1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] FIFA 15 Ultimate Team

Discussie in 'Games' gestart door Siemenn, 3 sep 2014.

  1. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Rienstra verdient er inderdaad ook eentje. ;)
     
  2. Eetstokje

    Eetstokje Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    65
    Overduidelijk. Ik vraag me af wat Ronaldo zijn rating was geweest als hij op de cover had gestaan hehe.
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    De overall rating van een speler wordt 'gewoon' uitgerekend door alle stats van de speler te vermenigvuldigen met bepaalde quotiënten. Daar zit geen 'cover = rating + 1' rekensom achter. Punt is dat Ronaldo een LW is in het spel en Messi een CF. Messi heeft dé statistieken voor een CF/ST. Ronaldo heeft ook dé statistieken voor ST, maar niet echt voor LW. Op EA is een bekend topic waarin bepaald is dat zowel Messi als Ronaldo 93 zouden hebben als Ronaldo een ST was. Echter.. de posities hè.

    Ik kan het topic wel eens terug opzoeken, was een weekje geleden ofzo.
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Zet hem in kick off ook altijd in de spits neer. Op de LW heb je vooral snelheid nodig en die zijn er wel meer. In de spits is Ronaldo een alleskunner.
     
  5. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    De vraag is; Naar welke stats wordt gekeken op elke positie? Zo vind ik dat bijvoorbeeld een Rechtsbenige LW op andere stats moet beoordeeld worden dan een linksbenige LW, maar daar kijkt EA volgens mij echt niet naar bij het geven van de overall ratings, waardoor er weer dit soort gekkigheid ontstaat.

    Als het daadwerkelijk is wat jij zegt zou dat ook betekenen dat bijvoorbeeld een stat als Crossing de overall rating van Ronaldo omlaag haalt omdat hij een 'winger' is terwijl dat niet zou mogen aangezien hij in principe nooit een voorzet kan geven met z'n sterke been, zelfde geldt voor bijvoorbeeld robben, waarvan iedereen weet dat ie stijf links is en juist daar op rechts staat voor zijn acties naar binnen en z'n geniale schoten natuurlijk, en daar moet zijn overall rating op gebaseerd worden vind ik.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2014
  6. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Precies, dat is dus ook de gedachtegang erachter. Als Ronaldo een standaard kaartje had gehad als ST, had hij gewoon dezelfde rating gehad als Messi. Hij is echter LW en zijn stats zijn 'minder gunstig' (1 rating lager) als LW dan als een ST. That's it. Dus die eindeloze discussies over Ronaldo die lager is dan Messi begrijp ik niet echt. Daar zit gewoon een systeem achter wat logisch is/lijkt, maar ik betwijfel of veel mensen daar vanaf weten.

    Daarmee terugkomend op mijn eerdere post:

    Dit is het topic: http://forum.ea.com/uk/posts/list/2924237.page

    Voor de mensen die niet van lezen houden, raad ik het je af. Het is wel héél interessant vind ik. Dan zie je ook dat een overall rating geen reet zegt, maar de ingame stats véél belangrijker zijn. Voor de niet-lezers, wellicht vat dit plaatje van hem het redelijk samen:

    [​IMG]

    De FUT Robinho heeft bijna overal betere statistieken dan de FUTWC Robinho. Tóch is zijn overall rating +5. Waarom? Vanwege de positie. Voor een LW is (onder andere) zijn geweldige dribbel belangrijker en zijn zwakke afmaken minder belangrijk, daar waar afmaken heel belangrijk is voor een ST en dribbelen wat minder.
     
    Saaslijer vindt dit leuk.
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444

    Sterke post! Voor zover ik weet en zie zit er inderdaad zo'n berekening niet in. Wellicht omdat de berekeningen dan wat complex worden als er nog tegenstraads rekening gehouden moet worden met positie t.o.v. favoriete been. Je bent namelijk niet gedwongen om naar binnen te trekken, je kan met Ronaldo ook prima buitenom. Daarnaast houdt crossing ook gewoon voorzetten met sterke been in, als je naar binnen kapt en de 'early cross' geeft bijvoorbeeld. Echter begrijp ik je punt wel. ;) Maar het puntensysteem van EA snap ik ook: elke positie heeft belangrijkere en minder belangrijke stats. Over het algemeen (!) is voor spitsen afmaken belangrijker en voorzetten geven minder dan voor een flankspeler. Eigenlijk ook zelfs onafhankelijk van welk been zijn favoriet is. De spits is de main afmaker, de flankspeler toch meer de aangever. Ook bij Robben heel veel in Bayerns systeem. Ronaldo is een echte uitzondering, maar hem vind ik dan ook geen echte LW.

    Ik zou zeggen, lees dat EA topic eens. Dan zie je alle stats in. Aanradertje. :)
     
  8. Niema94

    Niema94 Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    39
    Thanks, handig topicje inderdaad, heb me antwoord hieruit weten te halen en het is dus inderdaad wat jij al zei.

    The Impact of Position Changes on OVR:
    Let's look at the coefficients for wingers and strikers:
    Wingers (LW/RW):
    Crossing 0.16
    Dribbling 0.16
    Ball Control 0.13
    Short Pass 0.10
    Attack Positioning 0.09
    Acceleration 0.06
    Sprint Speed 0.06
    Reactions 0.06
    Agility 0.05
    Vision 0.05
    Finishing 0.04
    Long Shots 0.04

    Strikers (ST):
    Finishing 0.20
    Attack Positioning 0.12
    Heading 0.10
    Shot Power 0.10
    Reactions 0.10
    Dribbling 0.08
    Ball Control 0.08
    Volleys 0.05
    Long Shots 0.05
    Acceleration 0.05
    Sprint Speed 0.04
    Strength 0.03

    Ronaldo z'n overall rating wordt omlaag gehaald doordat ie dus inderdaad wordt beoordeeld op z'n lagere crossing en bijvoorbeeld ook doordat ie niet wordt beoordeeld op z'n (hoge) strength, ik blijf het klein beetje krom vinden maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Toch had ik stiekem gehoopt dat ze dit jaar wel iets zouden doen met stats op basis van favoriete been, zeker toen ze met die slogan aankwamen van Fifa 15; Feel the Game. Dat zou het individuele aspect bij elke speler nog meer naar boven halen en dan zou je op basis van alleen de stats nog beter weten wat voor soort speler het is.

    Om een voorbeeldje te geven: Dimitar Berbatov

    Als hem niet kent en op Fifa naar z'n stats kijkt dan denk je: Trage spits die wel goed kan dribbelen en afmaken. Maar als je Berbatov in het echt heb zien voetballen, dan weet je pas wat voor Balvirtuoos die gozer is. Als ze dit op een of andere manier ook naar boven konden brengen op fifa zou dat wel heel nice zijn.

    Maargoed als ze dat bij topspelers als Ronaldo zouden doen zouden ze het ook bij een speler als (met alle respect) Jens Toornstra moeten doen en dat is hun dan weer iets te veel werk:+
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2014
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hier alvast een lijst met de 20 duurste spelers.
     
    Saaslijer en Siemenn vinden dit leuk.
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444


    Haha, ik vond 'm leuk. Cuadrado is wel episch trouwens. ;)
     
  11. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Haha, ondanks het vroege tijdstip had ik de grap toch al na 4 spelers door.. :+
     
  12. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Jammer dat je van een rechtsbuiten geen linksbuiten kunt maken. In het echt komt vaak voor dat spelers tijdens een seizoen op de andere flank komt te staan.
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Vind ik ook een groot gemis, kun je ook veel toffere teams mee bouwen.
    Je kunt een linksbuiten wel op rechtsbuiten zetten of andersom natuurlijk maar dat verpest wel je Chemistry.
     
  14. TAN UNITED

    TAN UNITED Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    3
    Beter laat dan nooit, me eerste legend in een pack,. Rijkaard.|:- 1 week te vroeg 8)
     
  15. LuckyLuciano

    LuckyLuciano PS5: LuckyLuciano__NL | Xbox: LuckyLuciano NL

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    30
    De stats van alle spelers staan nu op Futhead, we kunnen dus beginnen met teams te bouwen.
     
  16. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Gewoon meteen wisselen als je wedstrijd begint ;)
     
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Je LW zal dan ook als RW uit de voeten moeten kunnen en vice versa. Chemistry wise heb je daar vaak niet zoveel aan. Ze moeten idd gewoon een kaartje voor LW > RW maken. Voor vleugelverdedigers hoeft dit dan weer niet wat mij betreft, maar bij spitsen toch wel (Robben en Bale moet bijvoorbeeld ook gewoon LW kunnen spelen).
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Even Ajax en PSV 2014/2015 in elkaar gezet.

    Ajax:
    http://www.futhead.com/15/squads/187578/

    PSV:
    http://www.futhead.com/15/squads/187590/

    Heb bij Ajax Fischer en Sightorsson er even ingezet qua stats, maar heb El Ghazi en Milik bijvoorbeeld bij de wissels gezet ter vergelijking. Ben benieuwd of ze Schone een RW gaan maken of dat ze deze gewoon een CM laten.
    Vind de rating van Schone echt belachelijk trouwens, een van Ajax' dragende spelers en een klasse seizoen gedraaid en dan een '76', verdient toch echt wel in 77-79 imo. Ook bijvoorbeeld zo'n stat als schieten die maar 77 is, maar toch wel in de 80 zou mogen zijn. Moest ook wel erg lachen toen in de comments stond dat zelfs Bojan een hogere rating heeft. :lol:
    En dan bijvoorbeeld Sightorsson, zijn rating is 73, tja kan zo zijn want zo goed speelt hij inderdaad niet. Maar als je dat dan vergelijkt met een speler als Luuk de Jong die een 75 is, maar toch niet veel beters laat zien. Verder vind ik de snelheid en dribbel stats van El Ghazi te laag met 77 beide. Hoop dat deze nog omhoog gaan zoals zou moeten. En zou ook wel tof zijn als Milik gelijk in de TOTW komt.
     
  19. mutantemile

    mutantemile The Pub's Barman

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    44
    Dat snap ik... Maar voorbeeldje, ik speel nu dit team:

    Lavezzi - Ibra - Robben
    James R - Matuidi - Schwein
    Maxwel - Luiz - Silva - Lahm
    Sirigu

    En als ik een wedstrijd begin dan wissel ik IG lavezzi<>neymar en sirigu<>neuer... Dan heeft het geen invloed op je chemistry.. Daarnaast is neymar op LW echt een beest, terwijl hij ST is.. Ditzelfde kan je met alle spelers doen.. Dat bedoelde ik meer ;)
     
  20. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    In shooting zit nu ook heading, dus 77 shooting is dan niet eens zo verkeerd.
    Spelers als El Ghazi zal moeilijk zijn voor EA om te beoordelen, die is er pas dit jaar bij gekomen bij Ajax en maar een paar wedstrijden gespeeld, maar een rating van 72 vind ik prima.
    Verder moeten we ratings in de Eredivisie niet al te serieus nemen, als je al ziet dat Fischer 75 is, terwijl bijvoorbeeld Gutierrez en Ziyech zilver zijn.
     

Deel Deze Pagina