Nee, maar je begrijpt mijn punt niet. In het artikel staat dat de volgende vraag - itt het bombarderen - van belang is: "hoe zorgen we ervoor dat het Midden-Oosten zich kan ontwikkelen tot een regio met een middenklasse die haar rechten op kan eisen en een jongerenpopulatie die voor zijn toekomst niet op wapens aangewezen is". Dus de auteur legt de link tussen ontwikkeling/armoede en terrorisme. Ik zeg vervolgens dat die link ook controversieel is.
Met aantal doden hoef je de invloed van terrorisme in Europa in ieder geval niet te onderbouwen: goed voor 7 doden in 2013. Relevantie van terrorisme gaat over de potentie en het ontwrichten van samenlevingen.
Edit: Mbt media: De media blaast IS o.a. op door zich alleen op IS te richten. In discussies zie je nu dat Syriegangers ongeveer gelijkgesteld wordt aan lid zijn van IS, wat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Ook hoor je niks over handelingen van bijvoorbeeld Jabhat al Nusra. Zij worden ietswat gelegitimiseerd omdat ze geen gruwelmedia verspreiden en op bepaalde fronten tegen IS vechten (op andere samenwerken). JaN is echter ook bestempeld als terroristische organisatie. We horen echter alleen iets over IS.
Ik ben het niet eens met de loze post van Sognare. Ik vind de ontwikkelingen in het midden oosten ook zeker verontrustend, maar je moet je ook bewust zijn van media invloeden.
Laatst bewerkt: 7 okt 2014