[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Of hij hoorde bij die andere twee grappenmakers en vond het stoer om een mishandeling te filmen en aan iedereen te laten zien.

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Sjee, die VVD'er bij Pauw over de Nederlandse Syriëgangers die gedood werden door de Amerikaanse luchtaanval:

"Onkruid moet je wieden."

Wat een nuance. :+

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Goedkope arbeidskrachten heeft het al lang niks meer mee te maken. Dat waren 1 of soms zelfs 2 rijke generaties voor hun. Daarnaast lijkt integratie er ook weinig mee te maken te hebben, dan heb je het meer over de kutmarokkaantjes, die overigens wel te vaak over de schreef gaan, maar dat terzijde. Onder de moslimextremisten bevinden in Nederland bevinden zich moslims uit alle lagen van de Islamitische bevolking, het zijn niet alleen maar de moslims die aan de onderkant van de maatschappij hangen.

Je laatste zin snap ik ook niet. Volgens mij zeggen bijzonder weinig mensen dat alle moslims crimineel zijn. Echter je zal moeten aanvaarden dat als je een bepaald idee aanhangt (namelijk de Islam) en vanuit dat gedachtegoed worden wereldwijd veel misdaden gepleegd dat er commentaar komt op dat gedachtegoed. Daar is toch niks vreemds aan? Er is nou eenmaal een onlosmakelijk verband tussen de Islam en de hoeveelheid geweld in de wereld op dit moment. Dat houdt echter niet in dat je als persoon direct weg gezet wordt als crimineel. Als ik te pas en te onpas verkondig homo's te haten word ik ook met de nek aangekeken, dat maakt mij nog steeds geen crimineel.

Wilders verdraaide in deze dus niet zo heel erg veel feiten. De enige verdraaiing was dat hij van 'er is slechts 1 interpretatie van de koran' maakte 'moslims willen de sharia ingevoerd'. Overigens staan die twee niet heel erg veel van elkaar.

Zie verder mijn quotes. :)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Man man, wanneer houd je eens op om de situatie in Irak te reflecteren op de situatie hier in Nederland? Snap je nog steeds niet dat IS 0,0 te maken heeft met de moslims in Nederland?

Israel vermoord ook 2100 burgers in Gaza, waarom hoor ik je nooit over het haatdragende jodendom in Nederland?
    In Nigeria en Centraal-Oost Afrika trekken christelijke bendes er op uit om moslims te verkrachten en te vermoorden, waarom hoor ik je nooit over het haatdragende christendom in Nederland?

Je redenering is echt te simpel. Dat er extremisten ergens in de zandbak geweld plegen onder de vlag van een motief (religie) die ze zelf opwerpen, betekent natuurlijk niet dat iedereen die diezelfde religie aanhangt ook dezelfde beweegredenen heeft. Dat snap je zelf ook wel, anders was hier in Nederland ook al de pleuris uitgebroken.

Normale moslims beschouwen het doel van IS als niet gerechtigd. Sterker nog, Nederlandse moslims beschouwen de mensen van IS niet een als moslims. Maar toch zijn er nog mensen die alles maar over 1 kam scheren en dit soort dingen beweren. Met zulke redenatie zou ik nog kunnen aantonen dat democratie alleen maar voor oorlogen zorgt, zie US en Rusland.

Kevf, 'de moslim' bestaat niet.

Nee joh, zelfs de onderzoekers beweren dat Geert hun cijfers verkeerd gebruikt.
    https://blendle.nl/i/trouw/onderzoe...ers-verkeerd/bnl-trn-20140918-3538983/welcome

Daarnaast is het ook vrij logisch dat de vraagstelling (acht je de Koran hoger dan de Nederlandse wet) gewoon voor vrije interpretatie vatbaar is. Wilders interpreteert dit alsof iedereen de sharia wil invoeren, dat is ridicuul. Bij christenen zit dit percentage trouwens op 18%.

