Er is helemaal geen ene kut van waar. Alleen een gerucht van iemand die misschien iets had gezien.. en de media neemt het over.
Precies wat ik bedoelde met hoe vies het me tegenvalt van nederlandse media. Het wordt gebracht alsof het hele leger klaarstaat om oekraine binnen te vallen; terwijl in werkelijkheid nog geen enkele russische militair de grens is over gegaan.
Waarschuwing: Zéér schokkende beelden van Oekraïne; De eerste 11 minuten zijn te kijken om een beeld te krijgen van het oekrainse leger. Daarna volgen schokkende beelden van gebombardeerde mensen en kinderen. Als je hier niet tegen kunt niet kijken!
Duidelijk te zien dat het oekrainse leger ook niet erg vriendelijk omgaat met eigen bevolking...Van de Russen heb ik dit soort dingen nog niet gezien (al zijn ze daar wel van beschuldigt).
Hoe kun je als land je eigen bevolking zo beschieten? Gewoon flatgebouwen en andere gebouwen waar mensen wonen, kinderen wonen.. verpleegtehuizen beschieten terwijl de soldaten geen idee hebben waarom ze eigenlijk op hun eigen steden moeten schieten.. en waar bovenal absoluut geen russische separatisten zijn..
Ik heb trouwens lang achter oekraine gestaan.. maar de laatste tijd zie ik steeds meer subjectiviteit in de media en beschuldigingen richting rusland die onjuist blijken. Maakt het heel lastig om een objectief beeld te krijgen van de situatie en wat nu echt waar is...
Maar dit soort filmpjes.. waarvan de tekst klopt en je ook kan zien dat het geen russen zijn maar oekrainers, geeft toch een heel ander beeld dan we tot nu toe allemaal gehoord hebben.
Wat het extra dubieus maakt is dat Rutte handjes schud met oliebedrijven in Oekraine, en nu een geheimhoudingsverklaring getekend schijnt te hebben over de oorzaak van vliegramp MH17..
Laatst bewerkt: 29 aug 2014