Ik heb een vraag en ben toch erg benieuwd wat jullie bevindingen hier over zijn. Ik ben van plan om Windows 7 te herinstalleren. In het herinstallatie-traject wordt er altijd gevraagd waar je Windows 7 op wilt installeren. Hier ligt de mogelijkheid om je harde schijf in partities op te delen. Bij deze vraag vanuit het installatietraject kies ik altijd om beide partities te verwijderen (die van 100MB en de andere partitie) waardoor er één partitie onstaat: de zogenoemde "schijf 0: niet-toegewezen ruimte" met alle beschikbare ruimte van mijn harde schijf. Op deze partitie installeer ik dan ook Windows 7.
Nu is mijn vraag of ik dit altijd wel goed heb gedaan. Of is het juist beter om twee partities in te stellen? Bijvoorbeeld een partitie met 60GB waarop Windows 7 wordt geïnstalleerd en de overige ruimte wordt vrijgemaakt voor overige doeleinden, waaronder persoonlijke documenten en games. Ik hoop dat jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven. Overigens heb ik de beschikking van slechts één harde schijf!
Laatst bewerkt: 26 aug 2014