Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Goed je knieën naar buiten duwen bij de squat. Vaak sta je erbij alsof je je behoefte staat te doen in het wild. :p

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    En voor kracht dan? Heeft het dan wel zin om tot de max te gaan?

Ik ga altijd tot het einde eigenlijk. Vooral omdat het dan ook pas voelt alsof je wat hebt gedaan..

3. GillesD12

GillesD12 Active Member

Leuk Bevonden:
    50
    Was deze al beantwoord? Vraag ik me ook af namelijk, beetje tegenstrijdig met die tip om niet tot failure te gaan toch?

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Dat doe ik volgens mij ook best goed. Ik squat op sokken, leg de dunste gewichtjes onder m'n hakken en zet m'n benen best breed neer. Ga ook niet te ver naar voren volgens mij. Het was gewoon apart, want ik kon het gewicht makkelijk hebben, maar ergens ging er iets fout. Voelde als een naald onder m'n knie ineens. Even afwachten hoe het morgen gaat.

5. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
  6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Er is een verschil tussen elke set tot failure gaan en lineair trainen, bijvoorbeeld bij de 5x5 ga je inderdaad na zo'n 6 weken op je max zitten, alleen is het niet de bedoeling om elke set max reps te knallen. Maar gewoon bij de 5 reps te stoppen. Na 3x failure moet je deloaden.

Althans, als ik het goed begrijp :)

7. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Na een paar maanden van mijn huisgenoten mee te hebben gesnoept wil ik nu mijn eigen pot whey kopen. Ik heb echter geen idee wat een betrouwbaar (en het liefst goedkoop) merk is. Daarnaast zijn er 1001 smaken.

Iemand die mij een merk + smaak kan aanraden :)?

Thanks!

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De crux zit hem in 'op een gegeven moment'. Op het moment dat je bij je plafond bent gekomen kan je evt nog een keer een training besteden aan je 1rm. Maar daarna is het de bedoeling dat je deload en weer lineair omhoog gaat. Ik zou zelf dan elke twee weken gaan verhogen en niet meer elke week. Als je vervolgens weer faalt (sommige schema's gaan trouwens pas uit van falen nadat je twee trainingen achter elkaar bent gefaald) dan kan je nog 1x deloaden en nog een keer omhoog. Daarna wordt het tijd voor een non lineair schema.

Squatschoenen hebben een verhoogde hak, hierdoor kan je iets meer naar achterzitten met je squat wat zorgt voor een rechtere bewegingsbaan van de stang.

Ik heb echt precies hetzelfde. Apart. Tip: iets meer tijd besteden aan warming-up: fietsen, air squats, benen zwaaien, oprekken.

Juist voor kracht moet je dat niet doen. Je wilt een bepaald volume aanspreken om kracht te stimuleren. Echter door het volume altijd op 100% te gooien vraag je teveel van je herstel met als gevolg dat je jezelf in de weg zit. Omdat beginners nog relatief snel vooruit kunnen, lage gewichten gebruiken, kunnen ze wel snel herstellen. Iaw je kan wel van training naar training vooruit.

Ik volg Candito nu al ruim een half jaar. Ik vind het echt een te gek filmpje. Sowieso echt bizar: 445 reps met 100kg squat in 1 sessie op 100 nuggets.

Als je nog even kan wachten: er loopt op dbb een onderzoek naar de kwaliteit van whey. De uitslagen zijn binnenkort bekend :)

Verder is het vooral verstandig om te kijken naar je behoefte. Lichte mensen hebben al snel genoeg aan een extra bakje kwark.

Gisteren top training gehad! Squat, bench en deadlift op 1 dag:

Squat: 3 x 120kg (eindelijk in de lift en er zat nog veel meer ini)
    Becnh: 3x 114kg (kon nog wel 2)
    Deadlift: 3x 170kg (kon iig nog 1)

De vruchten van het harde werk komen steeds dichter bij :)

9. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Enig idee op welk termijn dat is? Enkele dagen of meerdere weken?

Momenteel weeg ik 64kg dus de 130 tot 160gr eiwit per dag haal ik makkelijk. Ik gebruik whey echter voor direct na het sporten om snel eiwitten op te nemen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het is een vergissing om te denken dat je dan de whey na je training moet nemen. Het effect van timing van je eiwitten is de laatste jaren sowieso al onderwerp van discussie. Je wilt aminozuren tijdens/na je training beschikbaar hebben (mocht timing je uitmaken). Whey heeft een opnamepiek na een uur. Je zult dus een shake voor en niet na je training moeten nemen:

11. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Interessant! Wat raad je aan om ná de training te nemen? Momenteel neem ik vóór het sporten een banaan en ná de training dus een shake.

EDIT:

Bovendien plan ik het sporten altijd zo dat ik ongeveer 30 min na mijn training kan avondeten. Dit bestaat vrijwel altijd uit 50gr pasta, 170gr kip of lamsgehakt en veel groente.

Laatst bewerkt: 7 okt 2014
  12. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    @Kevf en @Siemenn

Als je een warming up doet, raad ik toch echt even 5 minuten roeien aan. Rustig tempo, lage intensiteit. Heerlijke grote ROM in bijna alle gewrichten die pakt bij je training. Ik heb nergens meer last van.

Kevf vindt dit leuk.
  13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik loop altijd 5min op 5. Daarna 2 setjes 15kg 20reps leg ext om mn knieën op te warmen

14. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Hmmm, dat lijkt me ook wel een goede. Als ik dat heel rustig doe, zijn al m'n spieren opgewarmd, maar nog niet moe. Ik doe namelijk Stronglifts, dus ook iedere workout rug.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Na de training neem ik juist altijd een banaan.

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je neemt al wat na je training: avondeten ;)

Voor de training een banaan is volgens de theorie een slechte keuze. Je bloedsuikerspiegel stijgt dan te snel waardoor je weer in kakt tijdens de training. Daar heb ik zelf nooit last van gehad, iig niet merkbaar.

Verder zielig voor het lammetje, maar dat is de vegetariër in mij :+

samen met creatine heb je dan een mooie combi, maar noodzakelijk is het niet.

@Sostic : goede tip is idd een betere optie.

Qua supps gebruik ik nu naast creatine ook beta alanine. Kost geen drol en lijkt een mooie aanvulling te zijn. Echter het is toch altijd lastig om het effect te bepalen.

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Hoe fix je dan je eiwitten als je vegetarier ben t @Kevf?

18. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dus uurtje voor KT shake?

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    'Bloed Glucose Response', ziet er lekker betrouwbaar uit...

Waarom zou je je eiwitten moeten timen?

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ok

Dit is wel een redelijk normale dag voor mij:
    http://www.myfitnesspal.com/food/diary/kevinxxl?date=2014-10-06

Je kan ook proberen het wat minder als een trollpost neer te zetten. Maar laten we het maar omdraaien (ook al gaf ik eerder al aan dat ik weet dat het nog steeds onderwerp van discussie is) aangezien je het zo goed weet: waarom zou je het niet moeten timen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina