Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Zo bedoelde ik het niet.

Omdat het een paar dagen duurt om te herstellen, dus valt die meal timing in het niet.

Kevf vindt dit leuk.
  2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Simpelweg stellen dat je herstel meerdere dagen duurt en je dus niets hoeft te timen os wel erg kort door de bocht. Er zijn immers een aantal studies geweest die het belang van glucose na de training hebben aangetoond, maar dat wordt weer zo'n IF vs non-IF discussie. Ik ben er geen fan van, omdat het voor mij niet werkte. Mijn trainingsmaatje gaat er wel goed op. C'est ca.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Klopt. Daarom was ik ook wat terughoudend in mijn post mbt timen van eiwitten. Ik weet het simpelweg niet of het heel veel uitmaakt. Ik zorg gewoon voor voldoende eiwitten rondom mijn training. Kost me totaal geen extra inspanning en zo zit ik altijd goed.

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb het ook over de timing van eiwitten. Over het nemen van glucose na je training ben ik van mening dat het alleen zin heeft als je die dag nog een activiteit gaat doen, maar bij de meeste mensen is dit niet het geval.

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb er nu (2 dagen later) nog steeds last van. Scherpe steken in (net onder) m'n knie gewricht als ik de squat beweging doe. Vervelend in het eerste deel van de beweging en eenmaal 'onderaan' in de beweging geeft het echt een scherpe pijn. Ik ga deze week dus niet meer squatten.

Heel vervelend, want zit net in m'n 3e week stronglifts. Maar gelukkig gebeurt het nu, dan kan ik er van leren en de komende tijd meer tijd spenderen aan de warming-up.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb ik al jaren last van, bij een fysio geweest (vaak) en tot de conclusie gekomen dat ik last had van een theaterknie. Mij is toen verteld dat bepaalde spieren in mijn dijbeen te strak stonden waardoor mijn knie naar een kant werd getrokken. Dit kon verholpen worden door middel van dagelijkse intense massage op de spier en accupuntuur. Hiermee was een deel van mijn pijn verholpen, maar helaas kan ik nog steeds niet zwaar squatten. Elke keer als ik squat met meer dan 60 kilo voel ik m'n knie pijn doen en moet ik ermee stoppen. Ook andere beenoefeningen gaan niet goed voluit (leg press bijvoorbeeld), waardoor ik het een beetje heb opgegeven en mijn benen gewoon niet meer train omdat ik anders weer die pijn in mijn knie oproep. Erg balen, maar het is niet anders.. Geen zin om jaarlijks honderden euro's aan de fysio eraan uit te geven zonder dat ik zekerheid heb dat het definitief weggaat.

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Mmmmm, dat zou zuur zijn, maar ik ga er niet van uit dat ik hetzelfde heb. Meestal waren de beenoefeningen juist de oefeningen waarin ik ver kon gaan en ik me vaak erg sterk voelde (i.v.m. bovenlichaam). Ook het squatten gaat me steeds goed af. Ik heb het gevoel dat ik afgelopen maandag iets te nonchalant en snel door m'n sets heen ging, omdat het enorm druk was en omdat je bij SL3x5 relatief laag begint in gewichten. Het gaat me dus redelijk makkelijk af momenteel, omdat het nog niet erg zwaar is qua squatten. Ik denk dat de form wellicht niet goed was door de nonchalance en ik daardoor ergens een foute beweging heb gemaakt.

Ander onderwerp overigens: ik merk dat ik bij bankdrukken een stuk minder kan dan voor de vakantie. Daar waar een vriend en ik begonnen op ongeveer hetzelfde niveau, is hij me nu ver voorbij gestreven. Ik heb nu eigenlijk best wel moeite met 3x5 x 50kg, terwijl hij alweer op 3x5 x 70kg zit. Heb ook altijd het gevoel dat ik erg 'shake' tijdens de bewegingen van bankdrukken, maar hem (spotter) valt het totaal niet op. Dus wellicht lijkt dat maar zo.

8. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Je kan je zelf niet vergelijken met een ander. De een is beter in benchen, de ander beter in squatten etc

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is precies de omschrijving van mijn klachten. Ik was er na drie sessies vanaf en damn wat deden die sessies pijn, ik zat er met tranen in mijn ogen. Om de zoveel maanden ontstaat die 'straksheid' weer en hobbel ik met flinke tegenzin weer naar de fysio. Het is het wel waard. Ik kon af en toe nauwelijks meer een trap op komen.

@Siemenn : progressie gaat met horten en stoten en is nooit perfect lineair :)

Siemenn vindt dit leuk.
  10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kijk niet naar andere maar naar jezelf. Zowel qua kracht als qua massa. De een heeft een flinke borst, de ander minder. Maar het kan goed zijn dat degene met een kleinere borst meer bencht dan een ander als je er al zo naar gaat kijken. Dus gewoon lekker op eigen tempo zo doorgaan en niet teveel aantrekken van die vriend, kan zijn dat hij dadelijk vast loopt en dat jij hem weer voorbij gaat.

Siemenn vindt dit leuk.
  11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Dan heb je echt een debiele fysiotherapeut gehad. Deze is duidelijk blijven hangen in symptoombestrijding. Massages kunnen helpen de spanning omlaag te krijgen inderdaad, maar de oorzaak ligt vaak bij het feit dat een van je quads te slap is / of een van de quads te sterk is, hierdoor loopt je knieschijf niet door het ideale gewrichtsvlak. Door gerichte training van je enkel en beenspieren moet dit meestal goed te behandelen zijn. Overigens kan het ook zo zijn dat je wellicht een keer aan steunzolen moet beginnen, door een doorgezakte voet / platvoet kan je al een naar binnen gedraaide onderbeen krijgen waardoor je dezelfde klachten kan krijgen, omdat de knieschijf door die lichte rotatie in je onderbeen weg wordt getrokken.

Ik heb al meerdere mensen geholpen met deze klachten, uiteraard kan ik bovenstaande behandelplannen niet direct aan jou linken zonder een onderzoek gedaan te hebben maar dit is een veel voorkomende situatie. Verkeerde belasting kniegewricht > hypertensie bovenbeenspieren > extra druk bij je knieschijf bij belasting > and so on.

12. Head Ninja

Head Ninja Ronald Cage

Leuk Bevonden:
    259
    Ben aardig tevreden zoals het nu gaat. Ben niet veel aangekomen nog sinds de zomer, maar voel me wel fitter. Moet alleen nog meer zien te eten, of toch wat supplementen gaan gebruiken. :eek:

13. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat voor "dieet" volg jij

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lijkt de onderkant van je borst nou wat vlak?

Verder doe je het netjes. Petje af. :)

15. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Nice hoor Head Ninja.

Zelf nu 3rde week bezig met creatine. Merk wel verschil qua gewicht maar niet echt met trainen zelf. weeg nu 67 kilo, voor dat ik begon met creatine 65.

Iemand tips om goed buik te trainen? Ik span hem altijd aan met mijn oefeningen maar train buik zelf eigenlijk nooit. Ik heb een zwaar slechte onderrug en met buik training voelk ik mijn rug i.p.v mijn buikspieren. Vooral onderste buikspieren.

Oefening doe ik goed, heb ik mee gekregen bij de fysio houding etc is goed met het trainen maar toch gaat dit niet lekker. Buik is gewoon strak maar wil toch net wat meer...

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Als je wat meer wilt dan een strakke buik moet je trainen in de keuken en geen extra buikoefeningen doen.

@HN: looking good man! Netjes

17. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    De 70kg officieel voorbij. Was begonnen op 62 in Februari.

Gainz. Mirin.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Netjes man. Echter bijna bang om te vragen wat je nog weegt :+

Mijn squatschoenen zijn ein-de-lijk binnen. Kan niet wachten om ze morgen te proberen. Morgen ga ik voor zware doubles en dan volgende week is het, na 9 weken programma, tijd voor 1rm's; zin in!

19. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Netjes man. Ik kom maar niet naar de 70 haha. Maar moet ook erbij zeggen dat ik me niet aan een voedingsschema houd. Ben 2 jaar geleden begonnen op 52 kilo en weeg nu 67.

20. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Gewoon veel eten. Noten en kwark. Ik begin ook wel dik te worden hoor :9. Als ik ergens rond de 77-80 ben ga ik cutten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina