1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] DriveClub

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 24 feb 2013.

  1. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Sinds vrijdag ook gehaald als PSupgrade. Mijn impressie:


    Presentatie: Ik vind het fijn dat alles met het menu gewoon snel werkt en droog wordt gebracht. Dus geen een of andere Dude die steeds heel cool alles aan elkaar praat.

    Graphics: GFX zijn best wsselend. Mijn ogen moesten zwaar wennen aan de 30FPS en dit in combinatie met de toch al mindere GFX van India zorgde toch wel voor wat teleurstelling.
    Dit had ik al gelezen dus ik wist dat het een kwestie van doorspelen werd. Daarna begint het toch langzaam beter te worden en kom je toch wel erg mooie beelden tegen met soms haast hypnotiserende wegen m.b.t. verlichting etc..


    Handling: Ik vind de handling lastig te omschrijven. Het voelt best simpel aan, maar toch uitdagend genoeg. Toch geeft het me (nog) niet genoeg vertrouwen om echt op de limiet te pushen.

    Singleplayer tourmode: begint makkelijk en wordt steeds pittiger. Ondanks dat er niet heel veel tracks inzitten heb je niet het idee constant het zelfde te doen dus dat is positief.
    Misschien dat de verschillende dag en nachtsettings daarvoor zorgen. Zitten toch wel bepaalde timetrials in waar tijden vereist worden waar de gemiddelde racer toch flink zijn best zal moeten doen.

    A.I. daar is veel kritiek op in dit spel. Ik heb het zelf nog niet echt als heel irritant ervaren. Het past wel een beetje bij de vibe van het spel.

    Multiplayer: Tja, ik heb volgens mij een x 5 minuten verbinding gehad met de server. Echt een schandalige launch wat dat betreft. Je merkt gewoon dat spellen tegenwoordig door grote (financieele) tijdsdruk per se moeten worden uitgebracht en dit is er weer zo 1. Op dit moment voelt Driveclub echt aan als een illegale pcgame. Oftewel een spel waar je wel de singleplayer kan doen alleen geen toegang hebt tot het online gedeelte.

    Erg jammer want ik kan me wel voorstellen dat het leuk is als je een timetrial doet en je hele vriendenlijst strijdt om die eerste plaats.

    Geluid: Auto's klinken prima. Soundtrack is niet echt noemenswaardig. Niet storend, maar ook niet geweldig.

    30FPS vs 60 FPS + inputlag + snelheidsgevoel.

    Deze generatie is er veel discussie rond resoluties en framerates.
    Het is duidelijk dat veel ontwikkelaars gaan voor de veiligere optie van 30FPS en betere graphics.
    Alles moet maar flink mooier lijken t.o.v. de vorige generatie.. Driveclub draait op 30FPS en de besturing en het snelheidsgevoel voelen prima aan.
    Toch krijg ik bij de hele snelle (hyper)auto’s wel het idee dat 60 beter was geweest. Het is net of het beeld de snelheid dan niet kan bijbenen, dit terwijl je wel gewoon prima kan bljiven sturen.
    Hele aparte ervaring is dat.


    Voor 39,95 is dit een vermakelijk spel waar je zeker plezier van zal hebben als het onlinegebeuren ook gaat werken.
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2014
    WorkingTitle, AnubisNefer en Alexknl vinden dit leuk.
  2. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Niet heel veel tracks? 10 x point 2 point, 10 x closed circuit, 5 x race circuit en alles in reverse?

    Na een weekend vol DC kan ik iig zeggen dat dit de tofste racer in jaren is voor mij.

    De graphics, het geluid, het snelheidsgevoel, de tracks en de handling doen t m voor mij.

    Echt een hele dikke plus voor de tracks, daar is goed over nagedacht!

    Oh en over 30v60 FPS, ik merk er niks van dat deze game op 30 draait, er is geen inputlag en door het enorme snelheidsgevoel zie ik het dus niet eens. Heb in ruim 25 uur spelen ook nog geen enkele framedrop gezien.

    Wat je zegt over de hyper cars merk ik ook niet trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
  3. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Het spel is echt wel uitdagend en leuk, doet veel denken aan PGR en dat is een goed teken. Bij de legend Tour zelfs een 5e plek gehaald op de wereldranglijst, dat zijn dan wel leuke dingen...
     
