folklore /traditie vinden.
Ik ga mij hier niet druk zitten maken over welk ander feest waar dan ook ter wereld die ik misschien raar of eventueel aanstootgevend zou vinden.
Wat denk je nou als ik daar naar toe zou gaan en ik zou er commentaar op geven wat ze tegen me zeggen.....
Denk dat ik gewoon uitgelachen word.
En veranderen doen ze het voor mij echt niet.
Als je het niks vind doe je niet mee ,maar het gezeik erover vind ik belachelijk.
3 man en een paarden kop zeuren er over en dan moeten we het maar gaan veranderen? Een of andere doos uit Jamaica weet het beter, let lekker op je eigen eiland en je eigen problemen.
Want waar hebben we het uiteindelijk over..... een kinderfeest
waarvan ik zeker weet dat 99% van de kinderen die er groot mee zijn geworden of gevierd hebben geen racist zijn of daar enig gevoel bij hebben gehad.
Cadeaus en pepernoten dat is het enigste waar elk kind aan heeft gedacht, zeer zeker een feest waar elk kind het hele jaar naar uit kijkt.
Het is geen persoonlijke aanval hoor maar ik zou het echt heel jammer vinden als het huidige concept veranderd of afgeschaft zou gaan worden.
Vraag me wel af hoe ze de liedjes willen gaan veranderen want die zijn toch behoorlijk ingeburgerd.
Klik om te vergroten...