Daarnaast, jij hebt de Koran thuis staan, maar de Koran en de sharia zijn niet hetzelfde ding.
    De Koran is het directe woord van God. De sharia is een interpretatie van teksten uit de Koran en de Hadith, de vertellingen over hoe Mohammed leefde en wat hij deed. En die interpretatie is vaak zeer conservatief (lees, extremistisch).

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toch wel bizar eigenlijk. Niet zolang geleden moesten we nog de rebellen helpen tegen Assad.

6. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    De VS trained nu dan ook die rebellen om wanneer dit over is ze gewoon weer verder kunnen gaan met waar het oorspronkelijk over ging.

Iets waar Assad niet blij mee is. :+

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja, hoe moeten wij hier als simpele burger ons over uitlaten? Zijn de Syrische rebellen opgesplitst in twee of meerdere kampen? Of is het enkel en alleen IS die daar strijdt?
    Het begint me de laatste weken wel zorgen te baren.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je moet ook iemand hebben die je over een jaar of 5 weer kan bombarderen natuurlijk

9. Juunanagou

Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.066
    @Matrix
    Syrie is een grijs gebied op dit moment, naar mijn weten voert aleen de VS daar luchtaanvallen uit op IS en takken van Al Quada daar.

Er zijn daar namelijk zoveel rebellen groeperingen die wel strijden tegen Assads regime en geen aanhang zijn van IS, het probleem is dat terreurorganisaties er mooi gebruik gemaakt van hebben toen der tijd om gebied en aanhang te krijgen waardoor IS in het leven is geroepen.

Nederland stuurt bjv alleen troepen naar Iraq en niet naar Syrie. En zoals ik aangaf de VS trained de rebbelen die tegen Assad hebben gestreden en geen aanhang zijn van IS.

10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Aantal rebellen/oppositie groepen zal iets rond de 1500 schommelen. Dat is inclusief de grotere en bekendere extremistische bewegingen (zoals IS, Jabhat-al Nusra), de FSA, maar ook inclusief kleine milities die wapens oppakken om alleen hun eigen dorp te verdedigen.
    Extremistische rebellen kan je zeker niet over één kam scheren, aangezien ze ook met elkaar overhoop liggen.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Idd, en toen vroegen we aan de moslims wat we van die rebellen vonden ;)

Obama heeft een lastig dillema. IS uitschakelen is vrije doorgang voor Assad.

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Atoombom op Syrië dus. Denk classic.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  14. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Eerst een atoombom op je huis. Ook goed? :moe:

IS is gecreërd door de geheime diensten om angst te zaaien in de wereld. Zo te lezen zijn zij geslaagd. IS is ook gecreërd om 'groenlicht' te krijgen om het Midden Oosten te bombarderen. Het draait allemaal om oliebelangen (zwart goud).

Tyrant vindt dit leuk.
  15. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
  16. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik weet nog toen ik voor het eerst Zeitgeist gekeken had, mooie tijden...

17. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798

Aan de andere kant. Genoeg schurkenstaten die door het westen met rust worden gelaten omdat de oorlog niet winstgevend kan zijn.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb zo'n vermoeden dat jij dan ook flink de sjaak bent.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Je vergeet de nazi's op de achterkant van de maan.

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nu.nl bevalt mee steeds beter als startpagina. Veel informatie per bericht, een geen tokkie volk wat dom reageert.

Zoek voor de aardigheid, bij wijze van WTF, eens een reactie op RTL op van Aloysius Kruiden. Dat is echt de-
    meest trieste persoon ooit op een nieuwswebsite, gewoon een Nederlander. Kan het verkeerd gespeld hebben,
    maar hij is ook wel te vinden via Facebook.

Zonder trollen gasten, ben blij dat ik daar vanaf ben. Ik wil ook zonder trollen bovenstaande éénmalig aanbevelen, dan weet-
    je meteen weer waarom we soms zulke achterlijke mensen in deze maatschappij hebben. Kost jullie minder moeite-
    iets van hem te vinden dan ik. ;)

Deel Deze Pagina