1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

1. kafong

kafong New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe Asus Laptop (R510C), windows 8 (automatisch erop)gehaald, ik ben er nog geen uur bezig geweest (basis dingen installeren) en toen werkt het al niet; Ik klapte mijn laptop dicht, en toen ik terug kwam moest ik me inloggen met mijn windows account. Het inloggen duurde lang, en op een gegeven moment kreeg ik een melding dat er een error was. De laptop ging opnieuw opstarten en toen kreeg ik op een duur tijdens het opstarten een Asus logo met eronder 'Automatisch Herstel Uitvoeren'... Inmiddels kwam ik al op het volgende scherm, met vermeld: ''Uw computer moet worden hersteld'' , Foutcode: 0xc0000185.

Ik heb ernaar gegoogled en het bleek een error te zijn: hier de beschrijving ervan:

0xc0000185, otherwise known as 0xc185 is a BSOD or STOP error that occurs when a computer fails to communicate with the Drive containing OS. A loose hardware connection or missing boot files may cause this hazard. Nonetheless, the PC halts during Windows boot, and denies any further developments until the issue is resolved.

Als oplossing moest ik via een CD/Dvd of USB een herstelstation (~) hebben. Dat bij de laptop uitvoeren en het zou goed zijn als ik repair/factory settings zou doen.

Helaas kwam ik daar niet aan toe.

Ik heb op mijn computer (win8.1) een herstelstation gemaakt op een USB stick. Volgens mijn PC is het succesvol aangemaakt (en ik kan ook op mijn USB sticks' files zien dat er bestanden ervan opstaan)

Als ik dit plug in mijn laptop (geprobeerd begin als tijdens de melding) mijn USB erin te stoppen kreeg ik geen reactie van de laptop. Ik heb toen een oplossing dat ik via BIOS mijn USB als first boot device moest gaan zetten, ook dat dee ik. Ik kreeg toen voor het eerst een windows 8 logo, het ging laden en toen kreeg ik een lichtgevende, zwarte scherm. Al wacht ik er heel lang op, het doet niks.

Ik weet dus niet wat ik fout heb gedaan, en hoe ik dit meer kan oplossen. Ik neem aan dat mijn garantie hiervoor geldt?

Dank

2. XboxOneGamer

XboxOneGamer Guest

Waar heb je hem gekocht ?

Je hebt 14 dagen om ermee terug te gaan, dan wordt de laptop direct omgeruild voor een nieuwe als er een defect gevonden is. Buiten de 14 dagen moet deze worden opgestuurd voor reparatie.
    (Werk zelf bij MediaMarkt -Serviceafdeling)

Lijkt op een defecte of bijna defecte disk, zou er zeker mee terug gaan.

3. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Ik werk al een hele tijd met Google Chrome.
    Nu is de een op de andere dag Chrome heel langzaam geworden.
    Niet met het laden van webpagina's maar met het typen van berichten enz.
    Browser geschiedenis en alles verwijderd, werkt niet. Opnieuw geinstalleerd, werkt niet.
    Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Laatst bewerkt: 22 aug 2014
  4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik heb een vraag en ben toch erg benieuwd wat jullie bevindingen hier over zijn. Ik ben van plan om Windows 7 te herinstalleren. In het herinstallatie-traject wordt er altijd gevraagd waar je Windows 7 op wilt installeren. Hier ligt de mogelijkheid om je harde schijf in partities op te delen. Bij deze vraag vanuit het installatietraject kies ik altijd om beide partities te verwijderen (die van 100MB en de andere partitie) waardoor er één partitie onstaat: de zogenoemde "schijf 0: niet-toegewezen ruimte" met alle beschikbare ruimte van mijn harde schijf. Op deze partitie installeer ik dan ook Windows 7.

Nu is mijn vraag of ik dit altijd wel goed heb gedaan. Of is het juist beter om twee partities in te stellen? Bijvoorbeeld een partitie met 60GB waarop Windows 7 wordt geïnstalleerd en de overige ruimte wordt vrijgemaakt voor overige doeleinden, waaronder persoonlijke documenten en games. Ik hoop dat jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven. Overigens heb ik de beschikking van slechts één harde schijf!

Laatst bewerkt: 26 aug 2014
  5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.046
    Maakt niet uit, zolang er maar minimaal +/-40 GB vrij is op de partitie waar Windows op staat, schijnt beter te zijn.

6. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Ik ben een aantal dagen in het bezit van een nieuwe Asus laptop maar sinds vandaag hoor ik gekraak uit de speakers komen als ik muziek beluister of video's bekijk. Ik hoor het ook als ik boxen of oordopjes aansluit. Je hoort echt heel duidelijk bij het begin van een liedje of bij een notificatiegeluidje.

Alle drivers zijn up to date dus weet niet waar het aan kan liggen. Iemand een idee? Via google kom ik niet ver, lees veel verschillende dingen

7. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Zou even contact opnemen met ASUS, misschien is het een vaker voorkomend probleem.

8. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Heb dit ook twee a drie keer op mijn Asus gehad maar verdween bij mij na verloop van tijd weer gewoon 8) Net als jij van alles geprobeerd maar het is mij tot op heden niet gelukt... Al heb ik er al lang geen last meer van gehad gelukkig.

9. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Heb ze al een mail gestuurd

@ Killamonkey

Heb het ook op mijn desktop pc gehad en ook daar verdween het ineens haha. Nu heb ik het op een splinternieuwe laptop dus extra vervelend..

10. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Mijn cdrom lezer van de pc wilt niet meer open. Het ging al heel snel nadat ik 'm had moeizaam (dat ik na 10x het knopje indrukken, pas open ging of soms zelfs vaker), maar nu wilt ie dus helemaal niet meer open
    Ik heb ook geprobeerd met een paperclip in dat gaatje voor 't noodknopje en als ik bij DVD drive op de pc 'eject' klik hoor ik wel dat ie probeert open te gaan, maar er gebeurt niks.
    Weet iemand wat ik eraan kan doen, zodat ie wel gewoon open gaat?

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Nieuwe kopen? Die dingen zijn maar 15 euro.

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Hebben ze dat ook met gewoon een usb aansluiting? Want computer openmaken en alles is niet echt mijn ding zegmaar

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
  14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Simpel probleempje dat makkelijk op te lossen zou moeten zijn. Mijn keyboard settings kloppen voor geen meter, waarschijnlijk doordat een verkeerde taal is ingesteld. De @ is bijvoorbeeld eerst ", via ctrl + shift is wel weer te schakelen naar de juiste instellingen maar dit werkt erg omslachtig. Welke taal moet ik inschakelen voor mijn toetsenbord en hoe zorg ik er voor dat deze dan ook standaard op deze setting blijft staan?

15. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Ik geloof Engels (United States) oid.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    En die verkeerde gewoon verwijderen bij je toetsenbord en/of landinstellingen.

17. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Bij mij laden de YouTube comments al bijna een week niet meer.
    Ik gebruik Google Chrome. Hebben jullie hier ook last van of ligt dit aan een bepaalde instelling ofso? o_O

Er blijft de hele tijd alleen maar "Laden" staan..

18. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.046
    Cache etc gereset?

19. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Jep...

20. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Is er hier iemand met verstand van Office 365? Ik vraag me af of ik een tweede profiel kan toevoegen, zodat iemand anders ook gebruik kan maken van mijn Office Cloud en OneDrive opslag.

Deel Deze Pagina