Uiteindelijk ook maar de PS Plus Upgrade aangeschaft (upgrade van een nog niet beschikbare versie, hoe gek kan het worden). De game nu een 2-tal uur gespeeld en stelt verre van teleur.
Om het al direct duidelijk te stellen: deze game draait puur om het racen. Niet om het tunen of pimpen van je auto, je kan niet eens een kleurtje kiezen tenzij die lelijke Driveclub liveries meetelt. Gewoon een auto kiezen en de baan op. Dit is ook de eerste race game waarbij ik heel de HUD heb afgezet. Past wat mij betreft veel beter bij de feel van de game, geen cijfertjes en wat nog dat je kan afleiden van het racen. Bijkomende voordeel is dat je zo ook totaal geen last hebt van die punten penalties aangezien je ze gewoon niet ziet. De enigste penalty die je dan nog merkt is de 2 seconden vertraging van je auto. Die bovendien leuk is gedaan door niet gewoon je gaspedaal te throttlen, maar door je motor wat tegen te laten pruttelen.
Grafisch is de game ook top. De draw distance en de details zijn gewoon een genot om naar te kijken. Nooit echt een wow-gevoel gehad, maar wel vaak de gedachte: 'shit man, dit is precies echt'. Als je dan even stopt en rond je kijkt, dan zie je wel dat de bloemen enzo aan de kant van de baan wel gewoon boxed sprities zijn. Maar goed, dit is een race game en tijdens het racen merk je hier niets van. Dan heb ik ook nog niet gehad over de belichting... die is gewoon fenomenaal. Ook bij races overdag is die zeer overtuigend en het is toch af de belichting die de graphics afmaken.
De moment toen ik stil stond in de game om rond me te kijken viel het me ook op hoe goed de auto's in de verte nog klonken. Sowieso vind ik de sound hier al vrij goed, maar dit is ook de eerste race game die ik speel zonder muziek. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik hiervoor niet. De muziek staat trouwens default af bij de races, niet meer dan terecht.
Laatst bewerkt: 9 okt 2014