Thanks, handig topicje inderdaad, heb me antwoord hieruit weten te halen en het is dus inderdaad wat jij al zei.
The Impact of Position Changes on OVR:
Let's look at the coefficients for wingers and strikers:
Wingers (LW/RW):
Crossing 0.16
Dribbling 0.16
Ball Control 0.13
Short Pass 0.10
Attack Positioning 0.09
Acceleration 0.06
Sprint Speed 0.06
Reactions 0.06
Agility 0.05
Vision 0.05
Finishing 0.04
Long Shots 0.04
Strikers (ST):
Finishing 0.20
Attack Positioning 0.12
Heading 0.10
Shot Power 0.10
Reactions 0.10
Dribbling 0.08
Ball Control 0.08
Volleys 0.05
Long Shots 0.05
Acceleration 0.05
Sprint Speed 0.04
Strength 0.03
Ronaldo z'n overall rating wordt omlaag gehaald doordat ie dus inderdaad wordt beoordeeld op z'n lagere crossing en bijvoorbeeld ook doordat ie niet wordt beoordeeld op z'n (hoge) strength, ik blijf het klein beetje krom vinden maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Toch had ik stiekem gehoopt dat ze dit jaar wel iets zouden doen met stats op basis van favoriete been, zeker toen ze met die slogan aankwamen van Fifa 15; Feel the Game. Dat zou het individuele aspect bij elke speler nog meer naar boven halen en dan zou je op basis van alleen de stats nog beter weten wat voor soort speler het is.
Om een voorbeeldje te geven: Dimitar Berbatov
Als hem niet kent en op Fifa naar z'n stats kijkt dan denk je: Trage spits die wel goed kan dribbelen en afmaken. Maar als je Berbatov in het echt heb zien voetballen, dan weet je pas wat voor Balvirtuoos die gozer is. Als ze dit op een of andere manier ook naar boven konden brengen op fifa zou dat wel heel nice zijn.
Maargoed als ze dat bij topspelers als Ronaldo zouden doen zouden ze het ook bij een speler als (met alle respect) Jens Toornstra moeten doen en dat is hun dan weer iets te veel werk
Laatst bewerkt: 14 sep 2014