Sinds vrijdag ook gehaald als PSupgrade. Mijn impressie:
Presentatie: Ik vind het fijn dat alles met het menu gewoon snel werkt en droog wordt gebracht. Dus geen een of andere Dude die steeds heel cool alles aan elkaar praat.
Graphics: GFX zijn best wsselend. Mijn ogen moesten zwaar wennen aan de 30FPS en dit in combinatie met de toch al mindere GFX van India zorgde toch wel voor wat teleurstelling.
Dit had ik al gelezen dus ik wist dat het een kwestie van doorspelen werd. Daarna begint het toch langzaam beter te worden en kom je toch wel erg mooie beelden tegen met soms haast hypnotiserende wegen m.b.t. verlichting etc..
Handling: Ik vind de handling lastig te omschrijven. Het voelt best simpel aan, maar toch uitdagend genoeg. Toch geeft het me (nog) niet genoeg vertrouwen om echt op de limiet te pushen.
Singleplayer tourmode: begint makkelijk en wordt steeds pittiger. Ondanks dat er niet heel veel tracks inzitten heb je niet het idee constant het zelfde te doen dus dat is positief.
Misschien dat de verschillende dag en nachtsettings daarvoor zorgen. Zitten toch wel bepaalde timetrials in waar tijden vereist worden waar de gemiddelde racer toch flink zijn best zal moeten doen.
A.I. daar is veel kritiek op in dit spel. Ik heb het zelf nog niet echt als heel irritant ervaren. Het past wel een beetje bij de vibe van het spel.
Multiplayer: Tja, ik heb volgens mij een x 5 minuten verbinding gehad met de server. Echt een schandalige launch wat dat betreft. Je merkt gewoon dat spellen tegenwoordig door grote (financieele) tijdsdruk per se moeten worden uitgebracht en dit is er weer zo 1. Op dit moment voelt Driveclub echt aan als een illegale pcgame. Oftewel een spel waar je wel de singleplayer kan doen alleen geen toegang hebt tot het online gedeelte.
Erg jammer want ik kan me wel voorstellen dat het leuk is als je een timetrial doet en je hele vriendenlijst strijdt om die eerste plaats.
Geluid: Auto's klinken prima. Soundtrack is niet echt noemenswaardig. Niet storend, maar ook niet geweldig.
30FPS vs 60 FPS + inputlag + snelheidsgevoel.
Deze generatie is er veel discussie rond resoluties en framerates.
Het is duidelijk dat veel ontwikkelaars gaan voor de veiligere optie van 30FPS en betere graphics.
Alles moet maar flink mooier lijken t.o.v. de vorige generatie.. Driveclub draait op 30FPS en de besturing en het snelheidsgevoel voelen prima aan.
Toch krijg ik bij de hele snelle (hyper)auto’s wel het idee dat 60 beter was geweest. Het is net of het beeld de snelheid dan niet kan bijbenen, dit terwijl je wel gewoon prima kan bljiven sturen.
Hele aparte ervaring is dat.
Voor 39,95 is dit een vermakelijk spel waar je zeker plezier van zal hebben als het onlinegebeuren ook gaat werken.
Laatst bewerkt: 12 okt 2014