[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat de moslimextremisten zichzelf dan ook aanbieden. Er is zeker wel een ''harde kern''.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    "merendeel". Het staat er echt.

3. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik zie een colab tussen de gay pride en sinterklaas, waarin gay pieten fel gekleurd op pompende housemuziek op de boot staan om kindjes pepernootjes te geven.

Dáár kan toch niemand iets meer op tegen hebben dan?

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Is de "huidige" zwarte piet veranderen omdat hij in het verleden op de Antillen een boeman was, niet haaks op wat jij wilt? moeten we regenboogpiet dan ook maar alvast veranderen omdat hij vroeger zwart en schijnbaar racistisch was?

Hij is in de loop der jaren vanzelf die vriendelijke acrobatische vrijwilliger van de oude Sint geworden. Het lijkt mij belangrijk dat de mensen aangeven wat er NU mis mee is, niet dat zwarte piet 40 jaar geleden een slechte reputatie had,want dan blijven we aanpassen.

5. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

Dat zeg ik niet. Sinterklaas viering is vaak aangepast. Is begonnen met schoen zetten voor arme kinderen. De knecht is er pas later bij gehaald. Het is ook een leuk kinderfeest maar je kan dat best aanpassen om dat niet meer kwetsend te maken voor groepen mensen.

Als je wilt weten wat er nu mis mee is, leg het dan maar eens uit aan wat buitenlandse mensen (lees objectieve) en kijk wat zij er van zeggen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt: 14 aug 2014
  6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Het is alleen stom om verantwoording af te leggen voor iets waar nederlanders totaal geen kwade bedoelingen hebben. Dat is jammer, dat dat moet en dat het inderdaad niet echt uit te leggen valt.

Nederlanders kunnen ook gaan klagen dat ze gekwetst zijn door een soort inbraak in de nationale cultuur trouwens. Maar zo zijn we niet. Anderen landen kunnen dat beter.

7. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Sorry hoor maar wat interesseert mij het nou wat buitenlandse mensen van een Nederlands volksfeest/folklore /traditie vinden.
    Ik ga mij hier niet druk zitten maken over welk ander feest waar dan ook ter wereld die ik misschien raar of eventueel aanstootgevend zou vinden.
    Wat denk je nou als ik daar naar toe zou gaan en ik zou er commentaar op geven wat ze tegen me zeggen.....
    Denk dat ik gewoon uitgelachen word.
    En veranderen doen ze het voor mij echt niet.
    Als je het niks vind doe je niet mee ,maar het gezeik erover vind ik belachelijk.
    3 man en een paarden kop zeuren er over en dan moeten we het maar gaan veranderen? Een of andere doos uit Jamaica weet het beter, let lekker op je eigen eiland en je eigen problemen.

Want waar hebben we het uiteindelijk over..... een kinderfeest :rolleyes::rolleyes: waarvan ik zeker weet dat 99% van de kinderen die er groot mee zijn geworden of gevierd hebben geen racist zijn of daar enig gevoel bij hebben gehad.
    Cadeaus en pepernoten dat is het enigste waar elk kind aan heeft gedacht, zeer zeker een feest waar elk kind het hele jaar naar uit kijkt.

Het is geen persoonlijke aanval hoor maar ik zou het echt heel jammer vinden als het huidige concept veranderd of afgeschaft zou gaan worden.

Vraag me wel af hoe ze de liedjes willen gaan veranderen want die zijn toch behoorlijk ingeburgerd.

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat een kut discussie... Kunnen jullie niet ff een topic aanmaken?

9. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

Noem mij dan een ander rascistisch feest in een ander land. Dit is de reden waarom het buitenland zich er mee bemoeit. Meeste Nederlanders zitten nog in ontkenningsfase.

Sent from my iPhone using Tapatalk

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Een ander, daarmee beweer je dus als dat Sinterklaas anno 2014 een racistisch feest is.

Really?

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Rascist!

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758

Daar is je voorbeeld. :+

13. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Maar waarom is dit feest dan racistisch? Ik hoor nooit een ouder tegen zijn kind uitleggen "Ja zwarte piet is een neger en dit is wat hij doet in zijn vrije tijd."

Zwarte Piet is gewoon een normale man die zwart is door de roet van de schoorsteen, niet meer en niet minder. Tis niet alsof wij Zwarte Piet gaan bekogelen met pepernoten en het n* woord naar hun roepen. Dat is namelijk racisme.

Als je dit feest als racisme ziet, ben je of te licht geraakt. Of zelf racistisch omdat jij 1 van de weinige bent die het associeert met racisme.

14. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kom laten we feesten uit andere geloven zwart/racistisch maken, wie begint? :lol:

Sinterklaas een racistisch feest vinden..

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Grappig hoe mensen blijven ontkennen dat zwarte piet gebasseerd is op een neger uit afrika.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat ik me het meest afvraag bij deze discussie; wie maken zich er het meest druk om? De donkere/Surinaamse gemeenschap of een stel Nederlandse moraalridders (zoals bij negerzoenen)?

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mensen die eindelijk een onderwerp hebben gevonden die niet te complex voor ze is.

18. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Waarom zou een persoon aan een buitenlander moeten vragen wat zij van het feest vinden? Het is een kinderfeest, lees: KINDER feest. Wat heeft een volwassene hier mee maken? Helemaal niks. Een kind wilt lachen, lol hebben en mee zingen. Die denkt niet aan het "racistische geneuzel" wat anderen hen wilt opdringen.

Men moet eens kappen met anderen hun wil opdringen en vooral van de kinderen afblijven die lol willen hebben ipv met papa en mama verplicht moeten denken aan wat er vroeger gebeurd is. Leef nu en in het heden en kijk niet terug. Van dat soort hypocriete gelul word ik echt kotsmisselijk.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Inderdaad. Tijden veranderen dus waarom moeten we ons aan tradities blijven behouden? Doe nou niet alsof jij aan de progressieve kant staat. Klinkt wel leuk maar er klopt geen kut van. :+

20. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31

Deel Deze Pagina