1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vakantie] waar ga jij naartoe op vakantie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 23 apr 2006.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Alle backpacks die ik hier kan kopen zijn gemaakt voor de kou en de Alpen. Ja, dat is het andere uiterste. :p
    Ga jij met backpack? Hoeveel liter inhoud heb je in je tas?
     
  2. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    @Matrix volgens mij 70. Ik ga met backpack ja, heb er een van Wildebeast, eigen merk van Perry sport. Gekocht toen ik vorig jaar 4 weken naar Ghana ging, en ik voor het eerst een ander continent aan deed. Had daarom nog geen zin enorm te investeren, maar hij doet het nog prima. Als je rond de 1.90 bent is een backpack niet snel te groot.
     
  3. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    hij is 65 zie ik, groot zat. Hij is gepakt, morgenochtend naar Schiphol :D
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Iemand nog naar Jakarta, Curaçao of New York? Vandaag te boeken via KLM voor €395. :eek:
    Het is dat de rest van NY best prijzig is, anders gedaan, ga ik toch liever naar Azië. :+
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Wow, das niet duur. New York is wel gaaf! Wij zaten vorig jaar in West Side YMCA, in het gerenoveerde gedeelte (bovenste 2 verdiepingen). Hadden een klein uitzicht over Central Park en lag dicht bij een Metro. Was prima te doen :).
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Da's ook geen geld 8).
    Wie gaat mee naar Jakarta? :D
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Die is ook dik ja. Wil graag door Java heenreizen dus eigenlijk perfect. Maar moet nog planning maken. :+
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Je hebt nog 11 uur :p

    Curacao lijkt me ook wel leuk. En vooral ook omdat ik daarvoor weiger om voor de normale prijs een ticket te kopen.
     
  9. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Iemand hier wel eens een (gedeeltelijke) trip door China gedaan? Wil zsm weg vanaf 2015 voor onbepaalde tijd en zolang ik het vol kan houden en zit nu dus eerst naar China te kijken. Dit keer wil ik echt een stuk minder luxe gaan als naar Japan haha. Gewoon weinig mee in backpack, camera erbij en non stop in hostels. Eten valt volgens mij wel mee, leef sowieso behoorlijk basic en cheap op dat gebied. Korte planning is beginnen in Hong Kong, vanuit daar naar kleine plaatsen om op een of andere manier uit te komen in Beijing. Al wel wat toffe plekjes gezien wat me echt fantastisch lijkt.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Neem aan dat je sowieso langs Guilin wilt gaan? _O_
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hey wat cool! Wij zaten ook in West Side YMCA. :D

    Eerste 2 dagen was ik alleen op een kamer op een lagere verdieping: verschrikkelijk. Vieze kamers, kakkerlakken, rare halfnaakte oude mannen op de gang. Toen mijn vriend mij vergezelde gingen we naar die gerenoveerde verdieping en dat was awesome! Ook met klein uitzicht op Central Park.
     
  12. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Op aanraden van jou zijn we toen ook in dat hotel gegaan, zodoende wisten we ook dat we in de bovenste twee verdiepingen moesten zitten. Die waren prima :)
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh, awkward. Alsof ik dement aan het worden ben. :D
     
    Cookie en Metal Mark vinden dit leuk.
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Sowieso Yunnan provincie meepakken in het zuiden. Erg mooi. Toen ik er zat had ik helaas niet heel veel tijd om rond te kijken, maar prachtige natuur en uitgestrekte rijstvelden (schijnt ook leuk fietsen zijn).

    Treinen zijn er goed en niet heel duur, best prima reizen lijkt me. Eten ook prima. Heb ook vaak van straatkarretjes gegeten, al probeerde ik die direct op de weg wel te vermijden.

    Enige keer dat ik ziek werd was in Beijing. Was er tijdens het hoogtepunt vd Chinese vakantie en het was ongekend vies en druk en het was na 6 weken drukte (zomerkampen organiseren en een beetje reizen) dus mijn immuunsysteem was ook niet meer top op dat moment. Kreeg toen ontstoken amandelen van de vieze lucht.

    Ik nam toen een trein van Kunming (hoofdstad Yunnan) naar Shanghai. Was 42 uur maar we hadden geen geld meer. Van daar door naar Beijing. Je kan vast wel onderweg nog leuke plekken aandoen.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  15. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Wil eind Mei voor 2,5 maand naar Maleisië, Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam.

    Had deze route in gedachten:
    [​IMG]

    Ben in totaal 12 weken weg. Ga eerst naar Dubai, een vriend opzoeken voor een weekend. Daarna wil ik doorvliegen naar Kuala Lumpur. Dan wil ik in 5 weken in Bangkok zijn wat ik (gezien de afstand) wel erg lang vind en wil misschien nog proberen naar de omliggende gedeeltes te vliegen zoals bijvoorbeeld Borneo.
    Phuket/Kho phi phi etc. wil ik ook nog graag meepakken. Puur voor een weekje party en chillen.

    Na 6 weken wil ik dus een huisgenoot oppikken in Bangkok om vervolgens of via Cambodja of via Chiang Mai het rondje te maken. Iemand enige ervaring met die laatste ronde door Cambodja, Laos, Vietnam en Thailand? In hoeverre is dit te doen in 6 weken? Na die 6 weken willen we weer terug zijn in Bangkok.
     
    Distoration vindt dit leuk.
  16. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Onze roadtrip van de westkust in Amerika afgelopen september. Wat een reis was dat _O_ Hier een kleine impressie. :)
     
    Distoration, Reckuuza, L.A. en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Metal "Selfie Stick" Mark! :p
     
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Wauw, so awesome. Hoe lang zijn jullie geweest? Wat is die filmstudio/sets op het einde?

    Hoe gaat het trouwens met @mcbbvb in Zuid-Amerika? :eek:
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2014
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Dubbel, scherp.
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    We zijn iets van 3,5 week in Amerika geweest. Van San Fran, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Zion, Mesa Verde, Page, Grand Canyon en richting LA. Kan zijn dat ik wat mis op de route :+. Filmset is Warner Brothers, erg tof. Aan het einde van de rit kregen we nog te horen dat we een show van Conan mochten bijwonen. Wat een gast is dat zeg, alles voor lezen vanaf een bordje en leuk proberen te doen. Maarja, het was het wel waard. Tijdens de tour ook nog de set van Friends, Bing Bang, Desperate Housewives (voor de ladies), en andere toffe dingen gezien :D
     

Deel Deze Pagina