1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] DriveClub

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 24 feb 2013.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Na 4 uur rijden zit ik op een kwart van de tour! Uiteraard wel alle sterren behaald tot dus ver. Vind het een top game.
    Zodra online werkt is het ook tof of in een bepaalde auto een tijd neer te zetten en er een uitdaging van te maken voor je club maten!

2. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Op welke baan kun je het beste de topsnelheid halen eigenlijk?

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Uiteindelijk ook maar de PS Plus Upgrade aangeschaft (upgrade van een nog niet beschikbare versie, hoe gek kan het worden). De game nu een 2-tal uur gespeeld en stelt verre van teleur.

Om het al direct duidelijk te stellen: deze game draait puur om het racen. Niet om het tunen of pimpen van je auto, je kan niet eens een kleurtje kiezen tenzij die lelijke Driveclub liveries meetelt. Gewoon een auto kiezen en de baan op. Dit is ook de eerste race game waarbij ik heel de HUD heb afgezet. Past wat mij betreft veel beter bij de feel van de game, geen cijfertjes en wat nog dat je kan afleiden van het racen. Bijkomende voordeel is dat je zo ook totaal geen last hebt van die punten penalties aangezien je ze gewoon niet ziet. De enigste penalty die je dan nog merkt is de 2 seconden vertraging van je auto. Die bovendien leuk is gedaan door niet gewoon je gaspedaal te throttlen, maar door je motor wat tegen te laten pruttelen.

Grafisch is de game ook top. De draw distance en de details zijn gewoon een genot om naar te kijken. Nooit echt een wow-gevoel gehad, maar wel vaak de gedachte: 'shit man, dit is precies echt'. Als je dan even stopt en rond je kijkt, dan zie je wel dat de bloemen enzo aan de kant van de baan wel gewoon boxed sprities zijn. Maar goed, dit is een race game en tijdens het racen merk je hier niets van. Dan heb ik ook nog niet gehad over de belichting... die is gewoon fenomenaal. Ook bij races overdag is die zeer overtuigend en het is toch af de belichting die de graphics afmaken.

De moment toen ik stil stond in de game om rond me te kijken viel het me ook op hoe goed de auto's in de verte nog klonken. Sowieso vind ik de sound hier al vrij goed, maar dit is ook de eerste race game die ik speel zonder muziek. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik hiervoor niet. De muziek staat trouwens default af bij de races, niet meer dan terecht.

Laatst bewerkt: 9 okt 2014
    Makkabeer, appie21 en ExquisiteSteez vinden dit leuk.
  4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Je kan in de Garage gewoon een kleur kiezen hoor. ;)

Alexknl vindt dit leuk.
  5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe staat het met de servers? De Driveclub twitter heeft sinds gisteren niks meer gezegd, dus het zal wel nog niet veel beter zijn? :+

6. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Wow, de lucht kan er echt heel dreigend uitzien in Driveclub, nu weet ik wel dat regen nog moet worden toegevoegd maar dan nog!

7. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Van Facebook.

We're just as frustrated as you about the server performance issues right now. We want you to be racing with clubs and having fun playing challenges, not checking facebook updates from us to see if the servers are updated yet.

We'll have more info for you later today (Thursday) so please bear with us while we work through this.

In case you don't already know, the servers are up and running but they are hitting their performance limits, so they won't accept new connections until one of the current online players frees up their space (allowing another to join in their place, which happens automatically and player selection is random).

If and when you get online, you should not have any connectivity issues during the remainder of your session. When you finish and disconnect, you'll free up a space for someone else. This is obviously not ideal, especially given that there are a lot of players waiting to connect, but that's how it's working right now.

The whole team here at Evolution Studios have got their shoulders to the wheel working hard to improve this situation: developing updates and upgrades to the servers - and testing these updates around the clock so that we can get them live. We hope you can enjoy the game offline while we work to improve the server performance and get you connected - and we're sorry that you're having to wait to play the game online as we intended for it to be played.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Alexknl vindt dit leuk.
  9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja, Beschamend.

Anders kun je het toch niet noemen? je kan toch niet X aantal games verkopen maar qua server capacitieit <X hebben? Dan ben je gewoon kut bezig

en dan is de PSN versie nog niet eens vrij gegeven...

Snap hier geen bal van, hadden ze gedacht dat iedereen de game wel zou kopen maar niet zou spelen?

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Je klinkt boos. :lol:

Natuurlijk is het beschamend en had het nooit mogen gebeuren, maar ik zit er verder alleen maar om te lachen. :+

11. thanks

thanks Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ook maar gekocht met season pass. Vanmiddag lekker spelen

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het is inderdaad beschamend dat hier zo veel gedoe rondom is, je zou bijna denken betreft Driveclub dat er inderdaad een idee achter zat om deze uit te stellen.
    Heb de upgrade wel gehaald van de week, gisterenavond nog even gespeeld (zoals ik zei suck ik erg in race games)

Echter zo nu en dan meldingen in beeld dat de server niet kan worden gevonden.
    Ik hoop echt dat ze maandag het hele PSN fixen.. zeker sinds PS plus nodig is met de PS4 had ik eigenlijk verwacht dat het veel beter zou gaan, echter vind ik het betreft het niet werken van PSN echt veeeeeeel slechter dan in de PS3 tijdperk.

Insane/Erret vindt dit leuk.
  13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dit is echt slecht. Kom op Sony. Doe wat met ons PS+ geld.

Mallakai vindt dit leuk.
  14. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Het lijkt alsof ze constant verrast worden door het grote aantal spelers die de game spelen op release. Ze zullen in ieder geval toch wel uitvoerig stresstests hebben uitgevoerd?

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Misschien hadden ze die gesloten beta beter open kunnen maken. :+ Dat handjevol mensen zal echt niet veel data hebben gegeven.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik vind het niet minder dan op de PS3, maar het is ook niet beter.

En dat zou wel moeten aangezien het nu ook gewoon een paywall voor MP is

maar dat is niet te merken aan de infrastructuur die er achter hangt.

Beter gooien ze hun oude rommel het raam uit en hosten ze het lekker op Azure :+

17. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat het gewoon kostenbesparing is hoor. Ze weten best wel hoeveel capaciteit x aantal servers aankan. Maar ze hebben ongeveer geschat hoeveel capaciteit ze nodig hebben bij normaal gebruik van drive club. Deze eerste paar dagen gaat iedereen natuurlijk tegelijk online en daarna zullen de pieken verdwijnen. Maar voor die eerste paar dagen gaan ze geen extra capaciteit kopen die daarna toch niet meer gebruikt wordt, dus nemen ze de problemen voor lief.
    Lijkt mij het meest logische hoor, want hoe moeilijk is het nou om gewoon extra servers erbij te zetten?

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is niet meer van deze tijd.

Het is niet alsof we het als we het over de servers van MS hebben het over fysieke servers gaat. Dat zijn gewoon schaalbare applicaties die met de belasting mee groeien.

Al die 'servers' zijn virtueel.

19. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Plus je concurreert met MS Azure toch? Dan wil je nu juist even geen gezeik lijkt mij en alleen maar positief in het nieuws komen

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar moeten ze niet mee willen concurreren, want dat kan niet. Dat is infrastructuur op een hele andere schaal

Amazon kan daar mee concurreren , Sony niet.

Apple doet dat bijvoorbeeld ook niet, die maken er gewoon gebruik van. iCloud word gewoon gehost op Azure en de Amazon cloud.

Deel Deze Pagina