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    DriveClub-spelers krijgen mogelijk compensatie vanwege servers

    DriveClub-spelers krijgen mogelijk compensatie voor de serverproblemen die de game teisteren.

    Ontwikkelaar Evolution Studios kreeg de brandende vraag of DriveClub-spelers enige vorm van compensatie mogen verwachten, zoals bijvoorbeeld gratis downloadbare content. Hij vroeg dit wel voor de early adaptors. Game director Paul Rustchynsky (gezondheid) meldde dat ze "alle opties overwegen". Een perfect geplaatst nietszeggend antwoord.

    Neemt niet weg dat dit een perfect moment is om te melden dat DriveClub een update kreeg om de serverbelasting te verminderen. Het probleem is echter nog niet geheel verholpen en veel mensen kunnen nog niet online spelen. PlayStation Plus-gebruikers hebben ook nog geen nieuwe datum ontvangen voor hun gratis versie. Die is namelijk vorige week uitgesteld.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wat een nietszeggend berichtje

    - servers zijn ondanks update nog steeds ruk
    - nog geen datum voor PS+ versie
    - 'we overwegen alle opties wat betreft compensatie' (met als voornaamste optie, niks doen :+)
     
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb nu voor heerst sinds in DC heb gekocht connectie met de server dus hopelijk gaat het vanaf nu wat beter
     
  7. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik had gisteren regelmatig connectie, zelfs online geraced 2 keer.
    Maar de verbinding breekt dan toch weer...
     
  8. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    vanmorgen kon ik even online heb toen 2 races online kunnen spelen moest toen boodschappen doen playstation aan laten staan toen ik trug kwam was ik nog steeds online nog effe 1 race gespeeld ben toen gaan slapen(nachtdienst gehad) nu kom ik niet meer online kan toch moeilijk de hele dag me playstation aan laten staan
     
  9. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.282
    Leuk Bevonden:
    344
    Ik heb bewust nog niet veel gespeeld, wil toch wachten tot alle functies goed werken.
    Misschien morgen, na de PSN update. Paar races die ik heb gespeeld bevielen mij meer dan prima. Uitstekende besturing en prima graphics. Ik zal bij zijn als alles goed werkt.
     
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ik vraag me af of dit klopt. Ik heb mezelf al zeker 3x eerste zien staan na een tijdrit.

    Ik word daarnaast ook random aan een onbekende ghost gekoppeld die dan een tijd van 6.40 reedt terwijl ik dan dik onder de 4 minuten blijf. Vage shit
     
  11. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Fijn dat PSN, kan DC niet spelen nu.

    Dat worden dus voortaan altijd fysieke games....
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    PSN nu down?
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Yup

    Als ik vrijdag couns tekort kom omdat ik nu de daily niet kan doen eis ik een gratis raid armor ter compensatie! :+

    Echt , die planning van Sony altijd.. Onderhoud op prime time.. zou ik op mn werk eens voor moeten stellen..
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb net mijn PS4 even opgestart maar ik kan mijn digitale DC gewoon (offline) spelen

    @Delphiki Neem aan dat de downtime wereldwijd is dus dan is er altijd wel ergens primetime :+
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja wat is primetime?
    Er is geen goede tijd om dit te doen want er gaat altijd een deel van de wereld last krijgen. Al moeten ze het misschien meer rouleren zodat het niet iedere keer EU is.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daarom faseer je dat , de sign-in servers zijn nml regionaal..

    Andere bedrijven (Amazon, Microsoft, Heroku , etc etc) faseren dit soort onderhoud over de verschillende tijdzones en dan alleen nog als ze niet gewoon naar failover kunnen gaan

    Maar psn heeft geen failover blijkbaar.. Twee blikjes met een touwtje ertussen, net als vorige gen

    Behalve de downloadsnelheden is er maar weinig verbeterd op dit vlak
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2014
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Raar, al mijn digitale games hebben een slotje en kunnen niet worden opgestart omdat de license niet kan worden geverifieerd.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Heeft dat niet te maken met dat je voor de account waar de games op gekocht zijn je ps4 als hoofdconsole moet instellen?

    Dat kan nu alleen vast niet omdat psn down is..
     
  19. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    is er al iets bekend over wanneer we met de ps+ versie aan de gang kunnen?
     
  20. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Heb net nog een keer de PS4 opgestart en zie dat ik gewoon inlog op PSN dus denk dat het daarom bij mij nog gewoon werkt
     

Deel Deze Pagina