Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hahahahaha driemaal raden waar die wedstrijd is :+

Maar fuck it, ik ga voor mezelf heen. Als wacht ik tot dat ik op dat niveau ben komt het er nooit van (zie quote boven).

Mocht ik om wat voor reden dan ook niet meedoen dan is er nog in mei een beginnerswedstrijd in Geldrop.

edit: hier staan de uitslagen van de Flexcup van afgelopen weekend:

http://www.npb-powerlifting.nl/uitslagen-flexcup-2014/

zelfs met mijn huidige wilks (318 )was ik geen laatste geworden. Komende maart hoop ik op:

Squat: 165
    Bench: 134
    Deadlift: 210
    BW: 83

Wilks: 339

Laatst bewerkt: 10 dec 2014
  2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Groepje kerels binnen onze sportschool doet ook mee aan zulke powerlift competities. Zondag was er nog eentje ergens in een sporthal, had beelden ervan gezien op facebook, en maandag stond één van die kerels gewoon weer 200kg te squatten, terwijl die jongen een stuk kleiner is dan ik ben (ongeveer 1.70 - 1.75). Pff.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Herkenbaar. De nummer 11 van de finale sterkste man is een vriend van mij en traint bij ons. Die bencht for reps met 200, gaat nergens over. Maar goed, dat is natuurlijk niet naturel. Hoe moeilijk ook, helemaal met powerliften blijft het toch voor een groot deel naar jezelf kijken en jezelf 'verslaan'.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Vooral dat niet naturel stoort mij soms wel. Leuk dat je 400 wilk's haalt, maar als je onbeperkt aan de IGF en de T zit, zegt mij dat niet zoveel.

Paar lui die door gebruiken van de vorige gym zijn getrapt trainen nu bij, jawel, SSS.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dat vind ik echt zo matig......

Overigens zie ik dat er bij de wedstrijd van mei geen 'RAW' staat. Equipped wordt hem niet voor mij, dus hopelijk is het een typo.

6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Als dat het enige is wat je doet dan wel ja... Snap je felle reactie niet helemaal. Er zijn ook genoeg sporttrainers die hun atleten laten half squatten.

7. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Lengte zegt natuurlijk helemaal niks over je kracht. Begrijp niet waarom mensen dat zo vaak denken. Was een keer een liliputter die samen met Johnny Candito ging trainen en die squatte ook boven de 200. Kan zelfs juist makkelijker zijn als je klein bent.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor squatten en bench is het natuurlijk erg fijn als je relatief klein bent. Voor de deadlift komt het vaak neer op bepaalde verhoudingen. Een relatief korte torso en lange armen maakt deadliften het meest gemakkelijk.

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Godverdomme, zit ik hier met m'n 1.86 en (in verhouding) lange benen. Eerste keer dat ik deadliften hielp 1 van die lifters me ook en merkte hij al meteen op dat mijn bouw niet ideaal is voor DL. Ach, boeie, haha. Heb het echt nog amper gedaan, maar 5x110kg is me al gelukt en vind dat wel prima. Na de kerstvakantie weer vol op het schema en iedere training bijhouden, hopelijk pijnloos. :)

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Goed bezig Siemenn, je gaat dus lekker omhoog.

Ik heb na 3 weken het trainen weer rustig opgepakt, nu laat ik alleen mijn rug/bekken met rust. Die blijft gewoon te veel pijn doen, onderhand al 2x doorheen gegaan bij volleybal. Ik denk dat een aanhechting van mijn hamstring of glute is geïrriteerd, overbelasting maybe. Mijn techniek heb ik laten controleren door een collega die ook gewichtheffers traint, die vond het meer dan prima. Volgende week een afspraak gemaakt bij de fysio, even goed laten testen wat het is. Helaas kan ik mijn eigen rug niet zo goed testen, dan maar door een collega laten doen :)

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heeft er iemand een goed artikel met het werkelijke verschil tussen atg squat en gewone squats. De eigenaar van mn sportschool geeft aan dat het beetje dieper wat je zakt vooral goed is voor definitie en niet perse voor meer kracht. Dat het vooral meer belastend is voor je knieeën. Aangezien ik altijd atg doe ben ik hier wel benieuwd naar.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Omdat je een vorm van squatten aanhaalt zonder enige motivatie, anders dan "Sprinters hebben een kleinere ROM" en "Sporttrainers die hun atleten ook half laten squatten".
    Dat terwijl die "half squats" veel belastender zijn voor je knieën dan alle andere squats. Dus, laat die sporttrainers lekker half squats promoten, houdt in je achterhoofd dat je het risico op blessures vergroot. En dat voor een oefening die gewoonweg inefficiënt is als je de focus op je quads wilt leggen.

Schoenfeld, B. (2010). Squatting kinematics and kinetics and their application to exercise performance. J Strength Cond Res

@Gdzr : Zelfde artikel heeft het ook over Parralel en ATG squats. Hoewel de activatie van de Quads niet groter is na parralel en er geen standaard bestaat over wat maximale krachten zijn die de meniscus kan hebben in theorie, is er niet te zeggen of ATG squats significant slechter zijn dat parralel squats. Wat echter verder in het artikel behandeld wordt, is de activatie van de glutes. Die is namelijk bij een ATG significant groter. Aangezien ATG ook een positieve invloed heeft op je algehele flexabiliteit, zie ik persoonlijk niet in waarom je niet ATG zou squatten, zeker niet als je in je 8-12 rep range zit.

Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat zei hij ook idd. Vooral beetje definitie en je ass wordt meer gebruikt. En aangezien mn knieen beetje struikelpunt zijn ga ik zelf even kijken of het fijner is om atg te doen of parralel.

Vandaag sinds een jaar weer ff gesquat. 5x100kg atg. Daarna afgemaakt met lunges 32kg per hand. En nu is het als een manke lopen :p

14. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik zie de meeste bij ons in de gym met een headphone lopen.
    Hebben jullie tips voor een leuke betaalbare headphone voor tijdens het trainen?

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Gdzr als je veel last hebt of krijgt van je knieën leg je de welbekende schijfjes onder je hakken. Scheelt behoorlijk ;)

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Urban Ears. Ik heb de €60 versie en ben meer dan tevreden. Geweldig ding! :)

Ja, ben wel tevreden opzich, maar baal wel ontzettend van m'n blessure direct in de derde week. Optimistisch: ik ging eerst amper omhoog, omdat ik mezelf daar niet toe dwong. Nu lukt de BP prima op 3x5x70, terwijl ik die eerst nog niet twee keer omhoog kreeg. Squatten ga ik weer rustig steeds een stapje omhoog, maar ik voel m'n knie soms wel steken, beetje eng. Zit weer op 60kg met veel reps en ik stopte destijds bij 3x5x80. Laatste tijd gaat het slecht, dus na de vakantie weer pure focus en ook DL/BBR erbij pakken. Merk wel dat ik sowieso sterker ben geworden in meerdere 'rug' (breed begrip, ikr) oefeningen.

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    -- sorry --

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Vandaag een keertje soort reverse push up gedaan. Een stang ophangen in t squat rek of powerrack als je die hebt en dan jezelf optrekken. Zelfde houding als met push ups. Voelde deze echt lekker in mn rug.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    geen..... bij ons ook zoveel die of naar hun telefoon staren of met een koptelefoon oplopen. Dodelijk saai......

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je bent er toch voor jezelf? Ik loop ook de hele tijd met oortjes in. Niet al dat gezever aan mn kop

X-Junk, Dyonko en Nerrion vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina