1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Vet filmpje heb je gemaakt! Zaten zo te zien ook wel wat lachen momenten tussen. Leuk om ook eens in een totaal ander gebied (offroad) te gaan rijden.
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Is denk heel erg per gebied afhankelijk. Bij mij staat ie altijd voor de deur (is ook een oud, lelijk brok dat niets meer waard is) en hier in de buurt staan nog meer motoren gewoon op de stoep. Bij anderen wordt ie ondanks flink wat sloten uit een privégarage geroofd. Nieuwe motoren zijn sowieso al een stuk gevoeliger voor diefstal, maar toch.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Na lange tijd eindelijk de bike weer terug, is ie nog maar half gedaan. Prutszaak dat het is. Moet eigenlijk nieuwe achterremklauw op, maar even kijken wat dat dan weer gaat kosten. Wil er onderhand het liefst van af en er wat beters voor in de plaats (het is dat ik het niet zo breed heb).
    Anyway, rijd ik 's avonds naar huis, blijkt m'n voorlicht het begeven te hebben. Uiteindelijk maar met groot licht gaan rijden. Zijn dat standaard lampjes en is dat makkelijk te vervangen? Geen zin om daar ook weer een hoop kosten voor te hebben.

    Edit: Ondertussen beetje aan het rondkijken voor een eventuele vervanging, mocht die er gaan komen. Nog niet echt over uit wat ik wil (naked of sport).
     
  4. mauser8x57

    mauser8x57 gt: ENFIELD22

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    7
    lampje vervangen moet niet zo moeilijk zijn.maar dat is mooi balen 2k fraaie toko dan pffff. en je trekt weer aan het kortste eind qua gelijk enzo.
    maar zelf zou ik voor een naked gaan . bevalt mij al 8jaar uitstekend :)
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Jammer van die slechte ervaring.. lekker een andere sleutelaar zoeken!
    Lampje is echt een peuleschil dat heb je zelf makkelijk gedaan.

    Zelf vorige week in de Eifel geweest.
    Man ik denk dat ik in Nederland nooit meer de motor aanraak.. wat een prachtige wegen daar.
    Op zondag ook nog de Nordschleife opgeweest.. ik heb een heel klein beetje circuitervaring dus ik dacht dat doe ik even. :x

    Mijn god die Duitsers rijden waarschijnlijk wekelijks op die baan met opgefokte Golfjes/M3's alleen de Porsche's reden nog redelijk beschaafd.
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vorige week mijn motorrijbewijs opgehaald en eergisteren voor 24 uur een Kawasaki Z800 gehuurd. Is wel even wat anders dan de lesmotor, wat een vermogen. Maar die machine rijdt echt als een zonnetje en zo makkelijk.

    Mocht ik volgend jaar een motor halen, maakt deze een goede kans!
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Tof man! Gefeliciteerd!
    Maar als tip ga even wat demo dagen af en dan kun je op heel veel modellen proefrijden :)
     
  8. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gefeliciteerd! Een Z800 is inderdaad een leuke motor met voldoende vermogen, maar probeer ook andere concurrenten in dit segment te rijden. De Z800 is met 220 kilo rijklaar geen lichtgewicht namelijk.


    Nadat mijn KTM 690 SMC-R gestolen is heb ik een MT-09 gekocht, als eerste een andere kentekenplaathouder gemonteerd en er staat een Akra uitlaat in bestelling. Ook heb ik een afspraak bij Hyperpro gemaakt voor het vervangen van de voorveren en achterschokbreker want deze voldoen bij "sportief" rijden niet en slaat door bij hard remmen. Het motorblok is erg krachtig en heeft vanaf 2000rpm al bijna zijn max koppel.

