Twee tips voor de combat in de game, zelf uitgevonden en getest:
1) Kijk bij de behavior tab van je characters. Daar staan een optie mana/stamina reserve. Die staat standaard op 50%. Dat houdt in dat de AI gestuurde characters geen abilities gebruiken als de mana/stamina beneden die grens komt. Dan doen ze alleen nog maar standaard attack . Dit is gedaan zodat je dan zelf de veel mana/stamina kostende abilities ZELF nog manueel kan casten/gebruiken in de tactical mode. ECHTER, als je, net als ik, voornamelijk je main character bestuurt en hooguit eens pauzeert voor het handmatig geven/nemen van een potion, dan kun je die reserve beter veel lager instellen. Ik heb het op 20 gezet. Dit zorgt ervoor dat de AI characters ZELF/automatisch ook de zwaardere abilities gebruiken/casten, wat de combat van je party enorm ten goede komt. Echt doen!
2) In het verlengde van 1). Kijk ook bij de tactics tab van elk character. Daar staan alle active abilities van het character en welke ze mogen gebruiken (vinkje) of niet (kruisje). Als je characters verder ontwikkelen wil je je vaak focussen op bepaalde abilities. Zet dan de abilities die je niet wil gebruiken op uit (kruisje)! Belangrijker nog, er is een derde optie, je kunt abilities op preferred instellen (sterretje). Doe dit voor de belangrijkste abilties voor het specifieke character. Dit zorgt ervoor dat de AI dan die abilities zo vaak mogelijk gebruikt.
Voorbeelden: Je tank (Cassandra/Blackwall) wil je altijd zoveel mogelijk guard laten hebben. Dit doe je oa door de abilities als Challenge en Warcry op preferred te zetten (sterretje).
Je Mage (Knight enchanter) (Vivienne) wil je mega damage uitpersen, maar ook, als het je enige mage is, protection laten bieden. Zet hiervoor Spirit Blade (Damage) en Barrier (Protection) allebei op preferred, zodat de KE zoveel mogelijk barrier cast en daarnaast Spirit blade voor massive damage!
Dit krikt de survivability van je party echt enorm op! Experimenteer ermee
Laatst bewerkt: 17 dec 2014
allstyles vindt dit leuk.