Eeh, random quotes? Jij haalt er een quote uit en sabelt die (mogelijk terecht) neer. Het gaat vooral om quotes die pleiten voor barmhartigheid en vreedzaamheid. For your information: de IS maakt alles kapot wat zich niet aan hun regels wenst te houden, ook moslims.
En het counteren met quotes die wél agressie propageren is juist exact wat mijn punt onderschrijft: dat IS er slecht een interpretatie van de Islam op nahoudt, net zoals verreweg de meeste moslims er een vredelievende interpretatie op nahouden (en daar naar leven). 'De politieke Islam' is dus een term die nergens op slaat. Net als in de Bijbel (oude testament) staat er voldoende shit in de Koran, maar ook voldoende oproep tot vreedzaamheid. Nogmaals: dat onderschrijft mijn punt en jouw generaliseren.
Waar ik om moet lachen is dat dit het enige is waar je op in gaat. De rest van mijn post was namelijk veel sterker. Dus ik schuif de emmer poep weer terug.
Beschrijf met jouw enorme Korankennis eens hoe deze quotes aansluiten bij de ideologie van de IS, bijvoorbeeld:
quote:
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)
quote:
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
quote:
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-2
Die nieuwe forumlay-out is echt ontiegelijk onoverzichtelijk en lelijk trouwens.
Klik om te vergroten...