    [​IMG]
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Mooi ding. Komt overal ook al beste uit de test!
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Sjorrit, mooie fiets! Stond je SMC in de garage toen die werd gestolen? Vind het ziek dat mensen gewoon niet van je spullen af kunnen blijven...
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Gezamelijke parkeer garage met 2 schijfremsloten erop en een auto ervoor. Probleem met dit soort garages is dat er 's nachts geen hond doorheen loopt en er alleen bij de ingang een bewegingssensor zit voor de verlichting. Ze kunnen hun gang gaan en zodra het licht aan gaat weten ze dat ze zich even moeten verstoppen tussen alle auto's.
     
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Je bent niet bang er voor dat je Yamaha opnieuw gestolen gaat worden? Ik snap dat je anders helemaal niet meer kunt rijden, dat je er één hebt aangeschaft, maar vooralsnog.... Je mag geen verankerd slot hebben zeker?
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik mag geen grond anker of muur anker plaatsen van de VvE. Daarbij rijd ik al vanaf mijn 18de motor dus stoppen is geen oplossing. Daarbij komt dat er in een straal van 30 meter van mijn motor nog 4-5 motoren staan waarvan ook 1 die nooit een extra slot heeft en alleen op stuurslot staat :<
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik heb mijn motor te koop gezet afgelopen weekend.
    Best wel even slikken.

    2Jaar terug heb ik een maatje waar ik altijd mee reed vlak voor mijn neus aangereden zien worden door een auto op een hele lullige manier.
    Hij heeft daarmee en hoge dwarslaesie opgelopen.
    Gek genoeg heeft mij dat niet meteen van het rijden afgehouden maar nu ik ook een dochtertje heb merk ik dat ik telkens minder behoefte krijg om te gaan rijden.

    Dus mocht iemand een toffe 2008 Speed Triple1050 met alle denkbare opties willen.
    Geef me maar een gil.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wat kost 'ie?

    Ben zelf ook beetje aan het rondkijken voor een andere motor. Huidige begint echt op te raken en is hoognodig aan vervanging toe.
    Weet nog niet of ik voor een 2dehands sportmodel of 2dehands/nieuwe naked ga. Qua vermogen denk rond de 600cc. Hoef niet echt veel vermogen te hebben, dan liever wat lichters / wendbaarders / minder log.
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    En dan vraag je wat een 1000cc kost? :p
     
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Deze is echt goed handelbaar, wel lekker koppel maar het komt er makkelijk gedoseerd uit.

    Vraagprijs op MP is 6900 wil er zo'n 6500 voor hebben
     
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hoor over de 600 (street ipv speed triple?) veel goede verhalen qua fun en handelbaarheid. Nog niet echt voor een leuke prijs tegengekomen. Maar goed, eerst eens wat testritjes maken of ik naar naked wil of bij sport blijf. Op sportgebied zit ook nog wat verschil, zo kan ik soms erg kieskeurig zijn qua kleurstelling. :p
    De nieuwe Z800 / Z1000 vind ik persoonlijk minder mooi dan de oudere (750 / 1000). Headlight unit met ruitje erboven vind ik niet zo mooi, stuk minder agressief / stoer.
    Honda heeft een leuke nieuwe 500 naked, maar misschien dat dat iets te weinig is.
    Ach, gewoon eens wat verder rondkijken op het web, kijken of ik particulier of via dealer wil gaan kijken en überhaupt afwachten welk budget ik tot mijn beschikking ga krijgen.
     
  19. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Een Street Triple (675cc) heb je al voor 5000,- en dat is met veel opties zoals andere uitlaat, kentekenplaathouder etc etc. Ik heb zelf een Z750-R gehad maar die is kwa gewicht te zwaar vergeleken met de concurrentie (dikke 40kg zwaarder dan een Street Triple bijv.)
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Moet zeggen dat de Honda CB500F er ook best geinig uitziet, helemaal met duo seat cover en die rear handgrepen eraf. Denk alleen dat vermogen iets te weinig is. Voldoende voor in de stad, maar met de nodige snelweg ritjes wil je denk toch iets meer power hebben.
     

Deel Deze Pagina