Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb wel muziek nodig om lekker te kunnen trainen.
    Helaas draaien ze bij Health City echt zwaar irritante *** muziek.

Ieder z'n ding ;)

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Meeeega hard door mn rug gegaan laatst in de kroeg. Was dronken. Nu twee weken later dacht ik dat het over was. BEM. Opnieuw. Helemaal kut dit. Ik kan niet bukken met een gebogen rug. Of bijvoorbeeld op de fiets mn rug buigen. Maar deadliften gaat moeiteloos. Niet dat ik dat voorlopig nog ga doen maarja.

Bij ons in de sportschool ouwehoert iedereen altijd lekker trouwens. Best gezellig daar.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waar ben je niet voor jezelf dan? Ik vind het juist erg matig als mensen met een koptelefoon rondlopen. Ze even iets vragen kan alleen door aantikken en gezelliger wordt het er ook niet van. Daarnaast zijn ze zich een stuk minder bewust van wat er om hun heen gebeurt.

Persoonlijk vind ik het tof als er op een sportschool een sfeer hangt waar mensen elkaar motiveren. Waar wordt gevraagd naar elkaars prestaties (wedstrijden, voortgang etc), kennis wordt uitgewisseld en er een ongedwongen sfeer ontstaat waarin je elkaar tips kan geven.

@PineaPPle JOE : matig. Ik vind het zelf ook altijd erg lastig inschatten wat je dan het beste kan doen. Wel bewegen/beetje bewegen/rust etc. Tegenwoordig zit er bij ons een erg goede fysio in de sportschool (ook de fysio van FC Groningen geweest), waar de meesten van onze sportschool dan ook heen gaan met dergelijke klachten.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En dat gebeurt bij ons nog steeds. Iedereen helpt elkaar, geeft tips, staat in rust met elkaar te praten. De sfeer die daar hangt is voor mij de fijnste die ik in verschillende gyms heb gehad. Het voelt gewoon als een thuis. Je kan er doen en laten wat je wilt. Zelfs wanneer mensen met oortjes in trainen.

Kevf vindt dit leuk.
  5. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ah. Bij ons is het gewoon iedereen muziek in en niemand praat met elkaar :+

Wel jammer hoor, had het graag gehad zoals hierboven beschreven is.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind het juist fijn om alleen zelf bezig te zijn. Ik merk altijd dat de praatgrage types in sportscholen nooit mensen zijn waar ik iets mee heb om eerlijk te zijn.

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik kan me beter focussen als ik mn headphone op heb. Heb speciale draadloze gekocht ook

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik vind trainen met een koptelefoon op vreselijk overigens. Oren gaan zweten en worden dan enorm warm.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ieder zo zijn ding I guess. Afgelopen weekend was Flexcup, daar deed iemand van onze gym aan mee. Daar klets ik dan graag even over. Een andere jongen deed vorige maand mee met een strongman wedstrijd in Litouwen en volgende week is er in Groningen een powerliftwedstrijd. Mij motiveert het iig enorm om niet alleen te trainen maar het ook daar over te hebben.

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Rack chins zitten ook in mijn huidige schema. Vind ze zelf ook erg fijn.

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hij bedoelt denk ik inverted rows

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Is dat niet hetzelfde dan?

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Volgens mij niet. Rack chin niet zelfde houding als push ups toch

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het is ook een reverse push-up ;)

volgens mij zijn ze het zelfde, maar erg plezierig lijkt het mij niet. Waarom niet gewoon pull-ups en rows?

15. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Wil iemand me helpen om te beginnen met home krachttraining? :)

Ik wil graag wat minder vetpercentage en wat strakker worden. Nu heb ik begrepen dat het in dat geval beter is om aan krachttraining te beginnen i.p.v. eindeloos cardio.

Weet iemand me op weg te helpen met:

-hoe vaak in moet trainen in de week
    -hoe lang
    - welke oefeningen
    - reps / sets?

Ik heb de beschikking over dumbells en over een kettlebell.

Laatst bewerkt: 12 dec 2014
  16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Aaaaand there I stopped reading

17. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Wat heb ik daar nou aan? Misschien heeft niet iedereen evenveel tijd om naar een sportschool te gaan (?)

En dat terzijde, als ik tijd had om naar een sportschool te gaan had ik hier niet op dit forum gevraagd of iemand mij zou willen helpen, gezien de begeleiding die aanwezig is in een sportschool.

Ik snap überhaupt je hele reactie niet, als je niet wilt helpen. Waarom dan een nutteloze en negatieve reactie? Bespaar dat je zelf dan a.u.b.

Laatst bewerkt: 12 dec 2014
  18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Kil, wut?

Probeer een Spartan schema zal ik zeggen.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik kreeg van een kast in de gym (deelnemer van liftcompetities ook, idd) de tip om daar eens naar te kijken als de pull-ups niet willen lukken. De chin-ups gaan nu relatief makkelijk, zeker i.v.m. hoe ze begonnen, maar de pull-ups blijven enorm achter. Heb daar totaal de kracht niet voor. Voel letterlijk ook gewoon dat ik de kracht niet heb op me omhoog te trekken bij zo'n wijde grip. Eens kijken hoe ik daar meer vooruitgang in kan boeken.

Vooral niet op ingaan. Geef je dat soort types alleen maar wat ze willen ;). Ik kan je hier niet mee helpen, maar er zijn genoeg anderen in dit topic die wel heel behulpzaam zijn en hier meer vanaf weten. Er zijn genoeg oefeningen die je thuis kan doen namelijk met alleen dumbbells, kettlebells en je eigen lichaamsgewicht (push-ups, abs, curls, triceps, etc).

Martijnn vindt dit leuk.
  20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Www.reddit.com/r/bodyweightfitness

Martijnn vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina