1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Binnenkort last minute boeken naar Noorwegen. Iemand tips? Blijven er maar kort voor deze keer maar willen ooit terug voor een hele rondreis.

    Trollen spotten, gave Noorweegse film trouwens als je hem nog niet gezien had.
     
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Ik ben er geweest, Oslo en wat Fjorden bezocht een week lang.
    Als je daar bent zou ik wel naar de Preikestolen wandelen/klimmen.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik was ook bezig met plannen voor Noorwegen. Nog even uitgesteld, maar een tripje naar het noorderlicht staat dan zeker in de planning.
    Van wat ik heb gehoord zou Oslo niet zo geweldig zijn, maar de fjorden en natuur van Noorwegen moeten prachtig zijn.
     
  4. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Oslo stelde niet zo heel veel voor vond ik nee... Fjorden wel mooi om een keer te zien, al zou ik niet snel nog eens teruggaan. 'Tripje' naar het noorderlicht? Dat is geen fiets-eindje he ;)
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Vorig jaar ook door Norwegen getrokken en Oslo hebben wij ook bewust overgeslagen. Vond zelf Bergen, Preikestolen en de Trollstigen het leukst. Fjorden waren ook tof maar als je er 2 ofzo van hebt gezien dan heb je ze in princiepe allemaal wel gezien want zijn allemaal wel zo een beetje hetzelfde. Een boottour langs de Fjorden (wij hebben dat bij Geiranger gedaan) is wel een aanrader
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Haha nee klopt, maar als je een auto huurt of met trein gaat is het een prachtige route. En een beetje avontuur op reis hou ik wel van.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Haha, dat vind ik nu precies ook. Wij hebben ook 2 bekende uitgekozen en ook een boottocht bij Geiranger gedaan. Toen had ik het wel gezien.

    Dan is het zeker iets voor jou denk ik ja. Ik ben er zelf die vakantie achter gekomen dat dergelijke trips niet echt mijn ding zijn. Ook niet erg, erg leuk gehad en weet het voor de toekomst.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wat vond je er niet leuk aan dan?
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Veel zelf rijden, op de bonnefooi, regelen, soms wat minder comfort, zijn gewoon dingetjes die niet echt voor mij zijn. Ik kan me op vakantie beter vermaken wanneer alles al geregeld is, en ik zelf ook niet hoef te reizen (wel taxi, vliegtuig enz, maar niet zelf rijden). Dan maak ik me op dag 1 al 'druk' over waar ik dag 10 moet slapen. Misschien niet goed hoor, en ik vind het altijd prachtig als mensen het wel kunnen, maar voor mij is het niets. Dat wil dus niet zeggen dat het voor jou niet perfect kan zijn uiteraard.
     
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Zondag ga ik nog even lekker 1.5 week naar Griekenland :)
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat snap ik, maar het fijne van zelf regelen is juist dat je dat ook zelf in de hand hebt. Een groepreis trekt mij totaal niet aan omdat je dan al vastzit aan een bepaald schema. En de reizen waarop ik het zelf heb geregeld waren met name in zuid-amerika, afrika ed. Dat zijn bestemmingen waar je voor heel weinig.. toch al heel veel kunt krijgen. Meestal boeken we de vlucht en de eerste en laatste hotel zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. En tussendoor kijk je waar je heen wilt en boek je de tussenverblijven. Als je luxe wilt kun je dat ook regelen.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Met onze roadtrip moesten we de laatste nacht in een soort Adams family hotel slapen. Hing echt een spooksfeer, dat was ons avontuur op vakantie. IK snap wel wat Garrett zegt, vond het reizen ook jammer. Van de 9 dagen zit je er 4 in de auto, al wou ik zelf eigenlijk nog wel wat langer weg blijven.

    Volgend weekend gaan we naar Londen, wedstrijdje van Chelsea kijken en Londen bezichtigen. Ben benieuwd. Altijd veel interesse in Engeland gehad, maar nooit geweest.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Waar ben je nou geweest Zeepsop?

    Morgenochtend richting Istanbul. Onweer en regen, lekker. :+
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Nieuwe forum issues.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2014
  15. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Een weekje stedentrip gedaan naar Bremen en Hamburg met een goede vriendin en in september/oktober waarschijnlijk nog een weekendje weg met de girlfriend. Antwerpen lijkt mij wel leuk. Iemand hier al eens geweest en zo ja, leuke ervaringen?
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Eerst naar München gereden, daar één dag gebleven, veel te kort, lang niet alles gezien. Daarna zijn we door gereden naar Venetië, want daar was het mooi weer. Ook één volle dag gebleven (dus twee nachten), precies genoeg tijd. Super stad, heel veel gezien! Toen wouden we nog wat strand pakken, eigenlijk naar Kroatië. Daar was het kut weer, dus we zochten een alternatief. Jesolo of Rimini, Jesolo was een uur rijden, dus daar heen gegaan. Twee volle dagen aan het strand gelegen! Dat was echt super relaxt, ik wou daar eigenlijk langer blijven. Alleen mijn metgezel wou naar Monaco en dan graag naar huis. Dus we hebben de auto gepakt en zijn toen naar San Remo gereden, waar we in een bijzonder hotel zaten. Vandaar met de trein naar Monte Carlo. Heel dik om te zien.

    Al met al heel veel gezien, maar ook heel veel tijd in de auto gezeten waardoor het echte vakantie gevoel weg bleef. Ook te weinig van München gezien, niets voorbereid dus daar ook zo maar iets gedaan. Dan mis je toch erg veel. Plus het strand-gedeelte had van mij een stuk langer gemogen.

    Antwerpen is leuk. Ik ben daar in een weekend geweest, en ook nog in Gent. Allebei top, veel te zien. Leuke sfeer, lekkere biertjes. Prima!
     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.780
    Echte groepsreizen vind ik ook helemaal niets hoor. Het is inderdaad vooral dat rijden, rijden rijden rijden. Eigenlijk zou ik dat alleen maar leuk vinden als ik multimiljonair was en net zolang ergens kon blijven als ik wilde. Nu moet je toch vaak weer hup die auto in en kilometers maken. Dan zit ik liever ergens in de Caribbean aan een cocktail na een klein eilandje te hebben verkend door strandjes te bezoeken en wat te snorkelen & duiken. Dat zullen heel veel mensen dan ook weer saai vinden, begrijp ik ook. Ieder zijn ding gelukkig, ben wel blij dat ik het een keer heb gedaan.
     
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Vind Istanbul vooralsnog maar mwah, de grootste plekken zijn in ieder geval echt boring. Plaatsen zoals Aya Sophia en Topkapi zijn gewoon niet leuk met alle selfiestokjes, mensen met iPad's of spiegelreflexen op automatisch met flits die miljoen foto's maken. De wat minder toeristische plekken en moskee's zijn nice, maar vooralsnog nergens een wow effect gehad.
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Heeft iemand hier ervaring met rondreizen door Zuid-Brazilië?

    En ik ben op zoek naar een backpack die geschikt is voor een warm land. :+ Iemand toevallig ergens helemaal van overtuigd?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2014
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Zweten doe je toch wel, daar moet je gewoon mee omgaan :+ Ga zelf 5 weken door Vietnam banjeren over anderhalve week, daar is het ook nog lekker warm.
     

Deel Deze Pagina