[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15

2. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Tradities veranderen, passen zich automatisch aan. Daar ben ik ook van overtuigd en doe daar aan mee. Geef ik ook toe. Alleen vind ik dat als men ons opdringt een traditie aan te passen, helemaal nadat de "hogere mensen vanuit de EU etc" zich ermee hebben bemoeid. Omdat het voor hen anders aanvoelt vanwege wat er tientallen jaren heeft afgespeeld. Waarom moeten wij ons daar voor aanpassen?

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Tradities vormen zich inderdaad door beweging vanuit de meerderheid. Dit is een minderheid die het via juridische weg wil doen. Dat is een essentieel verschil.

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    [yt]_LZK1Ih-rm4[/yt]

:D

5. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.360
    'Robin Williams had Parkinson'

De overleden acteur en komiek Robin Williams worstelde niet alleen met depressies, maar had ook de ziekte van Parkinson. Dat zegt zijn vrouw Susan Schneider in een verklaring.

De ziekte bevond zich in een vroeg stadium, en Williams was nog niet klaar het nieuws te delen met de rest van de wereld. Schneider, de derde vrouw van Williams, zei verder dat haar man met alles wat hij deed mensen aan het lachen wilde maken. Ze hoopt dat het overlijden van de acteur andere mensen met problemen de kracht geeft om hulp te zoeken, schrijft Time.

6. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554

Dan houden we een referendum is het gezeik ook meteen afgelopen :thumbup:

hahaha vond hem erg leuk

Oeh ja ik kan me voorstellen dat dat een gigantische klap is geweest en niet iedereen weet goed om te gaan met zulke grote tegenslagen.
    Lijkt mij ook een vreselijk vooruitzicht Parkinson en toch is het een raar idee
    Iemand die de hele wereld liet lachen was zelf doodongelukkig

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee dan gaan we over 5 jaar weer verder. Dit kan je toch niet volhouden.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    boeiend. niemand die het ook maar zo ziet tegenwoordig en er iets slechts mee bedoelt. en als je wil weten dat een zwarte piet toch echt gebaseerd is op een afrikaan moet je al behoorlijk gaan zoeken. Er is gewoon niks mis mee, maar mensen zoeken dat wel en gaan over dingen klagen met de gedachte; slaves/racisme,van honderden jaren terug (want het verhaal van sinterklaas en de original zwarte piet zal ongetwijfeld erg oud zijn). get over it denk ik dan, in nederland heb je t goed voor elkaar, niet op zeiken op t sinterklaasfeest dat zoveel mensen plezier brengt. Non argument.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Cool story maar ik vroeg niet naar je verhaal. Ik zeg alleen dat Zwarte Piet gebaseerd is op een neger. Eens?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik ben het eens met braboneger

is een berber een neger? Dacht dat piet een moor was?

gewoon iedereen die piet speelt een paar echt zwarte vegen op zn kop smeren (voor het roet) maar niet als neger schminken met rooie lippen en kroeshaar enzo

of je nou van jezelf wit, bruin, zwart of een andere variant bent, gezicht zwart vegen met roet en lekker zwarte piet spelen. Moren had je volgens mij destijds ook in alle kleuren

Maar niet van die overdreven politiek correcte colours of Benetton bullshit gaan verzinnen zoals regenboogpieten, dat slaat helemaal nergens op

Laatst bewerkt: 15 aug 2014
  11. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    Pff, we zouden eigenlijk gewoon de kinderen moeten laten beslissen. Bedoel het is hun feest. Wil weleens een onderzoek zien onder kinderen wat zei nou van Zwarte Piet vinden. En als daar racistische uitspraken uit komen dan weten we of het feest racistisch is of niet.

Zelf als kind heb ik vroeger Zwarte Piet nooit geassocieerd met een neger of met slavernij. Was voor mij altijd de acrobatische kerel die mij snoep en cadeautjes gaf. Vond het altijd enger om bij Sinterklaas op schoot te zitten dan bij Zwarte Piet. Als ik naar die Sinterklaas shows keek kwam op mij altijd over dat Zwarte Piet de hele drijvende kracht is achter het sinterklaas feest.

Maar goed ik weet niet hoe het zit met de hedendaagse kinderen.

PS: Dat we trouwens nog niet gestruikeld zijn over het feit dat Sinterklaas gebaseerd is op een heilige en zich ook nog zo kleed.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    :confused:

Vraag Palestijnse kinderen wat ze vinden van Hamas en het antwoord is ook niet echt gewenst.

13. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Want die oorlog is natuurlijk ook hun feest!

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.639
    Nee, maar dan krijg je ook anti-semtische uitspraken ;).

Ik bedoel te zeggen, als een kind iets onschuldig vind, zegt dat niks of het ook echt onschuldig is.

15. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Bovendien boeit het kinderen niet of ze hun snoep krijgen van een echte zwarte piet, een piet met enkel roet op zijn gezicht of een rode/blauwe piet. Bij de laatste twee opties voelt een gedeelte van de bevolking zich blijkbaar een stuk minder gekwetst. Wat kun je er dan nog op tegen hebben (ja een regenboogpiet ziet er belachelijk uit)?

16. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Omgedraaid zullen er ook mensen gekwetst zijn als hun traditie aangepast moet worden doordat een "vocal minority" zich beledigt voelt.

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Besnijdenissen en schapen slachten als traditie mag ook. Heb er zelf niks op tegen, maar bepaalde groepen wel.

Laatst bewerkt: 15 aug 2014
  18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Slapen slachten? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :cool:

19. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Zoals al werd gezegd: het is een kinderfeest. Kinderen boeit het niet van wie ze hun snoep krijgen en sommige mensen voelen zich beledigd vanwege de manier waarop het nu gevierd wordt. Oké, de traditie moet lichtjes worden aangepast, maar de kinderen liggen daar niet van wakker hoor (en de beledigde mensen zijn ook tevreden). Het enige probleem zijn dan de volwassenen die er niet tegen kunnen dat een piet nu enkel roet op zijn gezicht heeft. :emo:

20. mattiejj

Leuk Bevonden:
    15
    Of..

maar de kinderen liggen daar niet van wakker hoor (en de mensen zijn ook tevreden). Het enige probleem zijn dan de volwassenen die er niet tegen kunnen dat een piet dezelfde huidskleur heeft als zij. :emo:

Deel Deze Pagina